Gå til innhold

Hotmail vs. Gmail account?


Requi

Anbefalte innlegg

Hei, vart henvist her frå «Gmail og norsk språk» av brukar Requi.

 

Det eg undrar på er om nokon som veit korleis det går med omsetjinga av Gmail til nynorsk og korleis ein kan hjelpe til?

 

Det stod å lesa at nynorsk var 99% ferdig omsett i 2006 Ref. brukar Øystein T.

 

Med venleg Helsing

Mannon

Jeg vet ikke helt om dette, men har kunnet tenkt meg det selv faktisk.

 

Så, flertallet går for Gmail her? Hva er det som gjør Gmail så uendelig bedre enn Yahoo og Hotmail? :p

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gmail sin tjeneste er langt overlengen enn hotmail/live/hvafaen de kalle det i dag.

 

Det å bevege seg fra Hotmail til noen annen eposttjeneste er et helvete og det er mange feil som virker å ha oppstått for å diskriminere mot andre eposttjenester og operativsystemer. Linux brukere som har problemer med å bruke hotmail, Gmail-eposter som aldri kommer frem eller som blir sendt rett til spam osv.

 

POP virker å ha blitt en betalingstjeneste om det vil bli brukt på andre programmer enn et utvalg av Microsoft sine egne programvarer. Og IMAP kan du glemme.

 

Mengden funksjoner Gmail har og fortsetter å få ved hjelp av f.eks. Google Labs er fantastisk og det gleder meg at flere og flere av venner og familie får seg en Gmail-adresse. :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Gmail sin tjeneste er langt overlengen enn hotmail/live/hvafaen de kalle det i dag.

 

Det å bevege seg fra Hotmail til noen annen eposttjeneste er et helvete og det er mange feil som virker å ha oppstått for å diskriminere mot andre eposttjenester og operativsystemer. Linux brukere som har problemer med å bruke hotmail, Gmail-eposter som aldri kommer frem eller som blir sendt rett til spam osv.

 

POP virker å ha blitt en betalingstjeneste om det vil bli brukt på andre programmer enn et utvalg av Microsoft sine egne programvarer. Og IMAP kan du glemme.

 

Mengden funksjoner Gmail har og fortsetter å få ved hjelp av f.eks. Google Labs er fantastisk og det gleder meg at flere og flere av venner og familie får seg en Gmail-adresse. :)

Jeg bytta til gmail i en overgangsfase (heldigvis), fordi jeg kunne sende mail videre fra hotmailen min til gmailen min, det er ikke mulig idag, den må sendes til en annen hotmail konto

Lenke til kommentar

Ja det er det som er erfaringen min også, fikk søskenbarnet mitt til å skifte over til Gmail. Hun ville jo ha eposten som kom til hotmailadressen til å komme til sin Gmail, noe som ikke ble aktuellt å gjøre via POP eller videresending. Hotmail holder en nærmest gissel til tjenestene sine, en kan ikke bruke dem via proxy engang uten å betale. Dødsdømt forrestningsstrategi.

 

Fortune stilte nettop spørsmålet: "Why can't Microsoft make money online?" og retningene de har tatt med Hotmail/Live/Whatever i svar til Gmail sin økende kvaltiet og tjenester er jo en av årsakene.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

gmail e så kjedelig,håndterer spam like godt som hotmail. ihverfall hos meg.

 

liker selv hotmail bedre, prøvde å gå over til gmail men det gikk ikke. det va kjedelig å bruke det på en måte, og en del mail ble seende rart ut. bildene ble ikke vist skikkelig. funker sikkert helt greit til msn, men for meg så funke hotmail bedre til mail og msn.

 

orsk ikke skrive et skikkelig langt innlegg på hvorfor eg ikke like gmail, med tanke på at eg har hatt skrivedag i nynorsk idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...