Gå til innhold

pause fra fotball?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg gjorde det skikkelig dårlig på treningen igår, og vurderer å ta meg en pause, p.g.a knær.. vurderer å ta 100% pause til mandag. vil teknikken svekkes ved en liten pause? jeg spiller ikke så mye fotball for tiden, 1 og en halv time mandag, tirsdag og onsdag..vil det gå sterkt utover teknikk å ta en 4 - 5 dager pause fra fotball?

Endret av Skarpengland
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5 dager kommer ikke til å ha noen innvirkning på hvordan du spiller. Du kommer sikkert til å merke det den første halvtimen av en trening etter pausen, men ingenting etterhvert. Ikke problematisk med pause i det heletatt.

Skrevet (endret)

Næh, tror ikke det kommer til å svekke så mye. Men du vil jo sikkert merke det. Og det er viktig å begynne å trene rolig når du kommer tilbake. Ikke kjøre på med en gang : P

(eller det kommer jo an på hvor lenge du har pause, men du har jo ikke så lang da)

Endret av lfcvif
Skrevet

om en aktiv fotballspiller blir uten trening i 1 år, så er det kondisjon det helst går utover. teknikk trenes mye raskere opp igjen. borte fra fotball i 4-5 dager har ingenting å si.

Skrevet
jeg gjorde det skikkelig dårlig på treningen igår, og vurderer å ta meg en pause, p.g.a knær.. vurderer å ta 100% pause til mandag. vil teknikken svekkes ved en liten pause? jeg spiller ikke så mye fotball for tiden, 1 og en halv time mandag, tirsdag og onsdag..vil det gå sterkt utover teknikk å ta en 4 - 5 dager pause fra fotball?

Jeg tror det kan være bra for deg, du kommer tilbake med overskudd.

Skrevet

Er dette en spøk? Teknikk taper man ikke på 4-5 dager. Kondisjon derimot kan det gå verre med. Men på bare 4-5 dager merker man ingenting som helst utenom de 5 første minuttene på neste trening. Teknikk har du sikkert ikke uansett, så du kommer ikke til å merke noe forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...