Gå til innhold

Synes du raiding er for lett atm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som irriterer meg er selvsikre bondeknøler som tror at det eneste de klarer er det vanskeligste. Om det var spørsmål om hva som var vanskeligst mellom å drive stortinget eller kjøre en traktor ville vel du ha sagt at traktoren var vanskeligst?

PvP er for late, avsossiale, egoistiske folk som ikke greier å dele gleden med andre hvor andre kan få loot mens man selv må stå over. Å kommunisere med 25 mennesker er en mye vanskeligere jobb enn med 5. Så si at PvP er hardere enn PvE er rett of slett pisspreik. I PvE er det mange taktikker for å ta ned nosser, ikke noe "Ta healeren, og så cloth brukerne...".

On topic, så syns jeg at PvE'en er alt for lett. Har i bunn og grunn ikke kost meg mye med progressen.

Skrevet
Noe som irriterer meg er selvsikre bondeknøler som tror at det eneste de klarer er det vanskeligste. Om det var spørsmål om hva som var vanskeligst mellom å drive stortinget eller kjøre en traktor ville vel du ha sagt at traktoren var vanskeligst?

PvP er for late, avsossiale, egoistiske folk som ikke greier å dele gleden med andre hvor andre kan få loot mens man selv må stå over. Å kommunisere med 25 mennesker er en mye vanskeligere jobb enn med 5. Så si at PvP er hardere enn PvE er rett of slett pisspreik. I PvE er det mange taktikker for å ta ned nosser, ikke noe "Ta healeren, og så cloth brukerne...".

On topic, så syns jeg at PvE'en er alt for lett. Har i bunn og grunn ikke kost meg mye med progressen.

Ta å prøv å PvP, og få god rating i tillegg.

Skrevet

Hahahahaaa, er det derfor du har 2300+ rating?

Skrevet (endret)

PvP og PvE er generellt lett, så lenge du har IQ høyere enn 2. Uansett så er WoW-PvP en vits, og det kommer det til å forbli så lenge prinsippet stein,saks,papir er grunnlaget. Skal jeg konkurrere mot andre, spiller jeg andre spill som tilbyr 100 ganger mer spillfølelse og som faktisk krever litt ferdigheter.

Endret av LyleScott
Skrevet

Hva i all verden skal jeg med rating?

PvP items, tittler, eller annet stuff gjør ingen nytte for min PvE. Derfor dropper jeg ut PvP. Men mine punkter klargjører kanske bra hvorfor PvE er et hardere side av wow enn PvP.

Ønsker du et eksempel til?

Hva skjer om en av fienden i PvP Disconnecter? Da blir det mye lettere....

En boss kan ikke disconnecte og er derfor like harde, og om noen av våres spillere disconnecter blir det enda hardere.

"Du må ikke være redd for balltreet. Den er bare ute etter rettferdighet den...."

Skrevet
Hva i all verden skal jeg med rating?

PvP items, tittler, eller annet stuff gjør ingen nytte for min PvE. Derfor dropper jeg ut PvP. Men mine punkter klargjører kanske bra hvorfor PvE er et hardere side av wow enn PvP.

Ønsker du et eksempel til?

Hva skjer om en av fienden i PvP Disconnecter? Da blir det mye lettere....

En boss kan ikke disconnecte og er derfor like harde, og om noen av våres spillere disconnecter blir det enda hardere.

"Du må ikke være redd for balltreet. Den er bare ute etter rettferdighet den...."

Det var et utrolig ræva eksempel.. Spillet er ikke lagt opp til at folk skal disconnecte..

PvP i wow ER vanskeligere en PvE, sånn er det bare.. For å vinne i PvP må du spille HELT perfekt ( forutsatt av at de andre også er like gode som deg, noe som er tilfelle på 2300+ rating ). I PvE derimot kan du spille langt i fra perfekt og fortsatt ta ned bossene.

Skrevet

Og igjen, PvE vs. PvP diskusjonen er offtopic.

We know heroics and raids are a little easy right now, and we're okay with that. Consider:

1) If you're 80 already, you are a relatively hardcore player. Most WoW players are not 80 yet. If it's easy for you, it's not easy for everybody.

2) We want more players to see the content. Naxxramas and Malygos are cool! We want people to see them. Heck, we brought Naxx back in part because so few people had seen it.

3) Very few of the people who are saying WoW is EZ mode have done Satharion with 3 drakes yet. Give that a shot then get back to us. :)

4) Ulduar will be harder. It still might be do-able by more than the most elite 5% of players, but it will be a lot more challenging. And we'll continue to have "hard modes" that are even more challenging. We'll make sure some of these challenges offer appropriate rewards.

5) We knew we were messing with class balance quite a bit, so it's nice that things are a little easier right now. It gives the players time to learn the new spells and abilities and gives us a chance to see how things really work out in the actual game with thousands of people beating on the mechanics. We'll continue to make adjustments as necessary. It's an MMO. Things change over time.

A couple more points about Naxx: many of the guilds who cleared it quickly already knew the encounters from 40-player days, AND were allowed to practice extensively on beta. By contrast we gave players very little exposure to Kil'jaeden on the PTR.

But really, trying to slow down worldwide progression by making encounters insanely difficult is a losing proposition. We're in the world now of professional guilds with corporate sponsors and players willing to put in enormous numbers of hours and attempts. We can certainly (and will) make very challenging encounters for which guilds can take pride in server firsts. However, I would not expect to see encounters that are so difficult that the entire WoW community wipes on them for months before achieving success. I just don't know if that game exists anymore.

Fra her.

Skrevet

Off Topic :Man skal ikke ha mye elektrisitet mellom ørene for å forstå at pvp er vanskeligere enn pve,bossene er scriptet - har man tatt bossen EN GANG blir de neste gangene barnemat,bossene har begrenset med taktikker og oppførsel grunnet hvordan de er programmert.

PRØV å spill pvp mot et erfarent lag med bra gear - utfordringen er HELT noe annet , det skal jeg love dere .Du vet ALDRI hva en annen person gjør og ikke gjør, og med de nye talentene og abilities er det flere muligheter enn noen gang.

On Topic : Blizzard har sagt at det vil komme hardere instancer ettervært, dagens er bare warming up , de er ikke dumme heller - værste Blizzard kan tenke seg at folk kjeder seg faktisk :p

Skrevet

Jepp, som allerede sagt, og gjentatt, det er vitsen at de første raid isntancene skal være lettere enn i BC. Altså, lettere enn Gruul/Kara. Det var mange guild som aldri klarte disse. At det blir vanskeligere etterhvert er en selvfølge, og det er bare latterlig å tro at Blizzard vil gjøre alt like lett.

Jeg har merket trenden litt i mitt eget guild, enkelte begynner å klage på at content er så lett, og det er FØR vi har vært i 25mann! Folk har lite å bekymre seg for for tiden, og dermed begynner de å sutre og lage drama ut av dette. Joda, Blizzard kunne selvsagt vært litt smarte og hatt et par virklige vriene bosser (f.eks på slutten av Naxx) men vi vet jo alle at det kommer ting å bryne seg på senere.

Kort sagt, denne sutringen er et resultat av kjedsomhet og korttenkthet, ikke av reelle problemer. Den tilsvarer den evige whiningen om underpowered/overpowered, noe vi alle vet at blir justert fortløpende og aldri varer evig. Så slutt å late som at dette er permanent.

Skrevet (endret)

Vennligst hald diskusjonen til emnet. Det finnes sikkert andre trådar der andre emner kan diskuterast. :)

Endret av Zeph
Skrevet

Det at entry-raidene er så enkle er en bra ting spør du meg. Det er bra at flere folk får sjangsen til å prøve seg på raiding og downe noen bosser.

Dere får vanskeligere raids etterhvert , og det er der dere skal rykke fra må dere vite :)

Skrevet (endret)

jeg og en kompis gjeng startet opp en skandinavisk guild dagen før wotlk kom ut, har nå cleara alle quarters kun et par av folka har erfaring fra naxx pre tbc. så vil si det er ganske enkelt når vi fløy inn i gårkveld å skulle prøve oss på noen nye bosser 1 shotta thaddius og de to første i military quarter også 2 shotta 4 HM. så vil summmere opp 10 mansa som latterlig enkle. sartharion gikk også ned på 3 forsøk.

hvis det er noen interesse i en skandinavisk guild som foreløpig kun er norsk med unntak av 1 danske

Realm: terenas

horde

xrealm applys er selvsagt lov vi satser ganske hardt nå i starten på å få inn noen erfarne raidere

superior.guildportal.com

Endret av kalken
Skrevet (endret)

Thaddidus er den eneste harde fighten i naxx, var iaf første 2 resetsa. Helt sinnsykt med lag og et dpsrace mye hardere enn patchwerk ol. Så oneshot av han er imponerende.

Endret av Sink
Skrevet
Thaddidus er den eneste harde fighten i naxx, var iaf første 2 resetsa. Helt sinnsykt med lag og et dpsrace mye hardere enn patchwerk ol. Så oneshot av han er imponerende.

Han er jo tragisk lett =/

Høyre Venstre drep

Skrevet

For enkelt? Nja. Selv er jeg en av de som brukte flere dager i enden av military quarter, og er ikke spesielt lei meg for at slikt ikke trengs lenger.

Koordinasjonsbossene har jo fremdeles sjarmen sin da. Heigan spesielt.

Skrevet
har man tatt bossen EN GANG blir de neste gangene barnemat,bossene har begrenset med taktikker og oppførsel grunnet hvordan de er programmert.

PRØV å spill pvp mot et erfarent lag med bra gear - utfordringen er HELT noe annet , det skal jeg love dere .Du vet ALDRI hva en annen person gjør og ikke gjør, og med de nye talentene og abilities er det flere muligheter enn noen gang.

Haha, morsomt.

Har sagt det før, sier det igjen. PvP er like "scripted" som PvE. Hvis jeg gjør det her, gjør han det her. Hvis jeg da gjør det HER, så gjør han det DER. Samme dritten, spesielt på høy rating. Erfarne spillere gjør det nesten enkelere å forutse hva de skal gjøre enn hvis du spiller mot randoms på lav rating.

Combos/gear > skill og alt annet du kan finne på. Spesielt i 2v2 og 3v3. 5v5 er bittelitt annerledes, men går i det samme mesteparten av tiden.

For å vinne i PvP må du spille HELT perfekt ( forutsatt av at de andre også er like gode som deg, noe som er tilfelle på 2300+ rating )

Jeg kan møte en spesiell combo, spille perfekt og tape. Det andre laget kan gjøre feil og vinne. Selv mot mirrors må du ikke spille perfekt, litt flaks her og litt flaks der så er du i mål før de andre. Lurer litt på om dere faktisk har spilt på høy rating selv slik drøvvel dere kommer med.

Men hvem vet, kanskje alt på magisk vis blir annerledes i arena på level 80, noe av RNG har jo blitt fjerna med resistchanges etc. Har ikke gjort noe 80 pvp enda, da pvp charen min bare er level 73 atm :<

Og ja, PvE er for enkelt.

Dere sier Naxx skulle være enklere enn Karazhan, ok.

Sartharion skulle sikkert da også være enklere enn Gruul, ok (forskjellen her er så stor at det er ikke måte på, selv med 3 drager opp tok det jo kortere tid å drepe han enn Gruul).

Men hvorfor skal Malygos være så sinnsykt mye lettere enn Magtheridon?

Og dere som sier Ulduar kommer til å bli vanskelig, vi får se, jeg ville satt penger på at det ikke blir det.

Skrevet

Sorry men Heroic Naxx er lettere en 10man : < Har mye mer DPS i forhold til helse på bossene på enkelte encounters, og mer healing. Patchwerk er vel eneste av dem som er hakket mer utfordrene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...