Gå til innhold

ADVARSEL: det nye spillet "Vietcong" er SPYWARE !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyst sannsynlig er dette ikke noe å være redd for..

Det er enten:

  • en sjekk for å se om du har nyeste versjon

[*]statistiske årsaker

[*]noe programmererne har lagt inn bare for å folk som moft (og dere andre som har svart på denne tråden med engstelse) til å gro grå hår

  • automatisk sjekker om det er kommet en ny versjon?
Lenke til kommentar
Høyst sannsynlig er dette ikke noe å være redd for..

Det er enten:

  • en sjekk for å se om du har nyeste versjon

[*]statistiske årsaker

[*]noe programmererne har lagt inn bare for å folk som moft (og dere andre som har svart på denne tråden med engstelse) til å gro grå hår

 

men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall, så funker ikke spillet!

 

er dette virkelig lovlig?

Lenke til kommentar
men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall, så funker ikke spillet!

 

Vil det si at man ikke får spilt det uten å være pålogget Internett?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ikke være lovlig? Det forandrer ingenting på pcen din, ingen personlig informasjon sendes ut. Det sjekker bare om det er kommet en ny update til spillet!

 

Har du sett på pakkene som sendes? Har du lest dette i dokumentasjonen? Hvis ikke, synes jeg du skal la være å komme med spekulasjoner.

Lenke til kommentar
men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall, så funker ikke spillet!

 

Bullshit! Jeg gadd ikke å blokke det i firewallen min, men disabla bare internettforbindelsen min. Klarte fint å starte LAN-game jeg!

 

Vil det si at man ikke får spilt det uten å være pålogget Internett?

 

Og naturligvis kan jeg ikke spille på internett nå, kun LAN. Men hadde jeg f.eks. blokka ip-adressene til de serverne som kontrolleren cdkey'en til spill jeg vil spille på internett, får jeg heller ikke spilt!

 

Hvorfor skulle det ikke være lovlig? Det forandrer ingenting på pcen din, ingen personlig informasjon sendes ut. Det sjekker bare om det er kommet en ny update til spillet!

 

Har du sett på pakkene som sendes? Har du lest dette i dokumentasjonen? Hvis ikke, synes jeg du skal la være å komme med spekulasjoner.

Det er nå dere som kommer med spekulasjoner her! Det er dere som er redde for 'Storebror'!

Jeg kommer bare med rasjonelle forklaringer!

Er dere klar over hva produsenten risikerer om spillene faktisk er spyware og verre? Om man i USA kan vinne millioner $ i rettsaker fordi man er for dum til å skjønne at en varm kopp kaffe inneholder varm kaffe som man kan brenne seg på, hva da med disse spillene?

Seriøst, slutt å tro på alt X-files planter i hodene deres om Storebror og diverse regjeringskonspirasjoner!

Lenke til kommentar

Det er nå dere som kommer med spekulasjoner her! Det er dere som er redde for 'Storebror'!

 

'Dere'? Alt jeg har skrevet er at dette er en dum ting, og kan lett misbrukes. Jeg har ikke spekulert i hensikten.

 

Jeg kommer bare med rasjonelle forklaringer!

 

Rasjonell er ikke det samme som riktig. Synes du ikke at det er en smule pussig at f.eks Raven Shield kun kobler seg opp mot etellerannet når man setter opp LAN, og ikke ved singleplayer?

 

Er dere klar over hva produsenten risikerer om spillene faktisk er spyware og verre?

 

Spyware er da heller ikke. Men jeg er nygjerrig på hva de risikerer, vennligst fortell.

 

Seriøst, slutt å tro på alt X-files planter i hodene deres om Storebror og diverse regjeringskonspirasjoner!

 

Det er ikke nødvendig å stupe til så laber argumentasjonsteknikk. Det er et faktum at disse spillene kontakter etellerannet. Med mindre du faktisk vet hva som skjer, synes jeg du godt kan la være med denne trollingen.

Lenke til kommentar
men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall' date=' så funker ikke spillet![/quote']

 

Bullshit! Jeg gadd ikke å blokke det i firewallen min, men disabla bare internettforbindelsen min. Klarte fint å starte LAN-game jeg!

 

and point is?

Jeg sa ingenting om at når du disabler internett forbindelsen så funker det ikke, men det er imot reglene på forumet og si f.eks "du ungår kopi sprre med og gjøre bla bla bla" akkurat som du gjorde nå..

Lenke til kommentar

Kverulant! Men jeg elsker jo også å kverulere.. :)

Rasjonell er ikke det samme som riktig. Synes du ikke at det er en smule pussig at f.eks Raven Shield kun kobler seg opp mot etellerannet når man setter opp LAN, og ikke ved singleplayer?

Rasjonell er det samme som logisk, fornuftig.

Du har ikke spilt noe særlig onlinespill de siste årene, har du vel?

Må visst oppdatere deg litt om hvordan ting foregår når man skal spille online:

Produsenter tjener penger når folk kjøper spillene de har lagd, men ikke når de piratkopieres. Har spillene multiplayer-funksjonalitet, beskytter produsentene gjerne spillene sine med noe som kalles serial/cdkey eller lignende som må være ekte og som må oppgis for å få lov til å spille multiplayer. Det sier seg selv at en slik kontroll ikke kan forekomme når man spiller på lan, for det er ikke sikkert at lanet har internettilgang. Så derfor kun ved internettspilling.

Derfor er det verken én eller to smuler pussig.

Lenke til kommentar
men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall, så funker ikke spillet!

 

Bullshit! Jeg gadd ikke å blokke det i firewallen min, men disabla bare internettforbindelsen min. Klarte fint å starte LAN-game jeg!

and point is?

Jeg sa ingenting om at når du disabler internett forbindelsen så funker det ikke, men det er imot reglene på forumet og si f.eks "du ungår kopi sprre med og gjøre bla bla bla" akkurat som du gjorde nå..

 

Hvor i posten min fant du "du ungår kopi sprre med og gjøre bla bla bla" om jeg tør spørre? Det er jo ikke en måte for å unngå en kopisperre!

Kjære deg, om jeg disabler internettforbindelsen min gir det samme resultat (for Devastation) som om jeg kun blokkerer tilgangen til den ip'en som Devastation prøver å kontakte når du vil spille online! Har du i det hele tatt prøvd å spille LAN-game mens du har blokka den ip'en?

Nei, tenkte ikke det!

 

(men om du faktisk ikke klarer å spille LAN-game mens du har ip'en blokka, skal du få en unnskyldning)

Lenke til kommentar
Kverulant! Men jeg elsker jo også å kverulere.. :)

 

Det er ikke meningen å kverulere, ei heller er det noe jeg elsker. Jeg vil bare få fram hva jeg mener.

 

Du har ikke spilt noe særlig onlinespill de siste årene, har du vel?

 

Ikke annet enn demoer og DoD.

 

Må visst oppdatere deg litt om hvordan ting foregår når man skal spille online:

 

Det er ikke nødvendig.

 

Har spillene multiplayer-funksjonalitet, beskytter produsentene gjerne spillene sine med noe som kalles serial/cdkey eller lignende som må være ekte og som må oppgis for å få lov til å spille multiplayer.

 

Multiplayer på internett, ja. Enkelte spill har funksjonalitet for å sjekke dette i LAN uten inet også, som f.eks Red Alert (2?).

 

Det sier seg selv at en slik kontroll ikke kan forekomme når man spiller på lan, for det er ikke sikkert at lanet har internettilgang. Så derfor kun ved internettspilling.

Derfor er det verken én eller to smuler pussig.

 

Hmm, det virker som vi snakker forbi hverandre her. Det eksempelet jeg nevnte, Raven Shield, kobler (eller prøver å koble) seg kun opp mot etellerannet når man setter i kan LAN-spill (ikke multiplayer over internett), ikke i singleplayer. Det er dette jeg synes er pussig.

Lenke til kommentar

Hmm...jeg tror jeg har løsningen der også (men jeg har ikke testet, så jeg kan ta feil).

Når du lager LAN-game (er server/host), så prøver spillet å rapportere til en server på internett om at du er server, slik at andre kan finne deg. Det er nemlig mulig å konfigurere servere slik at de tar imot klienter fra både lan og internett. I Half-Life går det an å skru av (eller på, husker ikke hva som er standard i farten) denne funksjonaliteten. Sannsynligvis gjelder dette Raven Shield også.

Når det gjelder multiplayer over internett, regner jeg med at du aldri har vært server, stemmer det? Dermed heller ingen rapportering.

 

Hvis det derimot ikke er denne server-rapporteringen som skjer når spillet kobler seg opp, må jeg medgi at det er pussig :)

Lenke til kommentar
men Devastation er skremmende..

jeg fikk akkurat bekreftet ryktene av en kammerat..

stor skummelt syntes nå jeg..

og om du blocker spillet med firewall, så funker ikke spillet!

 

Bullshit! Jeg gadd ikke å blokke det i firewallen min, men disabla bare internettforbindelsen min. Klarte fint å starte LAN-game jeg!

and point is?

Jeg sa ingenting om at når du disabler internett forbindelsen så funker det ikke, men det er imot reglene på forumet og si f.eks "du ungår kopi sprre med og gjøre bla bla bla" akkurat som du gjorde nå..

 

Hvor i posten min fant du "du ungår kopi sprre med og gjøre bla bla bla" om jeg tør spørre? Det er jo ikke en måte for å unngå en kopisperre!

Kjære deg, om jeg disabler internettforbindelsen min gir det samme resultat (for Devastation) som om jeg kun blokkerer tilgangen til den ip'en som Devastation prøver å kontakte når du vil spille online! Har du i det hele tatt prøvd å spille LAN-game mens du har blokka den ip'en?

Nei, tenkte ikke det!

 

(men om du faktisk ikke klarer å spille LAN-game mens du har ip'en blokka, skal du få en unnskyldning)

 

"en person som jeg kjenner" får ikke spilt med blocket IP..

mye rar snodig med det spillet, det er hvertfall en ting som stemmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...