Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

VPS konto og endring av disposisjonsrett.


Wild Berries

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter her med 3-tre VPS kontoer :

 

Den ene er på meg, og de 2-to siste er på mine barn, som er under 18 år.

 

Jeg handler for dem (barna) og overfører dette til dems VPS kontoer.

 

Men siden jeg er i ett samboerforhold, så måtte min samboer for noen år tilbake siden skrive under på at hun har disposisjonsrett til barna sine VPS kontoer.

 

Da på den tiden, gav jeg beskjed til de (banken) at det ikke var ønskelig, at hun hadde disposisjonsrett. Da ville ikke det la seg gjøre å opprette VPS konto for mine barn, da vi har felles barn. Var beskjeden jeg / vi fikk da.

 

For å gjøre en lang historie kort, så har min samboer ikke "stelt" det så bra økonomisk som hun burde, og det var på grensen til at hun mistet retten til å inneha alle former for kort (Visa-Master o.s.v).

 

VPS kontoene er opprettet i en annen bank en den vi er kunder i.

 

Så kommer spørsmålet, i nåtid kan en få en fullmakt til å "utelukke" henne ifra VPS kontoene til våre barn.

 

Men hva skjer visst følgende er tilstede :

 

1. Jeg dør.

2. Vi går hver til vårt.

3. Vi havner i økonomisk ragnarokk.

4. Hun "krasjer" basic økonomien, og jeg sitter igjen, med hva ?

5. Jeg "krasjer" basic økomien.

 

Spesielt punkt 1, visst jeg dør før henne, får hun tilgang til VPS kontoene, eller må barna vente til de er 18 år ?.

 

Håper dette er postet på rett plass, samt at Dere kan avhjelpe meg / oss med dette.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei, ser at det er 68 stykker som har lest tråden, men ingen har svart :dontgetit:

 

Du kan ikke bli fornærmet over det.

 

Du tar opp en veldig spesiell sær problemstilling og du kan ikke forvente at dette er dagligdags kunnskap.

 

Dette er noe du snakker med banken om.

 

Hei, og Takk for svar. :thumbup:

 

Nei jeg er ikke fornærmet, men har opplevd at forumet har en høy grad av kvalitet. Derfor ble jeg litt forundret over at så mange hadde "vært" innom.

 

Jeg vet det er ett vanskelig område å svare på, banken / bankene kan ikke gi ett entydig svar, så før en rådfører seg med Advokat, ble tanken at en spør om råd og tips her.

 

Takk igjen for Dere`s tid.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...