Gå til innhold

danne c++ og opengl "utvikler gruppe" noen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig, skal se om jeg får tatt turen innom irc kanalen her snart :)

 

For de av dere som er interessert i GLSL, så kan dere sjekke ut Horde3D, denne motoren bruker så lite av fixed function pipeline i OGL som mulig, og gjør mesteparten i GLSL (deferred/forward shading, skinning, partikler, etc). Denne motoren er veldig fin å lære av, da det er lite annet "rusk" i koden, i motsetning til f.eks Ogre3D, og den er ganske pent skrevet.

 

Forresten, noen her som har sett på Geometry shadere?

Lenke til kommentar

Cg er "C for graphics", ikke noe "drag-and-drop" i det hele tatt...

 

Tenk på det som en implementasjon av C som lar deg skrive shadere og grafikk-kode direkte.

 

Har ikke jobbet noe særlig med det, leste denne boken i forfjor, men skulle bare skriver shadere ala CGFX/GLSL, så gikk ikke særlig i dybden... Men likte godt måten det er laget på, hvordan det er tilnærmet identisk med HLSL for shadere mm.

Er dog litt skeptisk til det, siden det ikke vil være noen direkte støtte for ATI/AMD, noe jeg mener er ganske viktig for generelle grafikkprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...