Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst](U) venne bryter loven!?


Anbefalte innlegg

I fare for å virke som en dust – hvem faen bryr seg? Om hun er plagsom, sett henne på ignorer/blokker. Vis at du ikke lar deg styre av henne, om du setter henne på ignore får det være din business, IKKE hennes. Få henne til å ta et hint om _hvorfor_ du ignorerer henne, det er som regel slike folk som trenger å få det inn mest. Ikke gi etter for presset.

 

Om du henger deg opp i noe slikt må du komme deg videre :> Om hun gjør alvor av truslene er det en annen sak.

 

Nå var trådstarterinnlegget så rotete at jeg ikke orket å lese alt, men jeg syntes jeg så noe om at du snitcha til moren din? Generelt tips, hold foreldre/foresatte unna å blande seg inn med mindre det er alvor. Spør heller om tips til å handle uten at de blander seg inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, greit, nå ble jeg lei av å kødde rundt med gud og blabla. Til du som spurte hvilken slemming gud var som gjorde det, han er tidenes mest populære rasshøl. Og et litt seriøst svar nu. Trussler er, som tidligere nevnt, ulovlig. Personlig ville jeg ikke rapportert det til nettby, da de mest sannsynlig ignorerer det siden du er "aktiv deltager" selv og svarer henne. Jeg ville tatt kontakt med andre autoriteter, læreren hennes, foreldrene hennes. Hun prøver å få gjort dete ved å bruke klassiske eksempler av psykologi. Hindrer deg fra å sladre til voksne ved å påstå at du "alltid" gjør det etc..

 

Ikke la henne "lure" deg på den måten, slå tilbake, og slå hardt (figurally speaking).

Lenke til kommentar
Okei, greit, nå ble jeg lei av å kødde rundt med gud og blabla. Til du som spurte hvilken slemming gud var som gjorde det, han er tidenes mest populære rasshøl. Og et litt seriøst svar nu. Trussler er, som tidligere nevnt, ulovlig. Personlig ville jeg ikke rapportert det til nettby, da de mest sannsynlig ignorerer det siden du er "aktiv deltager" selv og svarer henne. Jeg ville tatt kontakt med andre autoriteter, læreren hennes, foreldrene hennes. Hun prøver å få gjort dete ved å bruke klassiske eksempler av psykologi. Hindrer deg fra å sladre til voksne ved å påstå at du "alltid" gjør det etc..

 

Ikke la henne "lure" deg på den måten, slå tilbake, og slå hardt (figurally speaking).

Må si meg uenig, i den alderen vil man få et rykte på seg for å være snitch og kan fort bli fryst ut av hele vennegjengen. Ignorer ignorer ignorer ;) Sånne folk skal man trekke seg unna, ikke trekke folk mellom

Lenke til kommentar

Men hva med denne Kripos-knappen nettby.no har fått under "Hjelp"-menyen? Er det meningen at det er spesifikt bare "seksuell utnytting av barn, menneskehandel og rasistiske ytringer på internett" man kan tipse om? Hva skjedde med neglisjeringen av andre ulovlige ytringer på nettet? Hadde jo vært fint om man kunne benytte denne knappen til mer dagligdagse ting som f.eks. en god gammeldags trussel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...