Gå til innhold

Er jeg en fanboy?


iharal3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger noen meninger. Har Xbox 360 og trives svært godt med det. Når noen spør meg om råd til konsoll sier jeg alltid Xbox. Jeg liker også Designet og spillene på Xbox mye bedre enn PS3 og Wii. Gjør dette meg til en fanboy?

 

Nei. Om du derimot forsvarer Xbox på alle punkter og nekter å innse at den har sine feil samt at du dikter opp dine egene historier for å fremheve Xbox samtidig som du vinkler det som at andre konsoller er mye mye mye dårligere, da er du på grensen til å være fanboy.

 

Fanboyer og terrorister har ufattelig nok mye til felles, de begge kjemper innbilt en kamp bare de selv ser ut til å bry seg nevneverdig om samt at de tar ingen fakta til etteretning, de dikter opp sin egen versjon og egen fakta for å bygge opp under sine egene påstander.

Lenke til kommentar

@OP

 

Nah.

 

Anyways, er det bare meg, eller har fanboykrigen tatt seg temmelig kraftig opp de siste par dagene?

 

Det har jo egentlig vært ganske rolig den siste tiden, men med kranglingen imellom MS og Sony om hvem som pwner Europa, og nå MGS rebusryktet ser ut til å ha blåst liv i fanboysa noe helt sinnsykt. :hmm:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Du høres ikke ut som en fanboy. En fanboy er veldig opptatt av å snakke nedlatende om sine motstandere/konkurrenter/fiender, og gjør ofte dette fremfor å hedre sine egne. Det å grave dypt for å finne en salgsliste hvor akkurat din konsoll ligger på førsteplass bare for å bevise at din konsoll er best, er noe en fanboy stadig bedriver.

 

Min opplevelse av fanboys er at de er fryktlig kverulerende, og at det ikke nytter å gjennomføre en diskusjon med dem. Fanboys finnes overalt, enten det gjelder spill, fotball eller biler. Fanboys og terrorister var en spennende sammenligning, jeg tror nesten man kan trekke inn politikere også. De kan til tider også ha de samme trekkene.

Lenke til kommentar
@OP

 

Nah.

 

Anyways, er det bare meg, eller har fanboykrigen tatt seg temmelig kraftig opp de siste par dagene?

 

Det har jo egentlig vært ganske rolig den siste tiden, men med kranglingen imellom MS og Sony om hvem som pwner Europa, og nå MGS rebusryktet ser ut til å ha blåst liv i fanboysa noe helt sinnsykt. :hmm:

 

Kanskje på grunn av Uncharted og god of war teaserne :D Nei, det mest sansynelig er nok det at juleslaget ble litt annerledes enn forventa og mange ps3 eiere ble nok skuffa over at littlebigplanet ikke solgte så bra som forventa.

Lenke til kommentar
Trenger noen meninger. Har Xbox 360 og trives svært godt med det. Når noen spør meg om råd til konsoll sier jeg alltid Xbox. Jeg liker også Designet og spillene på Xbox mye bedre enn PS3 og Wii. Gjør dette meg til en fanboy?

 

Du er nok en fanboy.

Grunnen er at både PS3, og Wii er bedre enn 360 på flere områder, men du anbefaler alltid Xbox, uten å ta til etteretning om folk kunne likt PS3 eller Wii sine alternativer bedre.

 

Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett Xbots anbefale folk som har lyst å spille Buzz og Singstar, å kjøpe en Xbox 360, fordi den har Scene it og Lips - som jeg synes ser ut som dårligere kopiere av de etablerte franchisene. :-/

(Skal innrømme jeg ikke vet mye om Lips, men det har vell ennå ikke komt DLC til det).

 

Selv er jeg nok PS3-fanboy, men jeg går ikke rundt om å anbefaler PS3 og High Velocity Bowling for folk som har spilt Wii Sports med motion-control, og ønsker samme opplevelse, selv om motion controllen funker ganske bra der. Det vil bli for dumt.

Kjøpte f.eks. en Wii til min bror og hans famile forrige jul, selv om det ikke er noe jeg er særlig intressert i.

 

Du må se hva brukeren kunne tenkt seg å spille, hvilke spill de kan spille på deres nåværende plattformer, og deretter prøve å råde dem om det valget du tror de vil bli mest fornøyd med, istedenfor å si hva du liker best. :)

 

Så selv om du er fanboy, så treng du ihvertfall ikke gi dårlige råd, dersom du mener ting passer for noen andre. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Hva er egentlig best av 360 og PS3, hvilke kriterier legger du til grunn att den ene er bedre enn den andre.

 

Det vill komme ulike meninger fra hvert eneste individ fordi att ingen tenker likt og de fleste av oss har en ultra trang til å fremheve hva VI mener er det beste valget. Er det valget riktig. Ja, men bare for den personen man spør.

 

Jeg syntes begge konsollene er like bra men fordeler og ulemper er det med begge det kommer helt ann på hva personen som spør deg om råd hva som ikke nødvendigvis er best men hva som vill bli mest riktig for dem.

 

Jeg skal ikke nevne noen navn med man ser klart her hvem som sålangt har tatt tittellen for å være en fanboy :)

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...