Gå til innhold

RROD og registrere rep. via xbox.com


Mean69

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det?

 

Skulle fyre opp boksen istad og selvfølgelig kom de hersens tre røde lysene frem. Andre gangen på meg nå, sist gang ringte jeg inn, og da snakke jeg med en iransk eller noe svenske som ikke skjønte en dritt av hva jeg sa, så tenkte å sjekke nettsidene dems nå, og det gikk visst å registrere reperasjon selv nå.

 

Sto at jeg skulle få fraktbrev i mail? Fikk bare en ordrebekreftelse. Noen som vet hvor lang tid det tar før fraktbrevet kommer?

 

Staal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg ringte MS når jeg fikk RROD og noen dager senere dukket det opp en snill mann fra DHL på døra mi med en eske. Tre uker senere var den tilbake igjen med nytt hovedkort og i finfin stand. Til og med mindre støy. :)

 

Bor du avsidesliggende til får du vel et fraktbrev du må klistre på en eske. Skulle ikke tro det ville ta lang tid før du får det. Tar det mer enn noen dager ville jeg ringt MS og spurt hva som skjer.

Lenke til kommentar
Nei, jeg ringte MS når jeg fikk RROD og noen dager senere dukket det opp en snill mann fra DHL på døra mi med en eske. Tre uker senere var den tilbake igjen med nytt hovedkort og i finfin stand. Til og med mindre støy. :)

 

Bor du avsidesliggende til får du vel et fraktbrev du må klistre på en eske. Skulle ikke tro det ville ta lang tid før du får det. Tar det mer enn noen dager ville jeg ringt MS og spurt hva som skjer.

 

Bor i halden jeg da, så er ikke så avsideliggende, nærmere tyskland enn de andre byene i norge igrunn hehe:) Har hatt den på rep før å da.

 

Bråk ja, må være dvd romen som er vrak denne gangen, hoster og harker når jeg har spilt det siste.

Lenke til kommentar

Du bør ikke stole så altfor mye på reparasjons bestilling over nettet.

Gjorde det samme når boksen klikka, og jeg ventet forgjeves i hele 2 uker.

 

Til slutt ga jeg faen, og ringte rett til MS support.

Jeg forklarte situasjonen for vedkommende.

Han kunne bare beklage og fortalte meg at den nettbaserte brukerstøtten aldri har fungert som den skal?!

Så vi ordnet det pr telefon, og etter noen dager var det en DHL-kar på døra mi.

Han tok imot boksen, og ganske nøyaktig en uke etter, var boksen tilbake.

 

Dette er noen måneder siden nå, men jeg ville ringt MS support viss jeg var deg.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Du bør ikke stole så altfor mye på reparasjons bestilling over nettet.

Gjorde det samme når boksen klikka, og jeg ventet forgjeves i hele 2 uker.

 

Det tror jeg på får når jeg ringte inn nå sa han at det går ikke ann å registrere feil på nettet ifra norge, p.g.a at vi ikke er med i EU. Så¨da fikk jeg svar på det, og visst det er flere andre som har reg. på nett å venter på DHL så er det bare å ringe inn, da du ikke kommer til å få noen sendingspapirer.

 

Mean69

Lenke til kommentar
Du bør ikke stole så altfor mye på reparasjons bestilling over nettet.

Gjorde det samme når boksen klikka, og jeg ventet forgjeves i hele 2 uker.

 

Til slutt ga jeg faen, og ringte rett til MS support.

Jeg forklarte situasjonen for vedkommende.

Han kunne bare beklage og fortalte meg at den nettbaserte brukerstøtten aldri har fungert som den skal?!

 

Takk for dette innlegget Sjurius! jeg la inn min 360 på nett, og fikk beskjed om at garantien var gått ut. Kom over denne tråden og prøvde ringe. Nå kommer DHL :)

Lenke til kommentar

Trenger noen tanker på saken min:

 

Kjøpte min første Xbox 360 2. desember 2005. I ettertid har det vært en del RRoD og en nettverksfeil som har gjort at jeg per idag er på min 4. boks. Denne er produsert 23.05.2006.

Leste noe om at garantien for release konsoller gikk ut rett før NXE. Men jeg mener nå at siden den er produsert innenfor de tre årene fra produksjon, er den yngre enn 3 år. Pluss at jeg fikk den som idag har RRoD for omtrent litt over ett halvannet år siden.

 

Mener dere at jeg har rett på å få den sjekket? Den er dog flashet, men RRoD skyldes ikke en flash. Siden denne er såpass gammel. Kan jeg tenkte meg at det er saken rundt for varm GPU som gjør at den vokser ut av festene.

 

Tenkte uansett at jeg skulle ringe enten ikveld, eller imorgen.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
d funker fett å ringe! en koselig og forstålsesfull dame tok telefonen:P 1 dag etter kom en hyggelig DHL fyr på døra. 1 uke senere kom den tilbake igjen, fiks og fin

 

 

jupp, beste er og ringe til MS, oppga serienr osv. så sa de at det skulle komme noen på døren min å hente den i løpen av kort tid, 3 dager etterpå kommer det 2 menn fra DHL faktisk, med en svart koffert hvor xboxn ble plasert fint inni :)

men reparasjon tok drøye 3 uker.

 

har nå i helgen fådd samme feil, men har enda igjenn på garantien.. BTW RROD har 5års garanti.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sendte til rep (ca en mnd siden) fikk jeg tilbake en premium (den jeg sendte inn var core) med produksjonsdato august 2008. Den var imidlertid uten HDMI, og hadde det gamle chipsettet. Litt rart... kanskje de bygger nye maskiner med gamle deler...?

 

Trodde eneste forskjellen mellom CORE og PREMIUM/PRO maskiner er hvilket tilbehør de kommer levert med, så hvordan har du funnet ut at du har fått en premium tilbake? Hva er forskjellene på selve maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...