Gå til innhold

Fordommer mot WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bestemor sitter inne og strikker hele dagen... Skadelig for henne? avhengighetskapende? Kansje norges dykkerklubb skal komme inn å kommentere?

HAHA, så sant så sant

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen spiller wow og prioriterer det over venner, skole, jobb, etc - er det da wow som er skyld i det? Eller er spillet bare et medium som gjør at den i utgangspunktet ødelagte prioriteringslista blir synlig?

Skrevet

Om noen sitter inne og spiller WoW fremfor venner og skoler så er det himmel og helvette. Tenk at man har gjort et eget personelig valg uten at noen snushøner har fått fortalt hvor idiotisk det valget egentlig er?

Skrevet

Eg har ingenting imot gaming generelt. Onlinegaming har vore ein sentral del av min oppvekst (Quake, UT, BW etc). Problemet mitt med WoW er imidlertid at det er så jækla SVETT! Når eg tenker på WoW så ser eg for meg ein kvisete, bleik 19-åring med fett langt hår og matrestar mellom tennene. Og rommet luktar av gamle Grandiosa-kartongar og armhuler. Av ein eller annan grunn så ser eg ikkje på Quake-nerding etc. som like svett.

Konklusjon: WoW er ille.

Skrevet
Eg har ingenting imot gaming generelt. Onlinegaming har vore ein sentral del av min oppvekst (Quake, UT, BW etc). Problemet mitt med WoW er imidlertid at det er så jækla SVETT! Når eg tenker på WoW så ser eg for meg ein kvisete, bleik 19-åring med fett langt hår og matrestar mellom tennene. Og rommet luktar av gamle Grandiosa-kartongar og armhuler. Av ein eller annan grunn så ser eg ikkje på Quake-nerding etc. som like svett.

Konklusjon: WoW er ille.

Nei det er nok bare du som er svett og kvisete.

Skrevet (endret)

Det som er det artige er at det som oftest er mennesker som aldri har spilt eller sett noen spille wow som vet hvordan/hva/hvorfor wow er så forferdelig grusomt.

Endret av Christeven
Skrevet (endret)

Det mest slitsomme med WoW er meme-bruken à la "stupid meme is stupid", "in soviet russia, X Z you", "fail" i flere varianter, "x is retarded". Sier ikke at det ikke har vært slik før, men man ser det blant annet på dette forumet. Folk tåler ikke kritikk, og går ad hominem. Saklighet rett ut døra. Gjør man én feil får man så ørene flagrer.

Tar jeg feil? Det er jo ikke et særegent WoW-fenomen, men det er likevel noe som jeg tror mange her inne opplever spesielt mye av når de spiller (trade og general chat spesielt), og på det offisielle forumet. Og deretter sprer det seg til nye arenaer..

Endret av Skugga
Skrevet

Hmm, jeg kjenner(eller vet om) 6 personer som spiller/har spilt WoW. Den første droppet ut av skolen i 2.klasse ved videregående for å spille, og den andre tok seg "friår" midt ute i 1.klasse på vgs, og har omtrent 4 måneders spilletid på 6 måneder. Tredjemann spilte 6 timer i snitt hver dag, helt til han innså at 'dette kan jeg faen ikke gjøre lenger', kastet ut maskina og spillet og begynte med snowboard istedet. De neste 2 gjorde noe av det samme som nummer 3, mens sistemann er den eneste av disse som 'bare' spiller 2 timer om dagen og koser seg med det. Rart jeg har dårlig inntrykket av WoWere? Nei. I tillegg hender det at disse nåværende kompisene mine 'peker ut' WoWere for meg å se, og de ser faktisk veldig forfalne ut. Svett hår, kviser, ofte overvektig eller ektremt tynne. Jeg mener ikke å generalisere, men det er det inntrykket jeg har fått - og det er ikke pga. media og 'oppblåsning'. Det er sikkert bare minoriteten som er 'sånn', men jeg tror vel at andelen avhengige WoW-spillere er mye større enn i andre spill. Prosentvis, selvsagt. For folk som klarer å balansere det, så er da på ingen måte ille å spille WoW.

Skrevet
Hmm, jeg kjenner(eller vet om) 6 personer som spiller/har spilt WoW. Den første droppet ut av skolen i 2.klasse ved videregående for å spille, og den andre tok seg "friår" midt ute i 1.klasse på vgs, og har omtrent 4 måneders spilletid på 6 måneder. Tredjemann spilte 6 timer i snitt hver dag, helt til han innså at 'dette kan jeg faen ikke gjøre lenger', kastet ut maskina og spillet og begynte med snowboard istedet. De neste 2 gjorde noe av det samme som nummer 3, mens sistemann er den eneste av disse som 'bare' spiller 2 timer om dagen og koser seg med det. Rart jeg har dårlig inntrykket av WoWere? Nei. I tillegg hender det at disse nåværende kompisene mine 'peker ut' WoWere for meg å se, og de ser faktisk veldig forfalne ut. Svett hår, kviser, ofte overvektig eller ektremt tynne. Jeg mener ikke å generalisere, men det er det inntrykket jeg har fått - og det er ikke pga. media og 'oppblåsning'. Det er sikkert bare minoriteten som er 'sånn', men jeg tror vel at andelen avhengige WoW-spillere er mye større enn i andre spill. Prosentvis, selvsagt. For folk som klarer å balansere det, så er da på ingen måte ille å spille WoW.

Enten så lyver du, ellers så har du noen usannsynlig sjeldent tilbakestående venner. Unnskyld at jeg spør, men hvor i all verden finner du venner, og hvordan er miljøet dere henger i? Når så mange du kjenner ikke eier selvkontroll at all.

Skrevet (endret)

1. Jeg lyver ikke.

2. Kun én av disse er en jeg kjenner såpass til å kalle venn/kompis.

3. Jeg 'henger' ikke i noe spesielt miljø, jeg er relativt universal når det kommer til sånt føler jeg.

Vel, siden jeg ikke mener å generalisere noen, så er jeg selvfølgelig åpen for å tro at jeg 'vet om' disse nettopp fordi de muligens skiller seg ut.

Endret av Duvebassen
Skrevet

Dere som sier dere har venner som ikke klarer å rive seg fra spillet - er det WoW sin feil? Hvorfor synst dere negativt om WoW som spill, fordi dere kjenner noen som ikke eier selvkontroll? Er det WoW som har gjort dem sånn?

Skrevet

Du sier "Kun én av disse er en jeg kjenner såpass til å kalle venn/kompis.". Hvorfor bryr du deg om hva de 5 andre vil gjøre? Om de ville bedrevet tiden sin med voldtekt av kuer på den vide landsbygd så hadde det vært deres (og politiets vel og merke) problem.

Skrevet

Når skriver jeg at jeg bryr meg nevneverdig om hva de 'vil gjøre'? Jeg kaster bare et faktum samt mitt inntrykk inn i diskusjonen. Jeg nevner ikke min følelsesmessige relevans til WoWspillere, jeg sier bare at mange blir faktisk avhengig av WoW - om det er pga. WoW eller deres egen lave selvbeherskelse er da uvesentlig. En del blir avhengige - minoriteten? - meget mulig, men det er likevel relativt mange. Dette er faktum, ikke følelser.

Skrevet (endret)

Er ikke bare du som føler at det er slik, jeg kjenner flere personer som bare har gått inn for å mislike WoW - uten å engang ha prøvd det. På en måte kan jeg forstå det, siden WoW er et tidkrevende spill, kan det gå ut over venner og slikt. Hvis du kjenner en person som spiller WoW for mye, så bare begynn å spille selv. Så kan du sosialisere med vennen din via wow. Kjempelurt. (-:

Endret av Ap3katt
Skrevet
Når skriver jeg at jeg bryr meg nevneverdig om hva de 'vil gjøre'? Jeg kaster bare et faktum samt mitt inntrykk inn i diskusjonen. Jeg nevner ikke min følelsesmessige relevans til WoWspillere, jeg sier bare at mange blir faktisk avhengig av WoW - om det er pga. WoW eller deres egen lave selvbeherskelse er da uvesentlig. En del blir avhengige - minoriteten? - meget mulig, men det er likevel relativt mange. Dette er faktum, ikke følelser.

Da er det da de personene du misliker, og ikke WoW.

Skrevet

De som blir avhengig av WoW blir det av personelige valg, og de som er under 18 blir avhengig fordi foreldrene snur ryggen til og bruker spill som barnevakt for deretter å syte vilt over spillenes destruktive virkning.

Det er og de som prioriterer annerledes enn andre og det er innen menneskelig natur. Jeg har et par ganger heller plassert meg fremfor PCen fremfor å henge på byen sammens med venner, er jeg avhengig av WoW?

La meg fullføre historien. Jeg jobber på et hotell og jobber med mennesker 8 timer om dagen 5 ganger i uken. Når jeg har fri vil jeg aller helst ikke være i store mengder mennesker fordi ganske ærlig, jeg blir kvalm av det.

Så folk er veldig flink å bedømme folk ut etter pelsen. Det er mange som faktisk velger litt annerledes enn det "normale" om det er en slik standard, hvem er det da som har rett til å bedømme denne personen? Det blir totalt feil.

Noen velger å ta stoff, hvorfor gjør de det, er det press fra venner, personelige problemer, sykdom? Noen velger å drikke, er det personelige problemer i hjemmet, fortiden, nylige hendelser? Folk er for flink til å bedømme andre etter omslaget fremfor å faktisk ta seg tid til å forstå hvorfor man velger slik man gjør. Hva hadde du konkludert med om jeg kun hadde sagt at jeg et par ganger har valgt å være hjemme fremfor PCen fremfor å gå på byen men ikke forklart omstendighetene rundt det?

Folk gjør seg et valg og det valget er det de som må stå for, det er ingen andre som kan stå for det og det er de alene som er nødt til å fatte det valget. Da synes jeg det blir riv ruskende galt at mennesker uten innsikt i spillet eller med et dugg anelsen hvorfor noen fatter det valget de fatter setter seg ned og bedømmer dem som asosiale kvistede nerder som enten er overvektige eller underernært grunnet null mat.

Skrevet

Jeg føler at folk i denne tråen fokuserer alt for mye på spilleren og alt for lite på spillet. Jeg tror ikke at de som spiller wow er noe værre en andre mennesker.

Spillet på en anne side...

Når World of Warcraft var i tidlige beta faser var det mye mer frihet tøffere pvp og det handlet mer om skills. Når WoW kom ut så var mange kule ting fjærnet og diverste teite ting som usynlige vegger var blitt lagt til. Fremdeles var det en ganske bra spill og jeg hadde mye morro med WoW.

Så klikka Blizzard helt, spille er bare blitt lettere og lettere, intgen ting er en utfordring lenger. Blizzard tenker for mye på å tjene penger. Alt i WoW handler om tid, har du tid så er du sjef i WoW.

Jeg hadde ikke spilt på nesten to år, men jeg tenkte jeg måtte prøve ut Warth of the lichking. Det var en stor skuffelse. Ikke bare var sonene og questene utrolig kjedelig. Profesions hadde ikke blitt forbedret noe som helst, du kan kanskje lage 10 items som er noe særlig å skryte av. Per proffesion altså. Det finnes guilder som er ferdig med endgame allerede. Jeg husker den tiden da vi wipa i MC gang på gang. Det var gøy, det var faktisk litt utforderne.

WoW er blitt et møkka spill. Det eneste som er gøy nå er å lure folk på AH.

Skrevet
Dere som sier dere har venner som ikke klarer å rive seg fra spillet - er det WoW sin feil? Hvorfor synst dere negativt om WoW som spill, fordi dere kjenner noen som ikke eier selvkontroll? Er det WoW som har gjort dem sånn?

ja. det er en sentral faktor som ikke kan overses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...