Gå til innhold

Julegavene for tenåringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud for noen priser og gaver.

 

Noe av dette kunne vært greit om en hadde unger men ellers er dette way over the top vil jeg påstå. De fleste har mange å kjøpe gaver til vil jeg tro, og da blir det til at en må spe pengene utover. Mye av dette er også dyre gadets som bare blir liggende og sjeldent brukt, kanskje spesielt om folk får slikt hele tiden.

 

Jeg kjøper heller en eller to DVD filmer eller bøker til folk enn noe av det som ble foreslått her. Det blir som oftest brukt like lenge som alle mulig dyre gadets, og det er ikke penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Tror nok mesteparten av brukergruppen på denne siden er lutfattige studenter , jeg. Dere klager jo over priser som gale. :yes:

Er student, men ikke lutfattig. Hvis du sjekker kommentaren under er alt arbeidet og betalt for av meg selv ;)

Det som er spørsmålet er egentlig HVIS man har penger og velger å gi noe til disse summene til noen (av forskjellig grunner), er disse gavene noe å satse på?

Personlig synes jeg anbefalingen om det fine fargerike kameraet (bling-bling....) virker som en fin gave i sin prisklasse, og kan sikkert være veldig aktuelt å gi til tenåringer. Hadde ikke familien hjemme hatt et slikt et hadde jeg vurdert det som en gave til en av mine søstre (som ikke ennå er tenåring da men... men ikke langt unna).

Synes også vekkeklokka som ruller av bordet hvis du ikke stopper den fort nokk virker som en morsom gave som både kan være kul å gi og få, og kan ha praktisk nytte. Vurderer denne sterkt til min eldste søster (18) som har for vane å forsove seg. Det blir enten den klokka og brendte tv-serier, eller orginal(e) tv-serie(r ) kjøpt fra cd-on. EDIT: eller en ekstern harddisk fylt med serier og musikk...

Synes egentlig en ekstern harddisk er et fint julegavetips jeg! I hvertfall hvis du kjenner noen er av "hamstre og aldri slette selv om jeg ikke har bruk for det mer" mentalitet.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Da er du bortskjemt! Uansett hvor rik foreldrene er så går det en grense.

Har du aldri fått noe til 20 000? Lappen, utenlandsreiser?

 

Tipper du ikke bryr deg hvis du mister telefonen din, du kjøper bare ny?

Jeg har akkurat fått ny, så jo jeg bryr meg hvis jeg mister den.

 

De som ikke får så mye til jul og bursdag lærer å sette pris på de tingene de har og verdsetter det.

Jeg setter pris på alt jeg har ;)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
jeg er selv en gutt på 14 år nå, og synes at det er noe de mangler i den artikkelen.

det de glemmer er at det er mange ungdommer som liker å lese...

 

jeg vil bli veldig glad hvis jeg finner en kjekk bok under treet i år :!:

 

Da foreslår jeg at du sier i fra til "Nissen" din. :) Det er hovedsakelig dippeduttgaver vi tipser om, men jeg slår absolutt et slag for bøker som julegave (og svigermors varme, hjemmestrikkede sokker!)

Lenke til kommentar
Prezzybox sender ikke til Norge, så den sakkosekk-gamerstolen er nok ganske håpløs å få tak i hvis man ikke bor i UK (iallefall hvis man skal bestille der hvor dere har oppgitt lenke).

 

Noen andre steder man kan få tak i denne?

 

De har den, av alle ting, hos Jysk. Dumpet ned reklame i posten i går hvor den var avbildet. 700 kr skal de ha for den.

Lenke til kommentar

Hallo! Jeg er tenåring, men ønsker meg ikke en dritt av det der.

En PC? Er vel ikke så mange som får en PC til jul heller. En iPhone er kult, men altfor dyrt selv for de rike. "Gadgets" går man fort lei av. Jeg hadde ikke giddet å springe etter klokka mi hver morgen, hadde jo bare lagt meg igjen uansett.

Lenke til kommentar
Det gir jo også ideer om hva man kan legge igjen under treet til brødre og søstre.. Og venner...

Hvis en tenåring skal kjøpe gavene blir de nok i dyreste laget. De fleste gavene i artikkelen kostet over 500 kroner og gjerne oppi 1000 lappen (og over det også).

 

Det er da ikke så fryktlige mye?

 

Og hvorfor iPhone? Hadde forelderene mine lagt en slik tlf under, ja da hadde jeg kastet den rett foran øyene demmes..

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Jo?

 

Så du synes at 1000*X antall søsken du har er lite penger for mor og far?

 

HÆÆ? Det var snakk om søskene nå, altså brødere og søster.

 

 

 

Det gir jo også ideer om hva man kan legge igjen under treet til brødre og søstre.. Og venner...

Hvis en tenåring skal kjøpe gavene blir de nok i dyreste laget. De fleste gavene i artikkelen kostet over 500 kroner og gjerne oppi 1000 lappen (og over det også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...