Gå til innhold

er du stolt over å være ateist?


Anbefalte innlegg

<--- Ateist/realist.

Det som står i bibelen, koranen, og andre "hellige skripter" er for meg bare en haug med sprøyt.

Syns det bare er merkelig at folk ber til og forguder alle disse forskjellige "Gudene" da de bare blir skuffet, for de blir jo faktisk ALDRI bønnhørt?. Rart det der.. Blir det samme som og snakke til et tomt glass, og håpe på at det blir fylt med vann, da man burde skjønne at det aldri kommer til og skje av seg selv :whistle: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<--- Ateist/realist.

Det som står i bibelen, koranen, og andre "hellige skripter" er for meg bare en haug med sprøyt.

Syns det bare er merkelig at folk ber til og forguder alle disse forskjellige "Gudene" da de bare blir skuffet, for de blir jo faktisk ALDRI bønnhørt?. Rart det der.. Blir det samme som og snakke til et tomt glass, og håpe på at det blir fylt med vann, da man burde skjønne at det aldri kommer til og skje av seg selv :whistle: .

 

jeg jobber sammen med en del utlendinger, noen av de tror på Gud og noen av de igjen ber jevnlig. det er kanskje ikke så rart ettersom de kommer direkte fra helvete til verdens beste land? se for deg at du lever i Somalia.. du ber til Gud om hjelp.. plutselig er du i Norge..

Lenke til kommentar
<--- Ateist/realist.

Det som står i bibelen, koranen, og andre "hellige skripter" er for meg bare en haug med sprøyt.

Syns det bare er merkelig at folk ber til og forguder alle disse forskjellige "Gudene" da de bare blir skuffet, for de blir jo faktisk ALDRI bønnhørt?. Rart det der.. Blir det samme som og snakke til et tomt glass, og håpe på at det blir fylt med vann, da man burde skjønne at det aldri kommer til og skje av seg selv :whistle: .

 

jeg jobber sammen med en del utlendinger, noen av de tror på Gud og noen av de igjen ber jevnlig. det er kanskje ikke så rart ettersom de kommer direkte fra helvete til verdens beste land? se for deg at du lever i Somalia.. du ber til Gud om hjelp.. plutselig er du i Norge..

Kan godt se det for meg. Men, det er mennesker som har ordnet så han kom til Norge, ikke Gud. :)

 

Men om de tror på Gud, så har jeg ingen ting imot det.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
<--- Ateist/realist.

Det som står i bibelen, koranen, og andre "hellige skripter" er for meg bare en haug med sprøyt.

Syns det bare er merkelig at folk ber til og forguder alle disse forskjellige "Gudene" da de bare blir skuffet, for de blir jo faktisk ALDRI bønnhørt?. Rart det der.. Blir det samme som og snakke til et tomt glass, og håpe på at det blir fylt med vann, da man burde skjønne at det aldri kommer til og skje av seg selv :whistle: .

 

At de aldri blir bønnhørt er ikke det de fleste kristne sier.. Så du kan motbevise ALT som står i bibelen, siden du vet det bare er sprøyt? OG nei, jeg sier ikke at jeg kan bevise alt som står i bibelen er sant..

Lenke til kommentar
Kan godt se det for meg. Men, det er mennesker som har ordnet så han kom til Norge, ikke Gud.

 

vi to "vet" det, men det kan virke utrolig for disse at det fantastiske faktisk skjer. det jeg vil frem til er vel at enkelte religiøse mennesker kanskje er mer unnskyldt enn andre. på en annen side, de var vel allerede religiøse da de kom hit..

 

Så det du sier er: "I've already made up my mind! Don't confuse me with facts!"?

 

bare for moro skyld, Zeke. hvilke facts?

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på at han sa aldri Dette betyr at uansett hva av fakta man slenger mot denne personen, vil han/hun aldri akseptere at han/hun har feil.

 

Så jeg sier ikke at jeg har noe som motbeviser Guds, eller en guds eksistens, men jeg reagerer på den ignorante holdningen til iNeo. ;)

Lenke til kommentar
er stolt over å være kristen. dere kommer aldri til å overbevise meg over det motsatte. :)
Skummelt...
Det var nok mer ment som at med det vi vet i dag, så vil dere ikke klare og overbevise han om at kristendommen er noe tull..

Jeg forsto det ikke slik, men det er fremdeles en skummel tankegang.

Lenke til kommentar

Til dem det måtte anngå:

 

Jeg har "flyttet" diskusjonen om "definisjonen på Ateisme" til en annen tråd, så fortsett gjerne diskusjonen der. :)

 

Alle andre svar til meg kommer jeg tilbake til så fort jeg får tid...

 

Edit:

 

En tråd fantes allerede:

 

Ateisme - et livvsyn?

 

Håper vi kan fortsette diskusjonen om Ateisme der... :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Ateist er jeg. Gud har skapt alt men hvem skapte Gud? Hvorfor har Gud drept flere mennesker enn Satan?

 

Jeg tror ikke på Gud, og jeg sier selv at Gud ikke eksisterer.

Jeg er stolt av å være ateist.

 

Men jeg respekterer andre sine valg bare sånn at det er sagt.

 

Vist du vil tilføye hvem skapte Gud, så går du ut i fra at Gud eksisterer i det eksemplet, og vist han eksisterer er han allmektig, altså han kan ha skapte seg selv eller han har alltid eksistert.

 

Satan er ikke en gud, det er ikke han som straffer. Det er Gud.. Satan er vell mer en demon, en slags engel som vendte seg mot Gud..

 

EDIT: Vist man ser det på en annen måte, hadde ikke Satan fått Eva til og spise eple, ville ikke noen dødd.. Så kan jo skylde på karen, men det er Gud som straffer..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Satan er ikke en gud, det er ikke han som straffer. Det er Gud.. Satan er vell mer en demon, en slags engel som vendte seg mot Gud..

 

 

For det første er Satan en engel som er under Gud sin kontroll. Som gjorde noe som gjorde at Gud sendte han til helvete. Men Gud bestemmer over satan også helvete.

Lenke til kommentar
Satan er ikke en gud, det er ikke han som straffer. Det er Gud.. Satan er vell mer en demon, en slags engel som vendte seg mot Gud..

 

 

For det første er Satan en engel som er under Gud sin kontroll. Som gjorde noe som gjorde at Gud sendte han til helvete. Men Gud bestemmer over satan også helvete.

 

hehe jeg leste også det akkurat nå.. Jeg prøvde og finne ett svar på toto2 sitt spørsmål, i følge bibelen bruker Gud satan for og teste menneskenes trofasthet til Ham..

 

EDIT:Mat. 25:41 viser at Gud har til hensikt å tilintetgjøre Satan og hans engler, når Guds tid er inne til det: «Så skal han si til dem på venstre side: «Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og hans engler.»

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Satan er ikke en gud, det er ikke han som straffer. Det er Gud.. Satan er vell mer en demon, en slags engel som vendte seg mot Gud..

 

 

For det første er Satan en engel som er under Gud sin kontroll. Som gjorde noe som gjorde at Gud sendte han til helvete. Men Gud bestemmer over satan også helvete.

 

hehe jeg leste også det akkurat nå.. Jeg prøvde og finne ett svar på toto2 sitt spørsmål, i følge bibelen bruker Gud satan for og teste menneskenes trofasthet til Ham..

 

 

ja, det var jo nødt til å være det.

 

så Gud er Satan?

 

 

EDIT: vi er vel kanskje i feil tråd til det her..

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Satan er ikke en gud, det er ikke han som straffer. Det er Gud.. Satan er vell mer en demon, en slags engel som vendte seg mot Gud..

 

 

For det første er Satan en engel som er under Gud sin kontroll. Som gjorde noe som gjorde at Gud sendte han til helvete. Men Gud bestemmer over satan også helvete.

 

hehe jeg leste også det akkurat nå.. Jeg prøvde og finne ett svar på toto2 sitt spørsmål, i følge bibelen bruker Gud satan for og teste menneskenes trofasthet til Ham..

 

 

ja, det var jo nødt til å være det.

 

så Gud er Satan?

 

 

EDIT: vi er vel kanskje i feil tråd til det her..

 

hehe denne tråden har vært innom mye rart :)

 

Satan ble skapt som en mektig, herlig og høytstående engel av Gud, som fikk med seg noen andre engler og vendte seg mot Gud, han ville gjøre seg lik Gud. Også ble de kastet ned på jorden hvor de gjør de kan for og vende folk vekk fra Gud.. Som en slags hevn..

 

Noe i den duren, hva som skjer med Satan og han sine demoner skrev jeg i forrige innlegg..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...