Gå til innhold

36 boxeren Prepared


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For all del, synes at det burde være lov, men kan ikke helt se for meg at gleden med å styre 36 spillere veier opp med kostnadene, tenk deg 3600 i måneden bare i spilleavgifter, i tillegg 36pcer, samt strøm. Han fyren må enten være styrtrik eller bare at han bruker alt han har av penger på wow :p

Lenke til kommentar
For all del, synes at det burde være lov, men kan ikke helt se for meg at gleden med å styre 36 spillere veier opp med kostnadene, tenk deg 3600 i måneden bare i spilleavgifter, i tillegg 36pcer, samt strøm. Han fyren må enten være styrtrik eller bare at han bruker alt han har av penger på wow :p

 

øøøø, 36 pcer? ; p

Lenke til kommentar
Provoserer meg så intenst at Blizzard tillater multiboxing. Det er jo innlysende kun én grunn til at dette er kult, mens f.eks. boting ikke er det; I dette tilfellet tjener Blizzard store penger på å holde seg unna, i tillegg til litt gratis PR når f.eks. Dagbladet har en artikkel om nevnte sjefstaper på forsiden sin.

 

Multiboxere er en så liten kundegruppe at de ikke får noe særlig inntekt fra dem.

Teknisk sett kan du fjerne alle multiboxere ved å deaktivere /follow funksjonen, uten den er det ikke mulig å multiboxe.

 

En av grunnene til at multiboxing er tillat tror jeg er fordi det er så urettferdig, det er bare en av mange andre urettferdige måter å skaffe seg fordeler på. Hva som er rettferdig og urettferdig oppleves forskjellig fra person til person alt ettersom hva de har tilgang til og mulighet til - metoder de selv kan benytte er rettferdige mens metoder de ikke kan benytte er urettferdig. En person med jobb og familie vil ikke nødvendigvis føle det er rettferdig at han blir slått av en som ikke jobber men bare spiller. Mens han som bare spiller syntes det er urettferdig at en som spiller mindre likevel skal bli så mye sterkere..

Hva er "riktig"? Skal de som spiller mest bli sterkest eller de som er like interessert/entusiastisk men har mindre tid (og mer penger) på grunn av jobb?

 

Jeg syntes det er helt horribelt at å spille 10+ timer daglig belønnes og premieres, det er et trist system som gjør at den delen av spillerene med sunnere spillevaner skal bli hengende etter. Listen er satt så høyt at du må investere for mye tid i spillet for å komme noen vei, dette har spillerene selv valgt og vært med på å komme frem til så det blir ikke endret.

 

Er uansett trist at det er så mye kritikk mot multiboxere, og attpåtil kommer kritikken fra andre gamere. Akkurat når man trodde gaming var begynt å bli akseptert.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Provoserer meg så intenst at Blizzard tillater multiboxing. Det er jo innlysende kun én grunn til at dette er kult, mens f.eks. boting ikke er det; I dette tilfellet tjener Blizzard store penger på å holde seg unna, i tillegg til litt gratis PR når f.eks. Dagbladet har en artikkel om nevnte sjefstaper på forsiden sin.

 

Slenger meg på den.

 

Greit nok at folk er overfladiske og likegyldige til multiboxing, men jeg personlig syntes dette strider imot spillets oprinnelige mening. Om man absolutt skal multiboxe eller tøye spillet sine grenser på denne måten, syntes jeg man kan gjøre det på private servere.

Lenke til kommentar
Og hvorfor provoserer det deg? Kan da ikke sammenlignes med botting i det hele tatt.

 

Fordi begge tingene strider imot spillet sine uformelle normer?

 

Det er det samme som å si at det er dumt fordi det er uvanlig, det blir som å kalle 3manning av Onyxia en exploit fordi det ikke følger normen å gjøre raid uten 25personer.

 

Er helt greit at du ikke liker det og derfor ikke vil gjøre det, men tenk på at de som gjør det faktisk passer på at de ikke bryter eller gjør noe som Blizzard stempler som juks.

 

Jeg mener at å kjøpe gull strider mot hensikten med spillet, har ikke kjøpt selv men bryr meg ikke om andre gjør det.. Er mye bedre for dem å kjøpe gull hvis alternativet er at det grinder 24/7 etter det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Folk må lære seg å skille mellom spillere og charracter.

 

grunnen til at de fleste missliker boxing er fordi de mener at spilleren som sitter bak og spiller får en uetferdig fordel over andre spillere. Dette er helt sant, og ingen kan motsi dette. Blizzard er også enig i dette synspunktet.

 

MEN, selv om en spiller får en fordel over en annen spiller, så får ikke charracterene noen fordel over andre charracterer. hvis noe så får en boxing charracter ulemper i forhold til normale charracters.

Vi må huske på at spillet er bygget upp rundt charracters, og ikke spillere.

Du kan raide med 25 charracters, ikke 25 spillere. du kan gjøre AV med 40 charracters, ikke 40 spillere.

 

så hvis du ser på det slikt, så vil èn boxing charracter nesten alltid yte dorligere enn èn normal charracter. så hvis man f.eks spiller AV, hvor horde har 10 boxing charracters, så vil horde spille med 25% av laget med handicap, og hele ally teamet kan potensielt spille mye bedre.

 

Den enste forden boxing charracters har overfor normal charracters er at de vil sammarbeide med extrem presisjon, men det er inget hinder for at normale charracters ikke kan gjøre det samme.

 

 

Folk skylder derfor på boxing, og kaller dette "juksing" bare fordi flere normale spille ikke klarer å sammarbeide like godt, selv om det er fult mulig.

 

 

 

Du kan ikke begynne å gråte hvis du går alene og blir drept av en 10-boxer, hadde du klart å sammarbeidet med 9 andre personer, hadde dere slått boxern lett.

 

 

Dette er altså grunnen til at blizzard syns det er greit med boxing. fordi en boxing charracter vill alltid ha en ulempe ovenfor en normal charracter. De ser det som viktigere at det er fair inne i WoW enn i iRL.

Lenke til kommentar

ElmotriX, Vel, med en multiboxer i Battleground så failer laget hvis multiboxeren failer.

 

Og til det med urettferdig fordel så er det slik det skal være, uten urettferdige fordeler ville ingen ha spilt spillet. Hensikten er å utmerke seg blant massene slik at man kan eie/ganke de andre fordi man har en helt som er sterkere.

 

Dessuten stemmer det at 5 spillere er mye farligere enn en spiller med 5 kontoer. Skal man banne de som går i 5manns party fordi det og er urettferdig?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...