Gå til innhold

TES: [Løst]Oblivion m/ OOO i Vista - avsluttes ikke riktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med Oblivion (med Oscuoro's Oblivion Overhaul) i Vista (x64). Spillet fungerer ok (slutter å virke av og til, men kjører stort sett greit), men hver gang jeg skal avslutte, så får jeg beskjeden "Oblivion har sluttet å virke...osv" og må lukke spillet "manuelt" i oppgavebehanling. Hadde ikke gjort noe, hadde det ikke vært for at grafikkinstillingene ikke lagres, så jeg må inn å justere disse på nytt hver gang jeg skal spille. Har justert noen av dem ved å redigere Oblivion.ini fila, men er et par av dem jeg ikke finner ut hvordan jeg endrer (bla. Tree-fade). Og jeg har opplevd et par ganger at save-games blir ødelagt, noe jeg tror skyldes dette (alltid auto-saves fordet, heldigvis).

Har prøvd å kjøre spillet i kompabilitetsmodus (Win XP SP2) og med deaktivert skrivebordssammensetning (eller hva det nå heter) uten at det hjelper.

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet, men kjører uten OOO i XP. ;) Når jeg trykker Quit så blir fargene brune, spillet stopper opp og svært ofte henger det såpass at jeg må avslutte gjennom oppgavebehandling. Det hender også av og til at spillet bare skrur seg av, men det er heldigvis ikke for ofte. Jeg aner ikke hva det kommer av.

Skrevet

Hmm, prøvd å reinstallere spillet?

For å svare på mitt spørsmål, så har det løst seg ved at jeg installerte Oblivion Mod Manager og satte OOO til å være første mod som loader. Er åpenbart litt problemer med Knights of the Nine og OOO sammen, så OOO må loade før KotN for at spillet skal fungere normalt. Nå kan jeg i hvertfall avslutte spillet normalt 90% av gangene, og Wohoo! grafikkinnstillingene mine er blitt lagret i oblivion.ini fila...endelig!

Men det har dukket opp et nytt problem (selvfølgelig). I den første Thieves Guild Special Jobs questet, hvor man skal stjele tilbake skattekronene fra Lex-duden, så kommer jeg meg ikke opp i tårnet der han har kontoret sitt. Jeg kommer inn i barrack'en i 1.etasje, men når jeg forsøker å komme opp i 2. så kræsjer spillet. Hadde noe av det samme problemet i questen der du havner i fengsel i Bruma, men da løste det seg med at jeg fikk en annen vakt til å buste meg. Her har jeg jo kun én stige jeg kan klatre opp. Trenger helst en måte å løse problemet på, eller, som siste løsning, en cheat for å komme rundt questet :(

Skrevet
Det kunne du sagt litt før da, hehe :p Men du har ikke noe løsningforslag på det nyeste problemet mitt? Du er jo litt Oblivion-guruen her på forumet ;)

Ingen anelse. Kan hende det er en annen modifikasjon. Prøv med konsollkommandoen pcb før du går inn der det krasjer.

Skrevet

PCB hjalp ikke. Ble desverre til at jeg måtte bruke teleport-cheat (player.coc [locationcode]) for å komme rundt det. Jeg kunne fint entre Lex's sitt kontor, men 2.etg av vakttårnet er tydeligvis "out of bounds" for min PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...