Gå til innhold

skal kjøpe ny pc. vil ikke gå i samme feil som for 3 år siden


Anbefalte innlegg

Jeg hadde vista på min bærbare skole pc, å det forbanna sikkerhets systemet skulle alltid blokke spilla mine, å jeg måtte ta den omveien da jeg skulle instalere spill, å jeg rett og slett bare elsker xp. Men vis dere har erfaringer med vista på en bra pc, og har en del tips om småendringer som fjerner diverse irritasjonsmomenterm så gjerne del med meg, så kansje jeg vurderer vista.

 

Det sikkerhets systemet er det verste med Vista, men det er bare noen klæsj og noen plong så er det takk og farvel til det.

 

Den UAC for eksempel ble jo kun laget for å irritere brukeren i følge Gates i ett intervju hørte jeg.

 

Jeg har vista ultimate, og er mye mer fornøyd enn med xp. funker mye bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen stalltips:

 

1. Vista fungerer helt smertefritt, selv har jeg Vista x64 på 2 maskiner, og spiller på begge. Etter min mening et minst like godt OS som XP,om ikke bedre.

2. Når det gjelder tastatur bør du ta deg en tur i en butikk som har ulike tastaturer (finnes mulighet for det bla. på Elkjøp, Expert, Datakjeden, Spaceworld, og flere nettbutikker har også "vanlige" butikker). Hvorfor mener jeg så dette? Jo fordi tastatur er noe du må kjenne og ta på, og det samme gjelder mus. Nytter ikke å kjøpe slikt på nett uten å ha hatt feelingen med dem. Når du har følt deg frem, så bestiller du det over nett i den butikken du ønsker å forholde deg til.

3. Nei du trenger vanligvis ikke noe dedikert nettverkskort. De aller, aller fleste hovedkort kommer med integrert nettverk.

4. Når det gjelder headset så kan jeg varmt anbefale SteelSeries 5H- serien. Har hatt 5H v2 USB, og har for tiden 5H v2. Knalllyd, og skikkelig behagelige å ha på - og ikke minst: laaaaaaang ledning.

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

i mine øyne ;):

 

fordelene:

 

du velger selv hva du vil ha av deler og kan derfor skreddersy maskina helt som du selv ønsker.

du har inviduell garanti på hver del, minimum 2 år.

du har også 5 års reklamasjon etter den norske loven.

du må bygge selv, noen liker det, andre ikke.

 

ulempene:

 

det koster litt mer.

du har en helhetsgaranti, så dersom noe ryker så må hele maskina sendes inn. noen nettbutikker tillater ikke at du åpner maskina engang.

du får gjerne med uønskede komponenter og/eller programvare.

 

 

hva som er best av å bygge selv eller å kjøpe ferdig kan være veldig varierende fra person til person. noen, slik som meg, nekter å kjøpe ferdigmaskiner, fordi gløeden av å brygge selv og få det som man vil ha det fra bunnen av er for stor, mens andre ikke orker tanken på å surre med det selv og/eller gir faen.

 

og så synes jeg det er en stor fordel å ha inviduell garanti på delene, for da trenger du ikke sende inn hele maskina, og i mange tilfeller så kan du bruke en alternativ komponent inntil du får fiksa problemet.

Lenke til kommentar

Individuell garanti på delene har jo de fordelene Spirre ramser opp, men baksiden er jo at hvis du kommer dit at du har satt systemet sammen og det ikke starter eller fungerer som normalt, så henger du selv på å skulle finne ut hvor feilen ligger. Et ferdigbygd system er testet fra nettbutikken, så du vet at det fungerer. Går noe galt, så finner de ut hvor feilen ligger.

 

Ang. Bzerk sine kabinett, så har jeg ikke noen personlige erfaringer, men Bzerk går for å være et billigmerke, så kvaliteten er nok ikke all verdens. Etter min mening er det Antec som lager de beste kabinettene pr. krone akkurat nå.

Lenke til kommentar

Vel nå som jeg har fått sakt mitt, å dere vet sån ca hva jeg er ute etter, kan dere som vil legge inn en siste finish her. Legg inn et liste over komponenter for en pc pluss headsett, kabinett, tastatur, mus, som dere synes ville passet meg etter åssn dere trur jeg liker en gaming pc, så vi får stengt denne tråden, så jeg ikke får for mye forskjellig informasjon om forskjellige komponenter. Vil heller ha anbefalinger fra en pc i sin helhet med utstyr..mye enklere. Pluss, jeg maser uansett bare om altfor mye om og om igjen:)

 

takk på forhånd.

 

(ps: når jeg synest jeg har fått nok anbefalninger, får jeg stengt tråden:) )

 

 

(ps2: BARE skriv inf om pc og utstyr, ikke dine meninger, det gjør det bare mye vanskeligere)

Lenke til kommentar
koss sb45 var stilig, men sitter de godt? isolerer de godt? bra lyd? lang ledning? kvalitet? vekt? prisklasse?:)

 

For å si det sånn, i forhold til det jeg betalte for dem, ca 250kr, så er lyden fantastisk.

Ledningen er 2-3m lang såvidt jeg husker. Har dem ikke tilgjengelig akkurat nå. Byggekvaliteten er også meget høy, for å være i denne prisklassen. Det samme gjelder for lydkvaliteten. Jeg synes også de sitter meget godt, og stenger ute alt mas og kjas du kan tenke deg.

 

Jeg har iallefall bare positive ting å si om SB45 :)

Lenke til kommentar

en kamerat av meg har hatt det bzerk tastaturet tidligere. min profesjonelle mening: det suger.

 

kabinettene er også mindre bra, utenom kanskje dette. det er i alle fall erfaringen min etter at jeg kjøpte et selv.

 

når det kommer til kabinetter så har jeg testa en del merker og kan anbefale lian li, antec, coolermaster, chieftec og thermaltake. men det varierer veldig på de forskjellige typene om de er bra eller dårlige. alle produsenter lager noe som suger, spørsmålet er bare om det er en gang i blandt eller hele tia.

 

jeg ser mange anbefaler koss headsett. selv har jeg kun et par sportapro liggende, men til pc så er jeg veldig fornøyd med sennheiser.

 

 

her er en link til mitt forslag. billigste total pris gir faktisk rom for 2 skjermkort innenfor din prisgrense. dersom du går for vista så sleng med et sett rambrikker til for totalt 8gb.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

______________________________________________________

 

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Antec Twelve Hundred Gamer Case ATX miditower u/PSU (På lager 15)

1 stk. Corsair strømforsyning 750W 20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA (På lager 2)

1 stk. ASUS P5E-V HDMI S775 IG35 ATX VGA+SND+GLN+1394 SATA2R (På lager 3)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 20+)

1 stk. OCZ DDR2 8 GB "P45 Special" Vista Upg PC2-6400 2x4096MB 800MHz. (5-6-6-18) (Bekreftet 02.12.2008)

1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (På lager 20+)

1 stk. Gigabyte ATI Radeon? HD 3850 512MB Dual DVI-I/D-sub/HDMI/HDCP, GDDR3, (På lager 18)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Koss SB49 hodetelefon Headset med mikrofon i høy kvalitet (På lager 20)

1 stk. Logitech G15 Gaming Keyboard USB, LCD, Lys i knapper Norsk layout (På lager 6)

1 stk. Logitech G5 Laser Gaming Mouse (BLÅ) USB, 2000dpi (2007 verson) (På lager 20+)

 

______________________________________________________

 

Hva synes dere? en jeg satt sammen selv etter mine egne ønsker, ganske usikker på hvor bra hovedkortet er siden jeg har lite peiling på hovedkort.

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...