Gå til innhold

Plassering av sparepenger

Kentinho

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har litt over 50 000 kroner av sparepengene mine i Postbanken, og igår fikk jeg brev fra dem om renteendring. Fra 5% til 4,5% på det beløpet jeg har.

Hvor vil det være lurest å flytte pengene mine? Må da finnes banker med bedre renter enn 4,5%.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264
Skrevet

Ta en titt på Skandiabanken.. Der får man faktisk en god rente, og renten er den samme fra første krone du har innestående.

Skrevet (endret)

I Skandiabanken må du ha over 100 000,- for å få gode renter (7%), under det ligger det på brukskonto-nivå, tror det er 5,7% akkurat nå.

Edit: Ser at Postbanken/DnB's kapitalkonto ikke har mer enn 5,8% opp til 300 000, så da kan man vel trygt si at det ikke er stedet å være i dette tilfellet... For så lite beløp som 50k er kanskje 5,7% ganske brukbart så lenge man ikke ønsker å forplikte dem til fremtidig bolig/BSU.

Endret av MailMan13
Skrevet

Jeg har brukskonto i SkandiaBanken fra før av, men der har jeg bare et par tusen. Hadde tenkt å flytte sparepengene nå.

Ser at Glitnir har 7%, det er vel bra?

Skrevet (endret)

Jeg håper du kødder?

Det er vel ingen som putter pengene sine i Glitnir nå?

Edit: Ser at det er Sparebank 1 som har kjøpt de. Da burde det vel være forholdsvis trygt allikevel. Selv om jeg uansett er skeptisk.

Endret av Tee-Zee
Skrevet (endret)

Putt pengene der du får høyest rente og betaler minst gebyrer.

Du trenger overhodet ikke bekymre deg for hvilke banker som er sikre. Bankgarantifondet sikrer deg innskuddet + renter uansett.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på feks Bank Norwegian. Dersom du skal ha sparekonto er alt gratis, og du får 6,55rente fra første krone.

Endret av beerformyhorses

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...