Gå til innhold

Stillbilde-tråden, post stillbilder fra film!


Speik

Anbefalte innlegg

Det er ikke størrelsen i pxler som avgjør hvor lang tid det tar å laste, bare så det er sagt.

 

Når forumet har en fin funksjon som forminsker bildene som ikke legges i spoilere, bør man la være å bruke spoilere om man ikke gidder å forminske bildet selv. Man laster alt uansett, litt avhengig av browser man bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uåpnet i plastikk øverst på hylla den der. Gleder meg!

 

Forøvrig er det et interessant utsagn det med at film (du mener vel også at det er) ser best ut i s/h. Jeg kan på en måte forstå ditt syn, da det gjerne blir et flott og stilisert bilde. Sátántangó er vel kanskje det beste eksemplet på hvor vakkert s/h kan være. Men hvis man titter litt på Doyle, Orr, Lubezki og de kara kan jeg påstå at farger er best. Farger har et enorm potensiale, men har samtidig en enorm fallhøyde med å bli for ordinær. Men på sitt beste er nok farger penest :)

Lenke til kommentar

The Prestige er fantastisk visuelt. Scarlett Johansson ødelegger ikke heller.

 

Det er ikke størrelsen i pxler som avgjør hvor lang tid det tar å laste, bare så det er sagt.

 

Når forumet har en fin funksjon som forminsker bildene som ikke legges i spoilere, bør man la være å bruke spoilere om man ikke gidder å forminske bildet selv. Man laster alt uansett, litt avhengig av browser man bruker.

 

Bilder i spoilertags lastes ikke før man klikker på den. Vertfall min erfaring med Opera.

 

Speik: Fint om du kunnet fikset de manglende bildene du postet fra Ying Xiong.

 

Fikset nå. Hvis andre opplever samme problem anbefaler jeg å laste opp bildene på Bildr.no

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke valget om å benytte Opera på skolen, og i IE, iallfall versjon 6 som benyttes på skolen, lastes alt uansett med engang.

 

Greit at du setter regelen med maks 800 pixler i bredden uten å sette det i spoiler, men da kan heller folk ta seg jobben med å forminske bildet. Spoilere er bare slit i en bildetråd.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det et interessant utsagn det med at film (du mener vel også at det er) ser best ut i s/h. Jeg kan på en måte forstå ditt syn, da det gjerne blir et flott og stilisert bilde. Sátántangó er vel kanskje det beste eksemplet på hvor vakkert s/h kan være. Men hvis man titter litt på Doyle, Orr, Lubezki og de kara kan jeg påstå at farger er best. Farger har et enorm potensiale, men har samtidig en enorm fallhøyde med å bli for ordinær. Men på sitt beste er nok farger penest :)

 

Både s/h og farger har sine gode sider, selvsagt, men også for min del er det farger som tar seg best ut.

Selv om man utvilsomt kan skape noen flotte bilder uten farger (jeg digger bl.a. når s/h tas i bruk i nyere filmer, da får det gjerne utfolde seg i topp bildekvalitet også), så har farger rett og slett et større spekter å spille på, så å si. De er også en større estetisk nytelse, sånn rent isolert sett.

Men svart og hvitt er jo to klassiske og anvendelige farger, og mange filmer fra etter at fargefilm ble vanen, som likevel bruker s/h, har gjerne et stort fokus på det visuelle.

Så jeg sier ja takk begge deler, men heller selvsagt hakket mer mot farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...