Gå til innhold

eRepublik - en introduksjon

Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132
Skrevet

eRepublik, en økonomisk, verdenspolitisk simulator.

Før jeg begynner, så vil jeg si at jeg har søkt, og funnet andre rekruteringstråder. Disse var forøvrig gamle, så tenkte at det var på tide med en ny.

Hva går dette ut på, vil du vel spørre deg selv. - Joda, ikke stort, ville jeg svart. Under overflaten, av daglig trening, jobbing, nyhetsskriving og stemming en gang i blant, finner du et aktivt politisk samfunn, fullt av intriger, konflikter og stemmekjøping. Engasjerte spillere, som deltar aktivt i dette nettspillet, eller de som besøker nettstedet en gang om dagen, og gjør sitt for å fremme eNorge.

http://www.erepublik.com/

Hvordan kommer jeg i gang? - Enkelt. Du registrerer deg på siden.

Når du først har kommet i gang og opprettet en bruker, kan det være lurt å finne seg arbeid. Dersom den politiske delen av spillet fenger deg, vil du gjerne bli medlem i ett av eNorges mange partier, som dekker den politiske linja godt nok til at de fleste vil føle seg hjemme. Er du ikke fornøyd med disse partiene, kan du opprette et eget om de er ønskelig. Det samme gjelder arbeidsplasser. Vær sjefen.

Krigssystemet i dette spillet vil for de nye kanskje virke en smule avansert. Man må for det første være med i militæret. Man kan trene daglig og oppnå nye styrkepoeng. Ettersom eFinlands adskillelse fra okkupasjonsmakten eNorge har tatt sted, er det ofte slag som man kan delta i.

Hva gjør man så videre? - Dersom man finner dette spillet ensartet, kan man forøvrig engasjere seg. I politikken, i samfunnet, det militære? Kanskje man ønsker å reise rundt å krige?

Dette spillet er forøvrig ikke for alle sammen. For de unge kan det være en smule kjedelig, eller for de som sliter med engelsk kan det være vanskelig å spille dette.

Det er gratis og browserbasert.

Lyst til å prøve det? - Gjør det.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spilt dette spillet noen uker nå og det er kanonartig! Her lærer man mye om politikk og økonomi gjennom sosialisering. Men advarer mot høy alfabetisme terskel. For å komme inn i spillet må man lese ganske mye og holde seg oppdatert. Man bør også kunne engelsk godt og kunne logge innom daglig.

Jeg er for tiden interessert i å rekruttere nye spillere. Vil gi god opplæring og fungere som coach/støttespiller og senere partner for de som jeg rekrutterer. Skulle selv ønske at jeg hadde hatt noen til å hjelpe meg i gang, for det var vanskelig.

Det er mange fordeler ved et coaching opplegg, men kort fortalt så sparer du tid, tjener mer penger og går raskere opp i erfaring. Til gjengjeld får jeg en bonus for hver spiller jeg får opp til lvl 6. Den bonusen splitter jeg 50/50 med de spillerne som har lyst å jobbe i selskapet mitt.

Send meg mailaddresse i PM så sender jeg invite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...