Gå til innhold

avant-garde / noise / ambient / drone / etc


indietrash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg hører "otsider" tenker jeg mer på artister som Daniel Johnston eller Tiny Tim eller andre sære folk rock

artister.

 

Daniel Johnston:

c71RCAyLS1

 

Tiny Tim: http://www.youtube.com/watch?v=c71RCAyLS1M

Daniel Johnston er nydelig! men jeg tenkte mer på bråkete eksperimentalmusikk generelt sett, ikke bare outsider musikk. Johnston er per min veldig uklare definisjon litt for rolig, melodiøs osv til å passe inn her. men for all del - jeg digger Johnston. for en smerte! vakker musikk :)

 

og, ja. Tiny Tim har sine moments. jeg liker en del av musikken, men det er ikke noe jeg hører på i lengda.

 

Så dette er slik "new age" greier. Jaja, takk for meg....

nei. ikke egentlig. men takk til deg. dersom du er så genrélåst at du faktisk misliker all musikk som er avant-garde / noise / ambient / drone / etc - så forteller det meg at du ikke er et veldig stort tap for denne debatten uansett. makan. som om du har hørt all musikk innenfor avant-garde / noise / ambient / drone / etc. som om du i det hele tatt har hørt én av artista jeg lister opp. bare tull å komme med slike utsagn.

Lenke til kommentar
The Shaggs :wee:

Tusen, tusen takk! For et par uker siden holdt jeg på å bli gal, jeg hadde glemt navnet på dette bandet, og klarte ikke å finne det igjen.

 

Bra tråd, bra tiltak :)

 

Dokumentarfilmen om Daniel Johnston (husker ikke navnet) er fascinerende greier, for å fortsette på den OTen.

 

Kan bidra med et band jeg fant i en annen tråd her, sjekket ut, og endte opp med å like veldig godt: Ariel Pink's Haunted Grafitti. En slags avantgarde/drone-pop.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Daniel Johnston er nydelig! men jeg tenkte mer på bråkete eksperimentalmusikk generelt sett, ikke bare outsider musikk. Johnston er per min veldig uklare definisjon litt for rolig, melodiøs osv til å passe inn her. men for all del - jeg digger Johnston. for en smerte! vakker musikk :)

 

og, ja. Tiny Tim har sine moments. jeg liker en del av musikken, men det er ikke noe jeg hører på i lengda.

Enig. Men for å svare på det du egentlig spør om, prøv The Residents:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SFHSYJgBIEk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...