Gå til innhold

Hotmail vs. Gmail account?


Requi

Anbefalte innlegg

Hvilken av de mail-leverandørene bør jeg velge? Kom med mange grunner hvorfor den ene er bedre enn den andre etc.

 

Jeg prøvde å logge på MSN Messenger med en gmail bruker, men da kom denne feilmeldingen opp:

 

post-135592-1227472491_thumb.jpg

 

Går det ann å logge på Messenger med en gmail account? Hvis ja; hvorfor funket det ikke?

 

Har brukt hotmail i alle år nå, og har lyst til å bytte account navnet; men så tenkte jeg å se litt på markedet om jeg skal beholde hotmail.com/live.com eller bytte til gmail.com eller noe slikt.

 

Saken er det at jeg har tenkt å lage meg en ny mail i den nermeste fremtid, men har lyst til å velge den beste "leverandøren". Så, ja. Kom med mange innspill. Jeg kommer til å lese alle sammen.

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett snakk om at Google overvåker og leser mailene til de med Gmail, og som søker på Google etc. Tenker da litt på all datalagringen de innhenter veid opp mot personvern og digitale spor etter forbrukere etc.

 

Noen som har noen innspill anngående dette?

 

Og, er Gmail bedre enn Hotmail, eller er det motsatt? Begrunn hvorfor.

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er useriøst, jeg sier at når jeg ser feks. noen som skal selge noe brukt, så ser jeg på brukere med hotmail som ungdom/barn, mens brukere med gmail, firmamail etc. som mer seriøse og voksne. Selv bruker jeg hotmail, og fungerer utmerket det, men vist jeg skulle laget ny ville jeg valgt gmail ;). Dette er mine meninger så jeg sier ikke at det er rett eller galt ;)

Lenke til kommentar
Har sett snakk om at Google overvåker og leser mailene til de med Gmail, og som søker på Google etc. Tenker da litt på all datalagringen de innhenter veid opp mot personvern og digitale spor etter forbrukere etc.

 

Noen som har noen innspill anngående dette?

 

Og, er Gmail bedre enn Hotmail, eller er det motsatt? Begrunn hvorfor.

Det sitter ingen hos Google som overvåker e-post. Men det er programvare som leser e-posten du leser og henter ut relevante annonser som vises. Personlig kan jeg ikke se noen stor personvernsproblematikk i det, programmet som leser henter annonser basert på ordi e-posten du leser er ikke vesensforskjellig fra e-postserveren som serverer deg e-posten. Men det får være opp til hver enkelt å avgjøre.

 

Men erfaring og mening er at Gmail er bedre enn Hotmail på alle områder. For det første så er webmailen til Gmail betraktelig bedre enn Hotmail uten at jeg skal gå inn på en lang utredning om hvorfor, det er en stund siden jeg har brukt Hotmail. For det andre så tilbyr Gmail både POP og IMAP, i tillegg til at Gmail kan hente e-post fra andre POP- og IMAP-kontoer. Selv henter jeg inn tre andre e-postkontoer til min Gmail-konto (Funker ikke med Hotmail med mindre de har begynt å tilby POP eller IMAP siden sist jeg sjekket).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...