Bear^ Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Vil nå heller si at man er lidenskapelig opptatt av det man holder på med, bare med den forskjellen at samfunnet fremdeles lever i attenhundreogfjøstid og ser ned på alt som har med PC. Men gjett om de skriker høy hvis det blir krøll på nette, da er det krise vettu.
Kverulantus Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545105 Trenger jeg si noe mer ? Så, alle de som sier at wow er avhengighetsskapende, dere har blitt motbevist. Rett og slett eid Eneste jeg er uenig der, er at de sier alle som oppsøker Wow, er sosialt tilbakestående. Joda. Både jeg og alle mine venner har et godt sosialt liv utenfor wow. Hva med å faktisk lese artikelen? De har vitenskapelig bevist at flesteparten av de som er 'avhenginge' av wow er sosiale tapere istedenfor. Noe å hoppe i taket for? I grunnen utrulig fascinerende hvordan mange av dere mener dere har et bra sosialt liv, men alikevel føler seg truffet av artikelen... Et spill er et spill. Fotball, basket eller hva faen du liker å gjøre er like nyttig eller unyttig. Folk som mener motsatt liker bare å bygge opp et bilde av hva som er normalt og kult, for at de skal føle seg bedre selv. Hva med å lese diverse kommentarer i emnet? 90% av alle jeg kjenner som spiller wow begynner å krible i fingrene når de er borte fra spillet mer en 1 time. Hvis ikke det er en form for avhengighet så vet ikke jeg. Nå kjenner keg ingen som bruker heroin , men jeg antar at det blir litt kribling i fingrene der også om man ikke får dosen sin. Fail på vennene dine. Da har de selv gjort seg avhengige, for spillet i seg selv er ikke avhengighetsskapende. Alle wowspillere jeg kjenner, har som Egilanso sier, et godt sosialt liv, jobb og flere av dem har faktisk kone og barn.
Gar0 Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 ikke alle du kjenner ghraag. du glemmer en som lever på trygda å har sitti inne aleine i 3 år å gama WoW.
Kverulantus Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 ikke alle du kjenner ghraag. du glemmer en som lever på trygda å har sitti inne aleine i 3 år å gama WoW. Ja, sant det, bortsett fra CP-gutten -.-"
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Ja han kjenner jeg også forresten. Bare at han ikke spiller wow lengre, etter 4 år forran pcn, og har asbergers-syndrom. Endret 12. desember 2008 av Slettet-77do0b
Snurreleif Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 90% av alle jeg kjenner som spiller wow begynner å krible i fingrene når de er borte fra spillet mer en 1 time. Hvis ikke det er en form for avhengighet så vet ikke jeg. Nå kjenner keg ingen som bruker heroin , men jeg antar at det blir litt kribling i fingrene der også om man ikke får dosen sin. Det kribler i fingrene mine når jeg skal hjem og vet at jeg skal få Sex/god mat/se på film/hoppe med hoppetau og leke med hunden, betyr det da at jeg er avhengig? Hvorfor er en som spiller i 6 timer mer "avhengig" enn en som spiller fotball i 6 timer? Og den neste som sammenligner data-spill med kokain skal personlig få æren av å ha inspirert meg til å lage det første programmet som lar deg smekke til folk gjennom PC-skjermen.
Bear^ Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Det kribler en plass når jeg vet jeg skal få sex men det er definitivt ikke i fingrene Men uansett. Folk gjør sitt valg og når de har gjort det og dette ikke samsvarer med samfunnets fasit over akseptabelt er det "avhengig" eller "asosisial" eller "nerd" eller et eller annet. Veldig fint at vi i en liberal fri verden i dag er flinkere med båsmentaliteten enn i virkelig gamle dager.
Kverulantus Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nerd er et misbrukt ord.. -.-" På samme måte som "emo". Vil heller bruke ordet nerd på en som er flink/interessert og/eller har en del info om aktiviteten. Uansett hva.
Sjark Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Noen andre som merker at folk generelt har fordommer mot WoW? Merker jeg blir ganske forbanna når "kule" folk snakker om hvor mye WoW suger, og som mest sannsynlig aldri har prøvd det før, og det blir flere og flere av dem. I media og blir WoW alltid omtalt som noe negativt. Har enda ikke sett en artikkel, som omhandler WoW, som har hatt en positiv vinkling. Det går alltid i folk som har blitt avhengige, og ikke klarer å slutte, og det skylder dem på spillet, ikke folkets svake sjeler. Bare meg som føler det sånn? Haha jeg er nok en av de du beskriver xD Det eneste positive er at tiden går antar jeg. og at man får rørt på fingrene negative: asosialt aggresiv hvis noe skjer betaler en viss sum per måned alt for mye tid forran pcn usunt avhengenes loner sitter for seg selv prioritetsnivå som f.eks. det framfor lekser o.l muligens mindre inntak av vann/mat muligens mindre bruk av hygieniske midler osv osv osv osv osv osv Men det kan hende jeg skal prøve demoen engang for å se hvordan det er Mulig å feile mer? Asosialt? Hvordan da? Jeg bor ganske øde og å sitte med WoW å snakke med folk på VT er MYE mer sosialt enn å sitte å se på TV. Aggressiv? Høh? Det blir vel litt mer ampert på en fotballbane, dersom du har prøvd det. Det å betale 150kr per mnd på WoW (eller hva det nå enn er) er verre enn å bruke f.eks flere hundre kroner på røyk/snus? Du MÅ ikke sitte 8 timer dagen, det er STORE forskjeller på å være avhengig og å spille casual. Jeg har f.eks en haug med venner som har mye, mye mer spilletid i FM enn hva jeg har i WoW... Usunt hvordan? WoW er stimulerende og er vel ikke mer usunt enn noe annet spill, 5 - 40 man som samarbeider om en oppgave? (2 - 40 med arena da). Går da fint an å spille WoW sammen med andre. Ja, jeg sitter for meg selv men det er fordi at det omtrent ikke bor noen her jeg bor, og dersom jeg ikke hadde spillt WoW hadde jeg gjort noe annet alene. Selvfølgelig, spiller man WoW er det 1. prioritet, en selvfølge som alle vet. Nei, du feiler stort ang. hva det gjelder næringsinntak. Mindre bruk av hygieniske midler? Hva faen? "Eneste positive er at man får rørt på fingerene"? Hvor faen har du vært siden WoW release? Hjemme å sutra? Seriøst, skaff deg litt peiling før du kommer med slike påstander. /fail. Den største jeg har sett. Du beskriver et EKSTREM tilfelle... Herregud, get a grip. HAHA. Det verste er at du blir sur også! Jeg snuser ikke, Jeg bor litt øde også og jeg spiller det ikke, jeg røyker/snuser ikke, hva faen hva faen? som du har svart på de fleste påstandene, det er mye mer sunnere både mentalt og fysisk og gå en tur og snakke med folk fysisk enn til en 3D rendered alvefigur over en mikrofon til en kvisete 14 åring som sier: K n00b i will hax you if u try to kills me. Men du får sterke og sunne fingere da på høyrehånda trener du desverre bare peke og langefingeren med mindre du har en gamer mus Wtf, personlig spiller jeg en god del timer dagen, og er nok kansje mer enn en casual gamer. Men altså, jeg går på jobb hver dag, jeg dusjer hver dag, jeg spiser skikkelig hver dag, jeg går tur nesten hver dag. Og det du sier om å snakke på Ventrilo e.l. er bullcrap, vi snakker da faen ikke leet-speak på vent. Vi snakker enten seriøst om raid, eller bare om random shit, som ikke har noe med spillet å gjøre. Fordelen her er at jeg snakker engelsk. Ca alle tingene du ramset opp er 100% bullshit!
Kverulantus Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Sånn går det da folk skal være tette, Sjark. Bare ta det til deg. Vi har prøvd
Zeph Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nokre innlegg er fjerna, vennligst hald diskusjonen på eit sakleg nivå.
OinkOink Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Okai. Jeg synes fortsatt at WoW er avhengighetsskapende. Ghraag sitter her å sier at brukerene har seg selv å takke og at det er de som gjør seg avhengige. Sellfølgelig er det brukerene som gjør seg avhengige? Det gjelder jo alt en blir avhengig av. Om jeg blir avhengig av røyk så er det jo jeg som har gjort meg avhengig (akkurat som en spiller gjør seg avhengig av WoW) Nevn et produkt som får en avhengig uten at brukeren prøver produktet? Nemlig. Derfor er WoW like avhengighetsskapende som sjokolade er for andre. Konklusjon: Ghraag har feil, jeg har rett.
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Nokre innlegg er fjerna, vennligst hald diskusjonen på eit sakleg nivå. Det er allerede 12 sider med usakligheter, men, men. - Folk som er avhengige vil ikke innrømme det. - Folk som ikke er avhengige sier jo så klart at de ikke er det. - Folk som ikke spiller mener at alle som spiller WoW automatisk blir avhengige og ikke kan tenke på annet.
OinkOink Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Forresten.... http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545105 Ble WoW spillere lettet når de leste denne artikkelen? Slik jeg ser det er det jo et hån mot spillerene;) [Hentet fra artikkel] Blant funnene er at verdens mest populære rollespill på internett, World of Warcraft, som har 11 millioner abonnenter, ikke gjør spillerne avhengige. Derimot viser det seg at mange mobbeofre, folk som har falt utenfor sosialt og på skolen, og de som ikke mestrer det virkelige livet, oppsøker dataspill og bruker mye tid på det. Hehe!
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Hva ønsker du å oppnå med innlegget ditt? "Mobbe" oss som spiller wow? Jeg ser ikke poenget med å argumentere mot deg, da du har feid til side alt som har kommet hittil.
OinkOink Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Hva ønsker du å oppnå med innlegget ditt? "Mobbe" oss som spiller wow? Jeg ser ikke poenget med å argumentere mot deg, da du har feid til side alt som har kommet hittil. Hold deg til saken er du snill. Her inne er vi seriøse og saklige, og lager ikke innlegg direkte mot medlemmer.
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Og jeg spurte hva du ønsket med innlegget ditt. Enda en gang unngår du å svare.
OinkOink Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Og jeg spurte hva du ønsket med innlegget ditt. Enda en gang unngår du å svare. Var en som brukte artikkelen som argumentasjon, og som avsluttet med at "In your face" og at han "eigte oss". Ville da sellfølgelig få han ned på bakken igjen. Du snakker om argumenter...hva har du å bidra med? "Vi liker WoW, og ingen blir avhengige?"
Matsemann Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Du snakker om argumenter...hva har du å bidra med? "Vi liker WoW, og ingen blir avhengige?" Det har jeg ikke skrevet noen plass. Var det ikke du som ba meg om å være saklig? Jeg ser heller ikke poenget med å overbevise deg. - Du har 12 sider der folk slår tilbake mot argumentene dine, og du har ikke tatt til deg noen, men kommer med samme greiene om og om igjen om hvordan alle som spiller wow er sosiale tapere og fullstendig avhengig av spillet. - Om du ser ned på meg fordi jeg spiller WoW betyr ikke så mye. Jeg har kommet med argumenter for å rette på dine generaliseringer, og det samme har mange andre, men det har ikke virket. cba. Hvorfor er du så oppsatt på å bevise at alle som spiller wow blir avhengige? Det er jo helt klart feil. Nesten så jeg tror det gir deg en god følelse å tråkke på andre. Jeg er ikke avhengig. Jeg spiller fotball, gjør det bra på skolen og har venner.
Gar0 Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 hvis alle de som spiller WoW hadde vert totalt apatiske å ikke kan koble seg fra WoW eller finne på noe annet å gjøre så hadde de vell ikke hatt tid til å skrive på dette forumet. da hadde de sittet 19 timer i døgnet å spillt. d er sikkert 0,0001% som er super avhengig. men det er bare noen få ekstreme tilfeller. alle andre koser seg med WoW å har ett vanelig liv ved siden av. WoW er bare ett spill som alle andre spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå