Gå til innhold

Hva burde jeg oppgradere først?


Anbefalte innlegg

Dette er mine specs:

 

Harddisk: 30GB 7200 rp/m

CPU: Pentium 4 1,5GHz. Takler opp til 2,45

RAM: 256 MB

Rom: CD/DVD: Hitachi GD-8000. Brenner: LG CED 8120B. Floppy: NEC

Grafikk: GeForce 2 MX400 64Mb på Compaq MV720

Lyd: SoundMAX Digital (Er det noe som heter det, har jeg det...) på Cambrigde ForPointSorround 1600

Inputs: Optisk mus med tråd. Tastatur med multimedieknapper fra HP. Webkamera fra Intel. Gammel Microsoft Sidewinder Pro joystick. Har 2+2+2 (tre ledige) USB1.0 kontakter, og 1+2 (tre ledige) FireWire kontakter.

OS: Windows Millenium Edition

Kjøling: To tradisjonelle bråk-vifter

Nettcerkskort: Ja, men er ikke sikker på om det takler opptil 100, bare 10

Mikrofon: Integrert i skjermen

Skriver: HP DeskJet 920C

 

Hvilken ting burde jeg først konsentrere meg om? Bortsett fra tastatur og mus, som jeg er veldig fornøyd med :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikk: Vente litt på GeForce FX...

OS: Vente litt på Longhorn, liker egentlig ikke XP...

HD: Ja, der er det vel ikke så mye å vente på. En 200 GB elns? (Helt vanlig privat bruk med MP3 og spill...)

RAM: Ja, er vel lite å vente på der og tenker jeg, det er vel mulig å få 1 GB RAM og nå?

Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på lommeboken men som 3d kort ville jeg valgt Radeon 9500 pro, men vent litt...den synker muligens i pris nå når radeon 9800 blir lansert.

 

30 gb hdd...vel hadde jo vert fint med mere...sitter selv på 30,7 og det er ikke akkurat det aller viktigste da (kommer ann på om du er en veteran nedlaster på divx osv) :wink:

 

Ram: Der ville jeg kjøp en 512 mb brikke gjerne TwinMOS sin :wink: 256 blir litt i minste laget med dagens spill.

 

Prosessoren er liksom akkurat over grensen nå men den komemr til å få litt problemer å takle de nyeste spillene som kommer nå for tiden, men det er slikt som kanfikses i etterkant

 

Surf litt rundt på annbefalinger og prisguider på HW så finner du sikekrt mye interresant å putte i mskinen din :yes:

Lenke til kommentar

30 gb hdd...vel hadde jo vert fint med mere...sitter selv på 30,7 og det er ikke akkurat det aller viktigste da (kommer ann på om du er en veteran nedlaster på divx osv)

 

Vel, er ikke akkurat stor-nedlaster på kabelinternetten... (512kbps :( )

 

"Sharing 84 files"... Det er alt jeg har

 

BTW; avataren din er for stor Slabby...

Lenke til kommentar

Jeg ser du sier at du ikke har tenkt å oppgradere tastatur og mus, men hvis du skulle ombestemme deg så vil jeg anbefale deg logitech internet navigator keyboard special edition og logitech MX300/500/700 mus. Jeg har det tastaturet og ei MX300 mus selv, og er veldig fornøyd. Når du først har prøvd det kommer du ikke til å gå tilbake til det gamle! :p

Lenke til kommentar

Du kan ikke sette inn DDR minne i maskinen din hvis hovedkortet bare støtter SDR minne, desverre... Dessuten må du finne ut hvor mye SDR minne du kan ha i maskinen din, mest sannsynligvis så er max minne i maskinen din 512MB.

 

Du kan ikke oppgradere hovedkort og prosessor, heller ikke sette inn annen type minne enn SDR minne, men du har muligheten til å oppgradere noen andre småting. Sett inn et nytt grafikk kort, legg inn mer minne og oppgrader OS. Mye mer enn det kan du desverre ikke gjøre, kanskje du kan slenge inn et nytt lydkort hvis du har behov for det. Tro meg, for jeg vet... sitter selv med en pakke pc. Har oppgradert det som kan oppgraderes. Nå sitter jeg å sparer opp til en ny maskin, denne gangen skal jeg bygge selv. :wink:

Lenke til kommentar

Heh, Du har altfor lite ram, på den ene maskina mi har jeg AMD Athlon 1,0GHz og 1024Mb ddr-ram (det går!!). Hvorfor i hel*** overklokke en 1,5GHz, jeg har flere maskiner som ligger omtrent på den hastigheten, overklokka dem til ca: 2,0GHz og en oppnår ikke særlig mye annet enn masse varme og litt bedre ytelse...Det er min erfaring...men hvis du holder på med no' spesielt, eller vil starte ett prosjekt eller brenne cpu; så værsågod, gjør som du vil! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...