Gå til innhold

GTA IV årets spill


Anbefalte innlegg

"Halo 3 vant i fjor, og i 2008 er det Grand Theft Auto IV som stikker av med seieren. Dette fordi spillet ifølge Time er et topp skytespill, en grafisk novelle og en kritikk av amerikansk forbrukerkritikk."

 

Hva har den siste biten der å gjøre med hvor bra spillet er?

 

Kanskje de mener at spill som kan si noe om samfunnet rundt oss og gi oss mer enn hjernedød underholdning er med på å løfte spill opp på et kulturelt nivå på linje med bøker og filmer? Skikkelig pretensiøst og teit, men så er det jo Time Magazine da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Xbox 360 i mai, da med GTA IV. Har 12 spill inntil nå og er ytterst få som fenget såpass. Saint's Row og Gears of War (ja, klar over at de ikke er på listen) er blant de spillene. For meg var disse for søppel å regne, for andre er det tydeligvis ålreite spill. En toppliste vil aldri tilfredsstille alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hyggelig å se at Braid blir satt pris på, spillet var absolutt en av de mest minneverdige spillopplevesene i 2008. Ellers var noe av lista så som så, selv om jeg også er enig GOTY-tittelen.

Lenke til kommentar

Hva gjør Rock Band 2 i den lista? Guitar Hero World Tour burde virkelig hatt den plassen, ikke Rock Band. I Guitar Hero føles det mer som at man faktisk spiller musikken selv, men med Rock Band føles det mer som at man bare slår i takt til musikk som man ikke selv spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Sllik ville min liste sett ut:

 

1) Grand Theft Auto IV for sin Realisme og Humor, skulle vært litt større og de har ikke tenkt på zombie mode som var utrolig morsom på GTA Vice City for Playstation 2. har en multiplayer som funger bare 50%, kaster folk ut av servere før de er kommet i lobbyen eller game in progress modus. Infection er en dårlig Mp ting og parodi av viruset som slo Wow spillerne over ende.

 

2) Saints Row 2 som er veldig bra konkurrent til GTA San andreas, eller bedre men er litt old school GTA og kopierer mye.

(merk:Noen frustrerende mission bugs men genialt)

Her har de ikke glemt å kopiere GTA Vice city sin PS2 zombie cheat og er et eget lite video spill inne i spillet.

 

3) Gears Of War 2, Total forbedring av orginalen, Horde mode kan bli avhengiskapende, forbedret Grafikk, Limited Edition har 15 multiplayer maps, gyllent våpen, historie på bok, standard versjon har nå også 15 maps.

Takk til Lakus for ny info.

 

5) Delt mellom Rock Band 2 og Guitar Hero World Tour, utrolig underholdning.

 

6) Fallout 3 mye humor, trist historie, har en egen skjarm, men fordi det er veldig 50 talls så går det kansje ikke for alle å like det. Veldig åpent, kort men ganske bra osv.

 

7) Spore, kjempebra spill for barn 8+ oppover. ikke bra for store barn/pirater oppe i 18-20 åra som sutrer over drm og muligheten for å ikke kunne bruke brenneren sin pga drm. Litt overdreven drm. Veldig åpent i de senere faser, kommet muligheten for firkanta planeter. Moro å sprenge planeter. Gjort litt vanskelig for barn i romfasen.

 

8) Battlefield Bad Company for utmerket forbedret slagmark og underholdning ved å sprenge vegg for vegg på hus. Ny retning.

Kjedelig singeplayer.

 

9) Red Alert 3, bra spill med flere gode multiplayer timer og veldig bra spillt singleplayer. Pluss for å ha god video historie. Denne gangen har ikke Red Alert 1 og 2 hendt i det hele tatt så Red Alert 3 blir den nye Red Alert 1... farvel kjedelige Ra 1 maur og velkommen til østen.

 

10) MGS 4 på grunn av den snikende singleplayeren, bra grafikk, fengende historie men kan være forvirrende til nye snake fans.

slappe animasjoner men supre duppeditter og våpen.

 

11) Resistance 2 for den blodige multiplayereren 30 Vs 30 er en veldig god ting og kunne vært ett stort grafisk miljø som er minst like pent som GOW 2 men Resistance 2 faller under pga veldig kjedelige skuespillere i singleplayer.

 

12)Dead Space det skummleste space/ground survival spillet hittil, det ventes en grusom oppfølger som bare kansje får selskap av Dead Rising 2. Spillet er utrolig skummelt for de som ikke har spillt blodige spill og lydene er hårreisene geniale.

 

Merk: Rekkefølgen er ikke nødvendigvis riktig. alle disse spillene er like gode for ulike personer. Mine favoritter.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
3) Gears Of War 2, Total forbedring av orginalen, Horde mode kan bli avhengiskapende, forbedret Grafikk, Limited Edition har 15 multiplayer maps, standard versjon har 10.

I shall point out your mistake, and you will call me daddy with a capital D.

 

Det er 10 maps som følger med på DVD'en til Gears 2, men i ALLE nye kopier av spillet følger det med en kode som gir deg 5 til. Dette har Epic gjort for å minske gjensalg.

 

Synes at Saints Row 2 var veldig morsomt, spesielt i Coop, men det er spekket med bugs og såirriterende elementer som ikke helt fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Takk for infoen Lakus... søren steike da sløste jeg bort pengene på Limited edition..jaja *ser på hundre kroner fly gjennom vinduet*

 

Var jo bare pga ekstra kart jeg kjøpte limited.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hvis det er et spill som fortjener nummer 1 så er det mgs4 drit bra graffik til og med bedre en gta iv.Gta iv fortjener ikke nummer 1 det hører kanskje hjemme på topp 5 men ikke mere en det mgs4 har alt det gta iv bare har kaos med.Gta iv prøvde å presse in historie inn så jeg.Mgs4 har drit bra historie si meg hvem av dere felte en tåre når dere spilte gta? og hvem som gjorde det når de spilte mgs4.mgs4 er mye større spill enn gta,gta gå og legg deg!!!!!!

Lenke til kommentar
Hvis det er et spill som fortjener nummer 1 så er det mgs4 drit bra graffik til og med bedre en gta iv.Gta iv fortjener ikke nummer 1 det hører kanskje hjemme på topp 5 men ikke mere en det mgs4 har alt det gta iv bare har kaos med.Gta iv prøvde å presse in historie inn så jeg.Mgs4 har drit bra historie si meg hvem av dere felte en tåre når dere spilte gta? og hvem som gjorde det når de spilte mgs4.mgs4 er mye større spill enn gta,gta gå og legg deg!!!!!!

 

Jeg tror de fleste oppegående mennesker griner når de spiller MGS4, fordi historien ER SÅ JÆVLIG DÅRLIG! Prrrrretensiøst vissvass helt uten substans. Flust opp med klisjéer nok til å sette selv den dårligste Hollywood-film på sidelinjen. Enorme plotthull. Endeløs eksposisjon av endimensjonale sterkt karikerte personlighetstyper.

For å si det slik - De som synes historien i MGS4 er bra kan umulig ha lest en ordentlig god roman i hele sitt liv. Jeg tør nesten mene at selv amøber må være bedre skolert enn som så.

Hadde Kojima vært forfatter hadde han skrevet et kiosklitteratur-epos i 250 bind (av den typen man kjøper for 49,90 på Esso om det er tomt for papir på hytta). Hver eneste bok med tynnere plott enn den forrige.

 

MGS4 er et fett spill om man røsker vekk de enorme mengdene med munndiaré Kojima spyr etter oss gjennom timesvis med cutscenes og eeeendeløse codecsamtaler som ikke tar slutt før ballene mine er mosegrodde.

 

Historien i MGS4 er, kort sagt, E LEN DIG.

Det hadde vært tilgivelig om ikke spillet ble presentert som Konamis nådegave til spillere verden over.

Når det [spillet] tar seg selv så seriøst og kommer ferdig på lanseringsdagen med tiara og GOTY-sløyfe (figure of speech), så blir alle feilene med spillet bare så mye tydeligere.

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar

jeg må inrømme du har en god humor men cutscensa er for å ha en historie som sagt gta iv er jo bare ful kaos jeg har spilt all og mgs1 owner dritten ut av det spillet gå å røk lit mere crack sikker bra for deg det :)har du heletatt spilt spillene forsesten har du hørt den nydelige musikken og sett den nydelige graffiken owned so har vill jeg si.Lol jeg kom på en ting til på gta iv så prøvde rockstar å få bra grafikk med at folkene løper rundt some halte høner med aviser over hue se mgs4 der får de in redsel og frykt og for ikke snakke om kjærlighet

Endret av fossa
Lenke til kommentar
jeg må inrømme du har en god humor men cutscensa er for å ha en historie som sagt gta iv er jo bare ful kaos jeg har spilt all og mgs1 owner dritten ut av det spillet gå å røk lit mere crack sikker bra for deg det :)

Åhåhåh, du er min nye helt :love: .

 

Selv mener jeg at Fallout 3 fortjener plassen, utifra min subjektive mening og det inntrykket jeg har fått av GTA IV.

For all del, sikkert mange gode spill (både på og utenfor lista) som jeg ikke har hørt om som har knakende god historie og gameplay, men min subjektive mening rikker seg ikke.

Lenke til kommentar
jeg må inrømme du har en god humor men cutscensa er for å ha en historie som sagt gta iv er jo bare ful kaos jeg har spilt all og mgs1 owner dritten ut av det spillet gå å røk lit mere crack sikker bra for deg det :)

Åhåhåh, du er min nye helt :love: .

 

Selv mener jeg at Fallout 3 fortjener plassen, utifra min subjektive mening og det inntrykket jeg har fått av GTA IV.

For all del, sikkert mange gode spill (både på og utenfor lista) som jeg ikke har hørt om som har knakende god historie og gameplay, men min subjektive mening rikker seg ikke.

 

Er en del ting i spillet som drar litt ned. Men gameplaeyt er helt fantastisk. Det er utfordrende og godt balansert. I tillegg er lyden god og variert. Fysikken i spillet fungerer også veldig godt. :)

 

Men ligner kanskje litt for mye på Oblivion til å få en god plassering.... :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ratingen på Gamespot gir en liten pekepinn på hva som fortjener tittelen "årets spill" GTA4 Triumferer her også.

 

post-40816-1228902365_thumb.jpg

 

 

Tar med dette og fra Wikipedia som sier litt om dette spillet.

 

A major commercial and critical success, Grand Theft Auto IV broke industry records with sales of around 3.6 million units on its first day of release and grossing more than $500 million in revenue in the first week, from an estimated 6 million units sold worldwide.[22][23] As of 16 August 2008, the game has sold over 10 million copies.[24] Grand Theft Auto IV received overwhelmingly positive reviews, becoming one of the highest-rated games of all-time on the aggregated review websites MobyGames and TopTenReviews.[25][26]

 

Fortjener ikke dette tittelen så vet jeg ikke hva som gjør det.

 

 

å når begynte folk å bedømme årets spill på hvor mye det solgte, du ser jo need for speed. bare dårlige spill siden de gode gamle, men de selger i bøtter å spann. er det årets spill av den grunnen?

noen her på forumet sier at folk setter det opp mot GTA SA å sier at det mangler mye ifårhold til det, jeg synes det er kliss lik. at historien er forandret, det er noe av det mest latterlige jeg har hørt.

GTA SA: handler om respekt å familie problemer som hovedpersjonen må årdne opp i

GTA IV: akkurat det samme.

samme greia ny innpakkning

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...