Gå til innhold

Noen som har testet Advance EA4G-750 PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

750W til 370 kroner høres skummelt ut. Det er mange faktorer som spiller inn mtp en PSU, effekt er bare en av dem. Uansett, lav pris betyr nok at denne 750W ikke kan levere noe nær 750W. Ville styrt unna med god margin. Ville ikke satset på å betale mindre enn det dobbelte av hva denne koster om man skulle hatt en 750W PSU, og da helst en av velrenommert merke.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
750W til 370 kroner høres skummelt ut. Det er mange faktorer som spiller inn mtp en PSU, effekt er bare en av dem. Uansett, lav pris betyr nok at denne 750W ikke kan levere noe nær 750W. Ville styrt unna med god margin. Ville ikke satset på å betale mindre enn det dobbelte av hva denne koster om man skulle hatt en 750W PSU, og da helst en av velrenommert merke.

greit at du tror det, men skulle gjærne hørt fra noen som virkelig har testet den. Hvorfor står det 750W når du påstår at den ikke yter det?

Lenke til kommentar

Han kan nok trygt "påstå det" og være på trygg grunn, fordi det er vist i diverse tester at slike billige Kina-psu'er sjelden/aldri yter det de oppgir.

 

Ta en kikk, her tester man Advance (480W) og Heden, innmaten er den samme, bare forskjellig label. Scroll også ned å se YouTube videon. (får desverre ikke oversatt websiden fra fransk til engelsk på Babelfish-Altavista for øyeblikket)

 

> Advance ATX-5000 & Heden PSX-A830

 

Vil for egen forsåvidt ikke totalt fraråde noen å kjøpe "billig-psu" (har etpar sjøl), men vær Obs og ikke belaste dem, dvs. hold seg langt, langt under oppgitt effekt.

 

Men med det du har (SLI) ville jeg helt klart i stedet gått for en kvalitets-psu, medmindre det dukker opp noen her som kan gå god for at den Advance 750W du linker til fungerer godt (over tid) på likt/tilsvarende hardware som du har.

Lenke til kommentar

Jepp, føler meg trygg på den påstanden, siden det gjentagelig har vært tilfeller av andre billigmerker som bokstavelig talt går i lufta t.o.m lenge før man når max belastning. Har selv før i tiden hatt et par "blikkboks-PSUer" som jeg liker å kalle dem, og jeg skal aldri ha noe slikt igjen. De bruker som oftest billige komponenter over hele linja, og strømforsyningen leverer strøm med høy rippel (på legmannsmunn kalt "skitten strøm") som kan ødelegge komponentene i maskinen din. PSUen er egentlig den av komponentene man ikke burde spare inn på på budsjettet.

Lenke til kommentar

ok tusen takk for svar, da dropper jeg den PSU`en

 

kjører nå med en Antec sonata 3 kabinet med 500 W Antec Earthwatts PSU, når jeg spiller crysis på høyeste innstillinger blir spillet veldig laggete, akkurat som om den må stoppe opp for å lese fra hardisk hele tia, og noen ganger henger hele spillet seg opp. Det er vel et tegn på at den PSU`en jeg har ikke holder mål til mitt SLI oppsett...eller kan det være for at skjærmkortene går varme? går jo fint å spille på lavere grafikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...