Gå til innhold

Gta IV- Store problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Xenofil:

Dette handler ikke om småfeil, eller bugs du finner underveis i spillet. For veldig mange handler dette om feil som gjør at du ikke klarer å starte spillet, og dette er uakseptabelt! Du kan ikke forvente et mer nyansert bildet av situasjonen når mange personer som har betalt 4-500 kroner for et spill opplever at man ikke får prøve det en gang.

Og når det kommer til rockstar bør ikke de føle presset. Uten at jeg kan dokumentere noe bør Rockstar ha tjent penger som gress de siste årene. Det er tross alt få spill som har vært mer populært enn GTA serien på denne siden av 2000 tallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tipper at GTA4 ble sluppet nå rett før jul, uavhengig av om produktet var helt klart for lansering, for at rockstar skal få med seg inntjeningen på førjulssalget.

Dersom dette er tilfellet, synes jeg ikke det er noe unskyldning. Vil du ikke være enig i at det er lettere å gjøre opp for 3 månders uttsettelse på ett spill, en dårlig omtale på alle verdens spillforum? Må si at jeg har mistet mye tilitt til Rockstar over dette...

Skrevet
Xenofil:

Dette handler ikke om småfeil, eller bugs du finner underveis i spillet. For veldig mange handler dette om feil som gjør at du ikke klarer å starte spillet, og dette er uakseptabelt! Du kan ikke forvente et mer nyansert bildet av situasjonen når mange personer som har betalt 4-500 kroner for et spill opplever at man ikke får prøve det en gang.

Og når det kommer til rockstar bør ikke de føle presset. Uten at jeg kan dokumentere noe bør Rockstar ha tjent penger som gress de siste årene. Det er tross alt få spill som har vært mer populært enn GTA serien på denne siden av 2000 tallet.

Signed!

I "gamle dager" var bugs mer irritasjonsmomenter, og ikke som nå hvor det er kritiske bugs som gjør at man faktisk ikke får spilt i det hele tatt eller har mulighet til å fullføre spillet.

Skrevet
Jeg kan beskrive problemet mitt ytterligere:

Jeg ser at mange andre får opp en feilkode? Det gjør ikke jeg... Ingenting skjer og "GTA IV har sluttet å fungrere"

Er det mulig at det er pc'en det er no feil med?

Noen andre som har det samme problemet som meg? Altså ikke no feilmelding.

enten så mangler du en oppgradering til windows. enten sp3 til xp eller sp1 til vista. ellers så er det driver feil og du bør endre til en annen driver(her er det bare å prøve og feile for å finne en driver som funker). ellers dersom du har SLI så bør du deaktivere dette og kjøre single-gpu da gta 4 ikke støtter SLI enda.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Det som er latterlig er at Rockstar kan gi ut en så dårlig port de bare vil, dere kjøper spillet uansett...

Skrevet (endret)

Er meget skuffet over dette spillet. Kjøpte GTA4 i går kveld og gledet meg til å komme igang. Har bevisst holdt meg unna Xbox versjonen for å starte å spille uten tidligere inntrykk.

Anser meg selv som rimelig oppegående når det gjelder PC (jobber som IT-konsulent ved et større Universitet), men får pokker meg ikke startet spillet. Installasjonen av spillet og den andre dritten som fulgte med gikk greit, men får 'GTA IV FATAL ERROR: WS10' feilmelding ved oppstart. Brukt flere timer på å feilsøke og reinstallere software, men hjalp overhode ikke. Feilmeldingen er tydligvis ukjent for Rockstar da den ikke er på lista over error codes de publiserte for litt siden. Er også andre som sliter med det samme:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=380818

Gjør et siste forsøk i kveld og reinstallere hele OSet.

Nesten så man blir fristet til å gå over til "the dark side" og bli pirat :thumbdown:

Heretter blir det ihvertfall full boycott fra min side på spill som er infisert med Securom.

Endret av Spaz
Skrevet
Selv om securom ikke nødvendigvis er problemet?

Ja, jeg er generelt imot kopibeskyttelser/DRM og dette er bare dråpen som får begeret til å renne over. Virker som Rockstar har med vilje forsøkt å gjøre installasjonen og oppsettet så j*vlig som mulig. At Securom er en del av pakka hjelper ikke akkurat.

Skrevet (endret)

"Occasional problems with friendly AI Some minor visual quirks Windows Live account needed to save progress Mouse and keyboard controls aren't nearly as good as Xbox 360 controller Insanely high system requirements. " 9.0/10

Dette er tatt fra Gamespot sin anmeldelse, og til dere som sier GTA er best til PC, dere tar helt feil. "GTA må spilles med mus og tastatur", "trenger bare en pc til 4000kr for å dra spillet" osv....

Endret av Toman85
Skrevet

Virker som de fleste har problemer i vista, eh?

Derfor prøver jeg nå å dual-boote med Xp, og hvis ikke der funker; henger jeg meg!!

Jeg gjentar mitt rare problem, jeg får ikke opp errorkode, bare "gta har sluttet å virke".

MAKAN!!!

Skrevet

HaHa, lei dette spillet jeg også. Kommer bare til "intro" teksten i starten, men så detter jeg rett til desktop igjen uten nå form av nå error melding. :(

Noen som har noen tips?

Skrevet

Dæven, så mye feil folk opplever med dette spillet. Har spilt det i rundt 24 timer nå (på vista 64 til og med), uten å merke noenting som ikke er slik det skal. Jeg må være heldig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja er ganske fantastisk hvor mye error det er med spillet..

Jeg kjøpte aldrig spillet, jeg bare lasta det ned.

Jeg hadde/har problemer med Fatal Error WS10 og RMN40.

Fant ut hvordan jeg fikset det, men de kom bare tilbake etter noen timer..

RMN40 er ganske enkel og fikse, du bare høyreklikker på gta og går på egenskaper og på kompatibilitet, kryss av Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for :

(Velg windows 2000) og trykk ok, og da er det fikset.

WS10 er verre..

Eneste måten jeg fikk det vekk var med å fjerne RGSC,GTA og games for windows live og innstalere det på nytt.

Det funka bare en gang og dagen etter fikk jeg samme problemet.

Dette er ting som bare funker for XP tipper jeg.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet
Ja er ganske fantastisk hvor mye error det er med spillet..

Jeg kjøpte aldrig spillet, jeg bare lasta det ned.

Jeg hadde/har problemer med Fatal Error WS10 og RMN40.

Fant ut hvordan jeg fikset det, men de kom bare tilbake etter noen timer..

RMN40 er ganske enkel og fikse, du bare høyreklikker på gta og går på egenskaper og på kompatibilitet, kryss av Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for :

(Velg windows 2000) og trykk ok, og da er det fikset.

WS10 er verre..

Eneste måten jeg fikk det vekk var med å fjerne RGSC,GTA og games for windows live og innstalere det på nytt.

Det funka bare en gang og dagen etter fikk jeg samme problemet.

Dette er ting som bare funker for XP tipper jeg.

Du kan ikke klage på en piratversjon, det blir litt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...