Gå til innhold

Sniktitt: Fremtidens musikktjeneste er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Spotify i noen dager nå og jeg må si meg mektig imponert over hvor bra det fungerer. Merker ikke at man streamer musikken.

Når det er sagt, er det skuffende at så mange store artister mangler. Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC og Led Zeppelin for eksempel, eneste man kan finne av dem er noen få original-låter og resten er cover.

Lenke til kommentar
Har brukt Spotify i noen dager nå og jeg må si meg mektig imponert over hvor bra det fungerer. Merker ikke at man streamer musikken.

Når det er sagt, er det skuffende at så mange store artister mangler. Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC og Led Zeppelin for eksempel, eneste man kan finne av dem er noen få original-låter og resten er cover.

 

Det er fordi dette er artister som er sære på rettighetene til musikken sin og du vil ikke finne disse på noen av de andre tjenestene som levere det samme. Da må man over på tjenester som kombinerer ting som andre har lagt gjennom "tvilsomme" kanaler.

 

Er du derimot ute etter metallica vil du få Metallica-sanger ved å bruke radio-funksjonen, men da riktignok iblandet en del annet.

 

Det handler ikke om at tjenesten er dårlig, men at bandene er kjipe på rettighetene sine.

 

Det eneste jeg savner er en venne-funksjonalitet og Pandora-funksjonalitet av ett eller annet slag, men sistnevnte er kanskje mye å be om...

Lenke til kommentar

Jeg er også imponert over spotify. De som fremdeles ikke har fått seg en gratiskonto kan altså finne seg en proxy i UK og registrere seg via den. Da trenger man ingen invite.

 

Men som nevnt. Det mangler en del musikk i spotify. Hvordan kan grooveshark tilby denne musikken mens spotify ikke kan? Er grooveshark litt utenfor kanten eller? Det virket jo også som en solid musikktjeneste.

 

Et par av kommentarene på grooveshark sin lanseringspressemelding:

Seems pretty cool. I hope they manage to work out deals with the labels, as there's no way this thing is fully legal. Looks like there doing the same thing imeem did, make something cool and popular (and hopefully a music distribution system where everyone wins) and then bargain with the major labels after they take legal action.
It's prettly slick and working well. Too bad it's illegal and they make the user reponsible for breaking the law.
No way this can be legal. Copying and sharing copyrighted files is one thing. But SELLING them is even worse. I sense a ton of lawsuits coming up.
Endret av bo1e
Lenke til kommentar

God tjeneste dette her for å oppdage nye artister, eller høre på nye album som er ute uten å betale, såfremt man ikke har betalt for medlemskap.

 

De har en lang vei til stable, så langt har jeg dog ikke funnet noen bugs/betydelige avvik som hindrer avspillinga. Fin layout/design, likner litt for mye på iTunes, kjapt og responsivt, bruker ikke all verden av ressurser og greit utvalg atm.

Lenke til kommentar
Har brukt Spotify i noen dager nå og jeg må si meg mektig imponert over hvor bra det fungerer. Merker ikke at man streamer musikken.

Når det er sagt, er det skuffende at så mange store artister mangler. Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC og Led Zeppelin for eksempel, eneste man kan finne av dem er noen få original-låter og resten er cover.

 

Det er fordi dette er artister som er sære på rettighetene til musikken sin og du vil ikke finne disse på noen av de andre tjenestene som levere det samme. Da må man over på tjenester som kombinerer ting som andre har lagt gjennom "tvilsomme" kanaler.

 

Er du derimot ute etter metallica vil du få Metallica-sanger ved å bruke radio-funksjonen, men da riktignok iblandet en del annet.

 

Det handler ikke om at tjenesten er dårlig, men at bandene er kjipe på rettighetene sine.

Regner med at i hvert fall Metallica kommer etter hvert. The Beatles kommer aldri, de har fått det for seg at digital distribusjon vil føre til mer piratkopiering eller noe slikt. Jaja, de går glipp av store mengder cash mens folk laster ned diskografien deres fra The Piratebay helt gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...