Gå til innhold

Husker du disse mobilene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mobilforhandler. Vi bruker denne typen telefoner som lånetelefoner ved garantisaker :whistle:

 

Og jessda, kunden må betale 300 kr i depositum!

 

edit: nå har vi vel ikke noen av disse inne, men vi har bl.a. 3410 og 3510, som ikke er så ulikt 3310.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Jeg er mobilforhandler. Vi bruker denne typen telefoner som lånetelefoner ved garantisaker :whistle:

 

Og jessda, kunden må betale 300 kr i depositum!

 

edit: nå har vi vel ikke noen av disse inne, men vi har bl.a. 3410 og 3510, som ikke er så ulikt 3310.

 

Da har vi rene luksusen i forhold. Det spenner fra Nokia 1208, til Nokia N73 og videre til N95. Men er 1208 det går mest i. ;)

Lenke til kommentar

Joda, vi har et par 1208 også, samt et par andre eldre nokia-modeller som ikke er fullt så gamle som de jeg nevnte i forrige innlegg. Selv om 3410 og 3510 gjerne er de greieste valgene hos oss, siden de andre har tendenser til å være smådefekte eller har knekt av biter på dekslene osv. I praksis brukbare telefoner, men det hender jo noen tar kveld.

 

N95 kunne det ikke falle oss inn å ha som lånetelefon :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Ericsson SH888 i 98 som min tredje telefon mens jeg gikk på skole i Kr.Sand ca 2200km hjemmefra og brukte den som bla internettmodem den gang. Fungerte helt toppers, men brukte det mest til å sende e-post hjem noen ganger i uken, ikke så mye surfing. Hadde Telenor Nomade abb og greier som også fungerte veldig bra med SMS varsling hver gang jeg fikk e-post.

SH888

Husker spesielt godt at "kampen" den gang var mellom Nokia 6110 og litt senere 6130(som Røkke brukte) og SH888. Mens alt fungerte på SH888'en inkl faksmulighetene og IR porten, var det ganske motsatt på Nokiaen. Den så mye kulere ut men de fleste funksjoner som faks og e-post var nærmest umulig å få til å fungere. Var tider det...

Lenke til kommentar
Jeg hadde en Ericsson SH888 i 98 som min tredje telefon mens jeg gikk på skole i Kr.Sand ca 2200km hjemmefra og brukte den som bla internettmodem den gang. Fungerte helt toppers, men brukte det mest til å sende e-post hjem noen ganger i uken, ikke så mye surfing. Hadde Telenor Nomade abb og greier som også fungerte veldig bra med SMS varsling hver gang jeg fikk e-post.

SH888

Husker spesielt godt at "kampen" den gang var mellom Nokia 6110 og litt senere 6130(som Røkke brukte) og SH888. Mens alt fungerte på SH888'en inkl faksmulighetene og IR porten, var det ganske motsatt på Nokiaen. Den så mye kulere ut men de fleste funksjoner som faks og e-post var nærmest umulig å få til å fungere. Var tider det...

 

Du mener vell 6150, 6130 hadde dog samme design som 6150 men bare GSM 1800 og var dermed ikke i vanlig salg i Norge hvertfall. 6110 hadde det normale GSM 900, mens 6150 hadde dual band. SH888 var en super-telefon, den hadde også dual band og alt av teknologi på den tiden. 6150 var likevell testvinner hos Telecom norge på den tiden, den hadde trossalt bedre skjerm enn Ericsson. Jeg haldt personlig en knapp på trauste Motorola cd930, jeg likte designet bedre og det klare fine displayet.

Det var tider det....

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Nokia 3330 var fantastisk.. jeg tok helt av på de spillene som var med på den.. Ett bønne lignende spill hvor det gjaldt og få alle bønnene opp i en stor bolle.. hehe.. det var vell den første mobilen med snake som gikk gjennom veggen og kom ut på motsatt side også?

 

Min første mobil, Siemens C10 Swing (stor og gul) hehe, det var en konge mobil det..

Det bønnespillet var konge! kjipt at det ikke e å få tak i på mobiler nå;(

Lenke til kommentar
Nokia 3330 var fantastisk.. jeg tok helt av på de spillene som var med på den.. Ett bønne lignende spill hvor det gjaldt og få alle bønnene opp i en stor bolle.. hehe.. det var vell den første mobilen med snake som gikk gjennom veggen og kom ut på motsatt side også?

 

Min første mobil, Siemens C10 Swing (stor og gul) hehe, det var en konge mobil det..

Det bønnespillet var konge! kjipt at det ikke e å få tak i på mobiler nå;(

 

haha ja =) det var faktisk morro.. De er slike enkle spill som er underholdende på mobiler.. ikke noe elendig bilkjøring med "bra" grafikk eller lignende..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Oooooh.... SL45 FTW.. Husker den gode tida.. Er faktisk min nest beste telefon, er faktisk den kvalitetsmessig beste profftelefonen jeg har hatt. Eneste telefonen som har tålt mer var Nokia 2110i, den ble kjørt over av tuck, kastet fra 2 etasje osv.. Den tålte alt..

 

2110 for de som ikke husker vidunderet..

 

Er ikke som idag da telefonene ryker hele tiden, mer eller mindre.. Nå må du kjøpe en speialtelefon for at den skal tåle litt støv og et fall fra 60 cm elns..

 

Ville nok ikke droppet min Nokia E71 fra 2. etasje. Dette er min beste telefon, men på langt nær så bra kvalitetsmessig som de gode gamle..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Motorola MicroTac Int'l 5200! Det var telefon, det (i 1994)! Med det feite ekstrabatteriet og abbonement hvor en kunne ringe gratis i helgene (dvs. til øret ditt kokte og var knallrødt ;) )... Litt kontrast til Blackberry'n jeg har nå, gitt.... ;) Det jeg husker best av Nokia 3310 (og likn. modeller) var hvordan den gikk fra hverandre hvis den falt i gulvet, men alltid virket når den var puslet sammen igjen... :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...