Gå til innhold

Kommentartråd: Hvordan et p182 BURDE se ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hvorfor i alle dager du lar vannet gå gjennom 3 nipler og så inn under vannblokka, for så å sende vannet ut over igjen og samme regla der? Du kan fint koble vannet til oppe etter CPU-blokka, og nede ut. Vil spare deg for masse koblinger, og vil sikkert doble flow.

 

Edit: Men uansett så det utrolig nice ut da :D

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Nei, det fikk jeg klar beskjed fra Eddy (EK) om at ikke gikk. Inlet i toppen *pekefinger*

 

Har vært en liten diskusjon på det her før :) Det blir sånn som det der, da det er det som er anbefalt fra EK

 

Har vurdert å bruke den vifta ja :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Mulig det, men Eddy sa så ..

 

Legger ved litt av mailene jeg sendte i forbindelse med det. (Siste mail øverst)

 

 

 

Hi!

 

You can try, the problam might not ba major, but cant prommise you good temps.

 

I havent tried this version before.

 

Eddy

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

OK, but Will cause any problems if I plug the inlet to the bottom? :/

 

Eirik

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Hi!

 

Yes, in this case the water will run in reverse.

 

Like with supreme, you cannot reverse the whe way of flow.

 

 

 

Best regards, Eddy

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Hi Eddy,

 

Is it very important that one use the top fittings of the GTX295 block as inlet?

Will I suffer any major problems if I use the top as an outlet?

 

Thanks

 

Eirik

 

 

 

I og med at han tvilte på tempen, så tenkte jeg det var like greit å bare gjøre det slik som jeg gjorde det. Syns det ble greit :)

 

Kunne sikkert gjort det på 100 forskjellige måter, men når jeg likevel hadde fittings nok, og ting ser greit ut, så gadd jeg ikke noe videre research.

 

Takker for kommentarer på dette! Er slikt man lærer av ;)

Lenke til kommentar

Vel den er jo konstruert med to hull både over og under, og kan ikke se av bildene at det skal være noe spesifikk inlet/outlet. Eneste måtte være at det kanskje burde være inlet på den ene siden(høyre/venstre) og outlet på den andre. Såpass som flow vil reduseres med så mangle nipler, så vil jeg absolutt anbefale å gjøre det så enkelt som mulig. Du vil garantert tape på å ha det kobla sånn...

 

Hvis du ser litt på konstruksjonen og tenker deg litt om, så tror jeg ikke du selv vil finne noen god grunn til at det skal være inlet under vs over.

Lenke til kommentar

Mulig det. Men skal fyre opp å se på temps osv. Er jeg misfornøyd, så har jeg hvertfall en mulig feilkilde.

 

I og med at jeg har begrenset erfaring med vannkjøling, tenkte jeg det var bedre å høre på fagfolk først. Mulig det var et feilskjær, men vet ikke om jeg orker å tømme systemet nå.

 

Hvis temperaturene blir veldig dårlige, så fikser jeg opp i det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...