Gå til innhold

Tv2: Pedofile bør ikke beskyttes, riktig eller feil i forhold til varsling? Politiet støtter i Tromsø


Anbefalte innlegg

Påstanden min var at det var vanskelig for pedofile å være helt stueren hele livet, og dermed trenger de hjelp. Jeg forklarte dette igjennom logisk forklaring, men jeg brukte ikke kilder fordi jeg ikke har kilder. Jeg er ingen verdensbank stappet full med kilder og ergo har jeg ikke masse kilder som snakker om dette emnet. Det har heller ingen andre som deltar i denne diskusjonen. Jeg bruker dermed logisk forklaring.

 

Da må jeg faktisk si at jeg er enig med Pricks denne gangen. Eksakt hvordan vil du gi folk hjelp for legningen sin? Før du svarer så vil jeg få påpeke at homofile også fikk "hjelp" for legningen sin for noen år tilbake, enkelte plasser så får de også "hjelp" den dag i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Påstanden min var at det var vanskelig for pedofile å være helt stueren hele livet, og dermed trenger de hjelp. Jeg forklarte dette igjennom logisk forklaring, men jeg brukte ikke kilder fordi jeg ikke har kilder. Jeg er ingen verdensbank stappet full med kilder og ergo har jeg ikke masse kilder som snakker om dette emnet. Det har heller ingen andre som deltar i denne diskusjonen. Jeg bruker dermed logisk forklaring.

 

Da må jeg faktisk si at jeg er enig med Pricks denne gangen. Eksakt hvordan vil du gi folk hjelp for legningen sin? Før du svarer så vil jeg få påpeke at homofile også fikk "hjelp" for legningen sin for noen år tilbake, enkelte plasser så får de også "hjelp" den dag i dag.

Dette har med at det er ikke mulig å ha pedofile forhold, mens det er mulig å ha homofile forhold. Det er vanskelig for mange pedofile å ikke gå over streken, fordi ofte ønsker begge parter å gjøre det. Dermed trenger pedofile hjelp til å holde legningen nede. Hvis ikke, må du også mene at vi burde legalisere pedofile forhold.

Lenke til kommentar

Det jeg sier at det er skadelig å undertrykke sine seksuelle drifter. Det er dessverre ikke noe vi kan gjøre noe med. Jeg sier heller ikke at vi skal legalisere forhold mellom voksne og barn. Jeg sier bare at man ikke kan hjelpe noen å undertrykke sine seksuelle drifter, da jeg vil anta(uten at jeg har noe særlig belegg for det) at det er psykisk forstyrrende. Vi vet jo alle hvordan homofile har hatt det når kirken skulle helbrede dem, ikke sant?

 

Jeg kan virkelig ikke se for meg hvordan man på en grei måte kan lære seg å ikke tenne seksuelt. Det finnes ingen enkle svar på dette, hvis det hadde vært det så hadde vi neppe hatt problemet. Jeg tror ikke det er så mange mennesker som vil tenne på barn, jeg tror heller at de fleste som tenner på barn selv synes at det er vanskelig. Jeg tror også at de aller fleste vet at det er galt, men at de ikke kan gjøre noe med sitt tenningsmønster. Tror du virkelig at det er mulig å lære seg å ikke tenne seksuelt, eller å endre sitt tenningsmønster fra f.eks heterofili til homofili og omvendt? I så fall så taler du mot det legevitenskapen sier.

Lenke til kommentar

NikkaYoichi: Største problemet er at folk ikke søker hjelp. Det er dyrt, og køer på over et år. Ofte lar de deg ikke gjøre det hvis du ikke prøver hardt. I tilegg er det mange som ikke ser på det som et problem, eller tenker at det er greit å gjøre litt.

 

Det er ikke mulig å lære seg å ikke tenne seksuelt, men man kan lære seg å tenne mindre og mer på voksne damer. Svært få liker bare barn, og hvis man da tilfredstiller lysten for voksne damer f.eks. ved å få seg kjæreste kan man svekke lysten for barn. Runking kan også hjelpe til å hemme lysten. Dette er ikke mot legevitenskapen. Akkuratt det samme kan gjøres med homofili, men er ikke nødvendig. At kirken ikke gjorde det særlig bra er naturlig, fordi de ikke har peiling på hva som virker og ikke virker.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg sier bare at man ikke kan hjelpe noen å undertrykke sine seksuelle drifter, da jeg vil anta(uten at jeg har noe særlig belegg for det) at det er psykisk forstyrrende.

Vel, man kan jo det, hvis man går litt drastisk til verks. Men det jeg tenkte på er å få hjelp til å leve med undertrykt seksualitet, å lære andre måter å få utløp for det, få tankene over på noe annet, og i det hele tatt å ha noen å snakke med (som ikke ønsker å henge dem). Det er jo også en del som selv velger å leve i sølibat, så det er ikke umulig.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Jeg sier bare at man ikke kan hjelpe noen å undertrykke sine seksuelle drifter, da jeg vil anta(uten at jeg har noe særlig belegg for det) at det er psykisk forstyrrende.

Vel, man kan jo det, hvis man går litt drastisk til verks. Men det jeg tenkte på er å få hjelp til å leve med undertrykt seksualitet, å lære andre måter å få utløp for det, få tankene over på noe annet, og i det hele tatt å ha noen å snakke med (som ikke ønsker å henge dem). Det er jo også en del som selv velger å leve i sølibat, så det er ikke umulig.

 

Nå blir vel dette en anelse antedotisk bevis, men en god vennine fortalte vel at naboen var pedofil, men nå levde godt sammen med en tilsvarende gammel kvinne (les; ikke vesentlig yngre jente e.l.) og det gikk bra, jeg ville vel ta det som tegn på at det er mulig med forhold som virker preventivt for individene.

Lenke til kommentar
Det jeg sier at det er skadelig å undertrykke sine seksuelle drifter.

Har tilfeldigvis hørt om noe som heter "onani". Noen som vet mer om dette?

 

 

Det er ikke mulig å lære seg å ikke tenne seksuelt, men man kan lære seg å tenne mindre og mer på voksne damer.

Hmm, så du mener man kan behandle pedofili? Altså er det noe i de som sier at de kan behandle homofili?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...