Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Status for Formel 1 fra 2010


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Honda har nylig sakt at de skal trekke seg fra formel 1 sirkuset, primært pga kostnader, men også pga FIA's inføring av standard regler.

 

Fra før er vinge flater, høyde, karbo stivhet, traction control samt dekk og dekkmønster, noe som er unisont styrt av regler fra FIA.

 

Men for at det skal bli mere "spennende" og Nascar aktig, skal alle i fremtiden kjøre på samme motor og girkasse i tillegg.

 

COSWORTH - RICARDO

Cosworth har som kjent vunnet avtalen med og levere motorer til formel 1 fra 2010 og utover, og prisen for en umerket Cosworth motor: 2 millioner Euro + 5.5 millioner Euro perr sesong.

 

Dette skal hjelpe til med og kutte kostnadene som flere teams sliter med i formel 1, for det koster og være raskest på banen.

 

Om en ikke vil ha Cosworth motor, kan en velge sin egen 2.4 liters motor, som skal detunes (Samme V8 som brukes idag), samt at alle biler SKAL bruke girkasse fra engelske selskapet Ricardo.

 

Det er somsakt ikke tvang og bruke Cosworth motor, men vil Ferrari ha en girkasse fra ett anet selskap i sine biler?

 

Innen Torsdag håper FIA president Max Mosley at minst 4 teams signerer avtale med Cosworth, ellers så kommer prisen til og gå opp på denne avtalen.

 

Kilde med info:

http://www.worldcarfans.com/9081205.007/co...-tender-in-2010

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formel 1 entusiaster som meg selv kommer ikke til å se mere på F1 om de innfører de der tåpelig ideene der.

 

Det er rett å slett tragisk, jeg har en bedre ide for å få det billigst mulig hvorfor ikke la de konkurere F1 på Ps3 kan ikke få det billigere enn det jo.

 

Men lurer på om det fins en underskrifskampanje noe sted mot det der, noen som vet?

 

Hilsen oppgitt?

Lenke til kommentar

Nå må ikke FIA grave sin "egen" grav her, standard motorer og girkasse er jeg sterkt imot. F1 handler likemye om konstruktørprestasjoner så vel som utøverprestasjoner, og det blir omtrent likegyldig om man kjører Mercedes eller Red Bull.

 

Derimot gjorde FIA lurt i å forby traction control for 2008-sesongen, vi fikk jo lære hvordan Massa liker regnvær :p Selv synes jeg det ikke skal være noen hjelpemidler som dette overhodet i motorsport.

 

Få tilbake V10-motorene, flere dekkleverandører, og forkast disse forslagene så begynner F1 å ta seg opp igjen (skal ikke klage på 2008-sesongen da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...