Gå til innhold

BK: fargerik solnedgang


sttrons

Anbefalte innlegg

Vet som sagt det er klisje, men er det dekroativt??

hva kunne jeg gjort annereldes?

post-146003-1228851660_thumb.jpg

 

er gjort litt kloning i bildet, var masse kvister, lyktestolper og slikt som stakk veldi opp, ble litt misslykket det ene stedet.

cropet og rettet opp, ellers rett fra kamera

Endret av sttrons
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at bildet har potensiale, men likevel ser det ut som det vanskelig å gjøre noe med her. En ting som kan gjøres er det første øynene mine såg på, det som ligner på et misslykket forsøk på å klone, midta og nede.. dessuten synes jeg det er litt for mye svart i bildet.

 

En annen ting er lyktestolpene. Det er to, så vidt jeg kan telle på to sek., noe som ikke passer helt inn, synes jeg. Hadde det derimot vært flere, et helt rot av ulike ting nede i bildet hadde det blitt skikkelig tøft, med kontrastene frå det rotete mennekseskapte til den stilrene solnedgangen. Men med to, synes jeg det blir litt for tilfeldig..

 

Mitt tips fra meg, er derfor heller å gå ut, med kameraet i hånden, og prøve deg på nytt. Kanskje ikke på en solnedgang, et motiv som er veldig vanskelig å få andre enn folk som lite peiling på foto til å like. Derfor heller gå ut med nytt håp.

(håper du ikke tar dette som slakt. Jeg har vært streng, men det er nettopp de strenge jeg liker og går utnytte av. ;) )

Lenke til kommentar

He he, liker slakt av slike bilder,

var egentli midt første klisje bilde, jeg har tatt bare fordi det var fine farger.

var lite gjennomtenkt komposisjon uten om 2\3 reglen.

det jeg er mest ute etter er om det er rikti eksponering og hvitbalanse valg for et slikt bilde.

 

bildet ble tatt rett utenfor jobb, mens jeg stresset til bussen :p

Lenke til kommentar

Som sagt i første tråd, så fikk jeg ikke til kloningen i midten.

samt dårli tid, tenkte siden det var eksponeringen og hvitbalanse valget jeg ville ha kritikk på så var det ikke så nøye :p

planen var jo egentli et siluett bilde av ei heisekran her, men rakk det ikke da bussen gikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...