Gå til innhold

Levert 60GB på rep, fikk igjen 40GB


Kverkulf

Anbefalte innlegg

Henta min PS3 fra rep nå. Trodde det skulle være den 60bg jeg leverte inn ,men etterhvert finner jeg ut at det er en 40 gb jeg har fått. I papirene jeg fikk også står det at det er en 60gb som er levert inn men en 40 jeg har fått utskrevet. Ingen tilfeldighet at jeg endte opp med 40gb'en? Har dem i det hele tatt lov til dette? Jeg kan jo ikke få et dårligere produkt enn det jeg leverte. 60gb er jo så mye bedre? Skal høre med de i morra stengte da jeg kom hjem. Leverte 60gb inn fordi den ikke leste plater.

 

Irritert!

Endret av Kverkulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel var i butikken og leverte den inn i dag sa jeg hadde fått feil. Karen bak kassa virka som han ikke hadde vært borti dette før, men skulle høre med sjefen som sefølgelig ikke var det akuratt så jeg skulle få en telefon.

Av en eller annen grunn føler jeg at denne tlf. kan jeg vente lenge på.

Da jeg testa PS3 40GB hadde den heller ikke overført noe av savingene mine, bilder var borte, ingen venner osv. Burde ikke de ha lastet over det fra min gamle?

Endret av Kverkulf
Lenke til kommentar
Da jeg testa PS3 40GB hadde den heller ikke overført noe av savingene mine, bilder var borte, ingen venner osv. Burde ikke de ha lastet over det fra min gamle?

 

Det burde du egentlig ha kopiert selv før du leverte den inn.

Ja skulle ha gjort det, men aner ikke hvordan jeg gjør det. Han i kassa lurte pare på om det var no plate i den da jeg leverte den inn. Hvordan kopierer man hva som er lagret på en PS3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, har da gått 8 uker siden jeg leverte den inn og har enda ikke hørt noe. Fikk RMA nr av Elkjøp slik at jeg som kunde kunne hendvende meg til Nrodisk Film på tlf: 21 54 47 47. Presanterte meg som privatkunde men da kunne de plutselig ikke hjelpe, her måtte jeg kontakte Elkjøp som vidre skulle kontakte de. Sa så at jeg hadde fått info av Elkjøp så jeg kunne hendvende til den på veiene av Elkøp for og få fortgang i saken, men ingen hjelp og få. Sendte så en mail til dem som et håp og høre status av rep. Aldri morsomt og være kasteball og som kunde nok en gang ta fatt i saken selv. Noen tips?

Endret av Kverkulf
Lenke til kommentar
Ja, har da gått 8 uker siden jeg leverte den inn og har enda ikke hørt noe. Fikk RMA nr av Elkjøp slik at jeg som kunde kunne hendvende meg til Nrodisk Film på tlf: 21 54 47 47. Presanterte meg som privatkunde men da kunne de plutselig ikke hjelpe, her måtte jeg kontakte Elkjøp som vidre skulle kontakte de. Sa så at jeg hadde fått info av Elkjøp så jeg kunne hendvende til den på veiene av Elkøp for og få fortgang i saken, men ingen hjelp og få. Sendte så en mail til dem som et håp og høre status av rep. Noen flere tips?

Ikke overraskende at de ikke ville hjelpe deg. Det er Elkjøp du har handlet med, så det er de du skal forholde deg til. Greit nok at det ville vært god service av Nordisk Film og hjelpe deg, men dette gjøres på grunn av at det ikke skal gis feilinformasjon etc.

 

Det er nå det. Det som er helt klart er at åtte uker på service urimelig lang tid, slik at du nå har krav på å få hevet kjøpet på konsollen. (Enten hele beløpet du betalte for konsollen, eller beløpet - bruksfradag + forsinkelsesrente.) Eventuelt kan du vel ta til takke med en 80GB-version? Er det ikke det som er den nye?

Lenke til kommentar

Lovverket du skal bruke er forbrukerkjøpsloven. Den finnes på f.eks lovdata.no

 

Når ble konsollen sendt inn for første gang?

Hvor lenge var den inne?

 

Du kan nok dessverre ikke få tilbake en ny på 60 gig harddisk, siden de ikke produseres lenger. Men du har helt klart krav på en med 80 gig harddisk.

 

Jeg kan ikke svare på om du har krav på å heve kjøpet pga lang ventetid, siden mye info mangler.

 

Husk at det er selger du skal holde kontakt med, og ikke tredjepart.

Lenke til kommentar

Nordisk Film har aldri hatt noe problem med å gi informasjon om status til sluttkunde tidligere, så dette var merkelig.

Hvis du føler at vi, ved å gi deg direktenummeret til Nordisk Film, så du slipper å dra til butikken hver gang du lurer på status, føler deg som en kasteball, så kunne du heller sagt fra når jeg ga deg det.

 

Skal sende de en purremail i morgen og høre hvordan det ligger an i løypa.

 

Selv ble jeg overrasket når hun jeg ringte inn og snakket med før innsending sa det var mulig å skaffe 60gb, da jeg trodde denne var gått ut av produksjon. De fleste som har sendt inn 60gb har ikke villet heve denne, da dette er den eneste som kan spille PS2-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...