Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Har sett der, men dem må faen meg kredittskjekke deg før du handler som er fucka :p

 

EDIT: Så lurer jeg på en annen ting.

Det er at jeg har HD READY lcd tv og HD DVD spiller, men må man ha FULL HD klar tv for å få klarere film?

Eller funker HD READY TV bedre en vanlig filmer?

 

Om du har en HD Ready lcd TV og en HD DVD spiller, så er det ikke noe problem. Forskjellen på Full HD og "vanlig" HD er oppløsningen, men du må ikke ha Full HD for å vise de. Du ser uansett stor forskjell på vanlig DVD og HD DVD med den tv'n du har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hipp som happ med tanke på antall utgivelser på både HD DVD og Blu-ray. Ingen av de kan vel slå i bordet med tanke på overlegent antall utgivelser i fremtiden.Og du vil ikke finne noe godt utvalg av HD filmer i norske butikker uansett, bestill på nett, vil påstå at det er eneste måten å kjøpe HD på i dag. Prøv www.discshop.no de sender med faktura så vidt jeg forstår. Hvis ikke skaff deg et Visa kort og bestill fra USA, mye billigere.

 

Blu-ray sitter på over 80% av all butikksalg i Norge. Når butikkene ikke opplever etterspørsel av HD DVD-filmer er det ingen grunn til å selge det. Så nei, jeg tror ikke det er noen butikker som vil øke sitt HD DVD-arsenal noe særlig her til lands.

 

Har faktisk sett butikker her i Trondheim som har bedret utvalget sitt med HD DVD i det siste, ikke spør meg hvorfor.Skjønner også godt at det ikke går mye HD DVD over disk her i Norge, hvorfor betale opp til 300 kroner for en HD DVD her når du kan kjøpe den for rundt 100 lappen pluss frakt fra USA?Sonefri :love:

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Har faktisk sett butikker her i Trondheim som har bedret utvalget sitt med HD DVD i det siste, ikke spør meg hvorfor.Skjønner også godt at det ikke går mye HD DVD over disk her i Norge, hvorfor betale opp til 300 kroner for en HD DVD her når du kan kjøpe den for rundt 100 lappen pluss frakt fra USA?Sonefri :love:

 

Som nevnt tidligere er dette også en av grunnene til at jeg satser på Blu-ray. Sonefrihet fører til tapt hyllesalg og gjør det vanskeligere for formatet å etablere seg blandt hvermansen, da spesielt i Europa.

 

Det er omtrent like mange utgitte filmer på begge HD-formatene i Norge. Problemet er bare at ingen tar inn mye HD DVD i butikk, fordi omtrent ingen kjøper varene.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...