Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får du turn-off av at kjæresten din har hatt mange sexpartnere?


Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Gjest Skrivegutt

Hvor mange kameler kan man svelge? En kamel? To Kameler? Tre Kameler? Fire kameler? Åtte kameler? Femten kameler? Noen bedre...?

For noen dager siden hadde jeg en ubehagelig samtale med kjæresten min (26 år) om antall sexpartnere. Det viste seg at hun hadde hatt MANGE flere enn meg; hun ville faktisk ikke oppgi noe tall, men jeg skjønner at det dreier seg flere enn ti, kanskje så mange som tjue. Hun har tidligere oppgitt ett annet tall som er betydelig lavere (som jeg hadde slått meg til ro med), men det viste seg at hun da kun hadde tatt samleiepartnerne med i beregningen; hun har altså hatt oralsex og annen type seksuell kontakt med langt flere, og stort sett utenfor forhold, sammen med gutter hun nesten ikke har kjent. Til sitt eget forsvar sier hun at "hun har blitt revet med"... og at den høye turnover frekvensen skriver seg tilbake til tenårene, og at det hele har vært uttrykk for umodenhet. I vår samtale kom det imidlertid frem at hun har hatt fem partnere i løpet av en to års periode som ble avsluttet bare noen fattige måender før hun møtte meg. Kjæresten min bagatelliserer disse forholdene veldig siden de var så korte...

Som toppen av kransekaka kan jeg nevne at hun dessuten har hatt et langt samboerforhold (4-5 år); og tanken som melder seg er: Hvordan har hun fått tid til noe annet enn sex...

Jeg må innrømme at jeg reagerer utrolig negativt på disse tingene. Jeg vet nok at dydens tid er forbi, men drømmen om ei mer eller mindre uberørt jente har på en eller annen måte overlevd i mitt hode. Ikke sånn å forstå at jeg bare vil være sammen med jomfruer; men samtidig; det går jo en grense, - jeg klarer ikke å forholde meg til et ubegrenset antall kameler, uten å føle en slags turn-off. Man kan jo gjerne ha sex med en kvinne som har hatt mange partnere (flere enn 10 blir betraktet som "mange" partnere ut fra en norsk undersøkelse, dvs over gjennomsnittet), men vil man kunne stole på ei slik jente i et seriøst forhold? Vil man oppdra barn sammen med ei jente man betrakter som løsaktig, eller til-og-med horete?

 

Når det gjelder min sex definisjon; at sex ikke bare er samleie; står jeg på rettsgyldig grunn, ettersom man i jusen faktisk betrakter enhver form for seksuell kontakt med et annen person som et seksuelt forhold. Man trenger imidertid ikke å gå lenger enn til Wikipedia for å finne lignende opplysninger. For ikke å glemme Bill Clinton: I did not have a sexuel relationship with that woman (alle vet at Clinton fikk oralsex av Monica på det ovalekontor, - og han ble tatt i løgn).

 

Er det noen som har lignende erfaringer? At dere får turn-off av at kjæresten deres har hatt mange partnere, eller er jeg overmoralsk og overfølsom?

 

Mange vil sikkert svare at det er nåtiden som teller; det at vi har det bra i dag, og at fortid er fortid, osv. - men jeg klarer ikke å være likgyldig til fortiden; kanskje fordi jeg er så gammeldags at jeg tror fortiden muligens sier endel om en person...

 

Vil gjerne ha både gutte og jente perspektiv på saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal være enig med deg at ei dame med mange partnere ikke er beste turn-on i verden.

Men alle har gjort ting i sin fortid som de ikke er videre stolte av. Noen har eksprimentert med narkotika, andre eksprimenterer med sex.

 

Så lenge hun ikke flyr rundt og har sex med andre når hu er sammen med deg, spiller det ingen rolle hvor mange hun har hatt før deg.

Fortiden kan si mye om en person, men fortiden kan også legges bak seg.

 

Jeg har også noen ting fra fortiden min som jeg ikke er veldig stolt av, men den tiden er forbi, og jeg kan bekrefte at jeg absolutt ikke er den personen jeg var da. :)

 

Så etter min mening spiller det ingen trille hvor mange partnere hun har hatt, ei heller hvor mange du har hatt, så lenge dere to har det hyggelig sammen og koser dere.

Lenke til kommentar
Da er hun kjørt inn i hvert fall.

 

Hahaha..

 

 

Asså. Se på den positive siden, hun har erfaring. Hun vil sikkert ikke finne på å flekke tenner mens hun har kjeften sin planta over kølla di.

 

Sex er mer enn en måte å utrykke seg på, det er et behov, nå sier jeg ikke at dama di er nymfoman, men hun vil kanskje slå seg til ro med deg? Så slipper du at hun stikker over alle hauger fordi hun vil "leve livet".

Lenke til kommentar

Salige fred, hele 20, TJUE, 2-0, sexpartnere i løpet av 26 år, hvordan kan denne jenta ha hatt tid til annet enn sex?

 

Jeg storkoser meg med det faktum at du trekker parallellen mange sexpartnere - hun er ute av stand til å være trofast!!111!! og mange sexpartnere - vil jeg oppdra barnet mitt med en sånn person??!! Hva er du redd for skal skje egentlig? At hun skal sette seg ned og fortelle barnet om sine ville sexskapader i 20-årene? At hun, gud forby, vil gi uttrykk for at sex er sunt og digg og noe alle gjør?

 

Seriøst, få hodet ditt ut av den lille boksen. Etter min mening, har du et ufattelig sneversynt og konservativt forhold til sex. Hva så om hun har hatt mange sexpartnere? Det sier så vidt jeg kan se lite om en person, annet at den liker sex.

Du må slappe av litt! Sex er ikke en himmelsk gave vi jenter gir til en utvalgt heldig fyr som har gjort seg fortjent til å stikke tissen sin inn i tissen vår i 30 minutter. Sex er ikke så spesielt, tro det eller ei.

 

Det er nok du som må tenke deg om litt. Prøv å tenk på det som noe positivt; hun er antakeligvis mye bedre i senga en ei som har holdt bena pent samlet livet igjennom fordi samfunnet har lært henne at jenter tross alt ikke skal like sex så godt, og I HVERTFALL IKKE praktisere det med mange partnere. Svelg de noen-og-tjue kamelene du.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å tenke på det. Jeg kan skjønne at det ikke er så lett, men du gjør en filleting til noe vanskelig og vondt. Om du tar det ofte opp og kritiserer partneren din for at hun har hatt sex med mange så gjør du henne bare ukomfortabel med sin seksualitet og tar bort selvtilliten hennes. Om du bryr deg om henne så unnskyld deg og si at det var dumt av deg å overreagere som du gjorde (på en ikke servil måte), men først tenk på det og forstå hvorfor de kamelen fint kan vandre vekk fra bevisstheten din.

Lenke til kommentar

Mange jenter i kretsen min har hatt mange sexpartnere.

Her er det snakk om jenter fra 18 - 20, som har hatt alt fra 0 - 53 sexpartnere (Ja, du leste rett; 53!!)

 

Selv er jeg 18, og har kun hatt 3 partnere, men kun en av dem var jeg kjæreste med. Om det er negativt eller ikke at partneren du er sammen med har hatt mange sexpartnere, vet jeg ikke.

Det må jo være litt kjipt da, hvis du treffer på noen (eller mange) i byen som har hatt seg med dama/typen.

Lenke til kommentar
Er det noen som har lignende erfaringer? At dere får turn-off av at kjæresten deres har hatt mange partnere, eller er jeg overmoralsk og overfølsom?

 

Jeg skjønner godt at du reagerer sånn.. Jeg hadde gjort det samme.. Men så er vel jeg en av de som mener at sex er spesiell ting man har med en spesiell person, og ikke med omtrent hvem som helst..

Lenke til kommentar
Gjest Skrivegutt
Salige fred, hele 20, TJUE, 2-0, sexpartnere i løpet av 26 år, hvordan kan denne jenta ha hatt tid til annet enn sex?

 

Jeg storkoser meg med det faktum at du trekker parallellen mange sexpartnere - hun er ute av stand til å være trofast!!111!! og mange sexpartnere - vil jeg oppdra barnet mitt med en sånn person??!! Hva er du redd for skal skje egentlig? At hun skal sette seg ned og fortelle barnet om sine ville sexskapader i 20-årene? At hun, gud forby, vil gi uttrykk for at sex er sunt og digg og noe alle gjør?

 

Seriøst, få hodet ditt ut av den lille boksen. Etter min mening, har du et ufattelig sneversynt og konservativt forhold til sex. Hva så om hun har hatt mange sexpartnere? Det sier så vidt jeg kan se lite om en person, annet at den liker sex.

Du må slappe av litt! Sex er ikke en himmelsk gave vi jenter gir til en utvalgt heldig fyr som har gjort seg fortjent til å stikke tissen sin inn i tissen vår i 30 minutter. Sex er ikke så spesielt, tro det eller ei.

 

Det er nok du som må tenke deg om litt. Prøv å tenk på det som noe positivt; hun er antakeligvis mye bedre i senga en ei som har holdt bena pent samlet livet igjennom fordi samfunnet har lært henne at jenter tross alt ikke skal like sex så godt, og I HVERTFALL IKKE praktisere det med mange partnere. Svelg de noen-og-tjue kamelene du.

 

 

Jeg er ikke typen som tenner på abortarr og hivtester... men hver sin smak... Kall meg gjerne konservativ. Jeg forholder meg litt til "the first cut is the deepest" prinsippet. Føler bare at bløtkaken var spist da jeg kom til fatet - og at "utallige" har renslikket fatetet rent etterpå. Jeg tror mange sannhetssøkende profane mennesker, de som tenker, av begge kjønn, har hang til å reagere negativt på "et høyt antall". Men det er klart; moral er kanskje ikke "sex og singelliv generasjonens" sterkeste side. Jeg betrakter for den saks skyld heller ikke meg selv som spesielt moralsk; men kameler er kameler, - og de er hårete og store og svelge for en hals som min. Om Rodney fra Big brother (etc.) eller du er av en annen oppfatning er ikke så viktig for meg. Jeg må forholde meg til min følelser. Men takk for innspillet.

Lenke til kommentar
Gjest Skrivegutt
Er det noen som har lignende erfaringer? At dere får turn-off av at kjæresten deres har hatt mange partnere, eller er jeg overmoralsk og overfølsom?

 

Jeg skjønner godt at du reagerer sånn.. Jeg hadde gjort det samme.. Men så er vel jeg en av de som mener at sex er spesiell ting man har med en spesiell person, og ikke med omtrent hvem som helst..

 

Takk for innspillet.

Jeg er også så barnslig at jeg synes at sex skal være noe spesielt; noe man ikke gjør med hvem som helst, at det skal bety noe, helt enkelt... Det betyr jo ingenting at du sier til en person at du elsker ham hvis du også sier det til kreti og pleti. I gamledager kalte man jo tross alt sex for elskov.

Lenke til kommentar
Gjest skrivegutt
Om ein tenker for mykje på dette er kanskje det eit større problem enn antal partnere?

 

Jeg kommer til å tenke på det de store norsk-bosniske poetene "Carpe Diem" sier i sangen verset: Jeg vikke vite det, men jeg vil vite det, så må du si det og ikke si det.

Lenke til kommentar

Du må finne deg ei likesinna i KRF. Tenke seg til, en kvinne som liker sex og som ikke er redd for å innrømme det! Herrejemini hva jeg skulle gitt for å finne ei slik som vil slå seg til ro. Du aner ikke hvor heldig du er som har ei dame som virkelig har prøvd livet og som vet hva hun vil ha og hva hun ikke vil ha. dama di har oult nok til å vite hva hun snakker om, noe som er en befrielse. Om du har et tankesett som ikke passer den flotte kvinnen du har kapret så får du bare bytte henne ut. For enten elsker du henne slik hun er, ellers så får du finne ei anna dame. At din kvinne har den historien hun ar får du ikke gjort en dritt med, så jeg fatter ikke at du gidder å bry deg om den. Mao, du lager problemer av noe som ikke er et problem og som samtidig er historie!

 

Ditt valg er enkelt, aksepter og utnytt hennes erfaring til din fordel, eller gå fra henne.

 

[

Takk for innspillet.

Jeg er også så barnslig at jeg synes at sex skal være noe spesielt; noe man ikke gjør med hvem som helst, at det skal bety noe, helt enkelt... Det betyr jo ingenting at du sier til en person at du elsker ham hvis du også sier det til kreti og pleti. I gamledager kalte man jo tross alt sex for elskov.

En sammenligning som ikke holder vann. Sex er en aktivitet, å elske er en følelse. To helt forskjellige ting som _kan_ under rette omstendigheter kombineres. Men aldri sammenlignes.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å la være å tenke - selvom jeg håper at det ikke er sant - at det er fordi hun er jente at sånne spørsmål i det hele tatt melder seg.

 

Er det noen som snakker om "renslikke fatet rent" når det er snakk om gutter som har hatt mange partnere??

 

Trist om det er sånn at gutter som har mange partnere er kule og attraktive, mens jenter er løse og horete.

 

Trådstarter: Fortid ER fortid. Fint at dama di liker sex

Lenke til kommentar

Har samme syn på gutter egentlig, synes ikke kompisen min er kul fordi han har ligget med 10 forskjellige damer iløpet av en to tre år.

 

Derimot "beundrer" jeg en annen kamerat, han ble sammen med dama si iløpet av første året på VGS, og nå som han er 21 år, har han vært gift i 1 år. Han har hatt stå på vilje gjennom forholdet, og de har jobba hardt, og vært der for hverandre, og nå har de det kjempefint. Det er noe og beundre.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Gjest Skrivegutt
Jeg klarer ikke å la være å tenke - selvom jeg håper at det ikke er sant - at det er fordi hun er jente at sånne spørsmål i det hele tatt melder seg.

 

Er det noen som snakker om "renslikke fatet rent" når det er snakk om gutter som har hatt mange partnere??

 

Trist om det er sånn at gutter som har mange partnere er kule og attraktive, mens jenter er løse og horete.

 

Trådstarter: Fortid ER fortid. Fint at dama di liker sex

 

Mange har spurt meg om dette; hvorfor er det greit at gutter har mange partnere, men ikke motsatt...

Man kommer ikke bort fra at kvinnen er den passive part... bløtkaken, eller byen som blir inntatt... Når er mann har sex med ei jente så erobrer han "byen".... jenta derimot, blir erobret...

Og det er saligere å erobre enn å bli erobret...

 

Derfor er guttens partnere, erobringer, en fjær i hatten, - men for kvinnen; en skam... Eller ihvertfall; ikke noe positivt. Det du håper at ikke er sant er nok sant, er nok sant; dessverre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...