krislarsen Skrevet 15. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2008 Hva slags veggfeste er det du har kjøpt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343579 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. november 2008 Rapporter Del Skrevet 15. november 2008 1) Kjøp ett feste til2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende 3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist Infleksibel leverandør = kreativ løsning Code# kunne ikke sagt det bedre selv. Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter. Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar: "Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre." Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. november 2008 Rapporter Del Skrevet 16. november 2008 Hva slags veggfeste er det du har kjøpt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343579 Ok, nærmest et ran til den prisen, men uansett. Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg så mye mer. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 16. november 2008 Rapporter Del Skrevet 16. november 2008 Hva slags veggfeste er det du har kjøpt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343579 Ok, nærmest et ran til den prisen, men uansett. Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg så mye mer. Ran ja. Jeg fant et veggfeste på Komplott til 599. Tok turen innom Amentio. Der fant jeg prikk likt veggfeste til 299. Utenom det kan jeg jo nevne at en komplett PC/kabinett jeg satte opp på Komplett og Amentio blei rundt 3000 billigere på Amentio. Og da snakker vi om en PC til rundt 13000 (Amentiopris)... Da bryr jeg meg LITE om den såkalte "servicen" de skal inneha. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 1) Kjøp ett feste til2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende 3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist Infleksibel leverandør = kreativ løsning Code# kunne ikke sagt det bedre selv. Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter. Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar: "Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre." Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med? I utgangspunktet et helt klart mibruk av angreretten, men i akkurat dette tilfellet vlle jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg tror det er kundebehandleren hos Komplett som har misforstått angreretten hvis han mener at "åpnet vare = ikke angrerett". Dårlig med forbrukerkompetanse i dette leddet av bedriften... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 (endret) 1) Kjøp ett feste til2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende 3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist Infleksibel leverandør = kreativ løsning Code# kunne ikke sagt det bedre selv. Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter. Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar: "Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre." Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med? I utgangspunktet et helt klart mibruk av angreretten, men i akkurat dette tilfellet vlle jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg tror det er kundebehandleren hos Komplett som har misforstått angreretten hvis han mener at "åpnet vare = ikke angrerett". Dårlig med forbrukerkompetanse i dette leddet av bedriften... Enormt med angrerettsmisbrukere her til lands da. Man vil gjerne SE varen før man angrer, og ikke bare kose litt med den uåpnede esken. Det er som regel når man har sett på varen og fått holdt den i hånda at man først angrer. Jeg forstår hva du mener, men å dra inn misbruk av angreretten her har ikke noe med saken å gjøre. Og denne kunnskapen og servicen til Komplett skal man liksom betale litt ekstra for (i forhold til Amentio som kanskje ikke er kjent for god service)? Nei, fysj. Det enkle er ofte det beste. Endret 17. november 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Bare et helt annet praktisk spørsmål, borret du opp hull før du begynte å skru inn veggfestet i veggen? Et godt tips med grove skruer er å borre opp et hull i samme størrelse som den indre diameteren på skruene. Da vil ikke panelet sprekke, og sporene får nøyaktig like godt feste i treverket. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 17. november 2008 Rapporter Del Skrevet 17. november 2008 Synes angreretten var en god ide. Få en kompis til å bestille (annen kunde, annen adresse) så slipper du krøll i tillegg. Tror mange av guttene i service ser på seg selv som "first, last and only line of defence" overfor disse merkelige typene: kundene. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 18. november 2008 Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 Trenger ikke annen kunde engang, angrefrist på veggfeste for TV vil gå glatt igjennom hos returavdeling så lenge alt følger med. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. november 2008 Rapporter Del Skrevet 18. november 2008 med tanke på at reklamasjon vil ta mer enn de 2 ukene du har returrett, ser jeg ikke helt hvordan det skulle hjelpe... Forbrukerkjøpslovens §30: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. (...) Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Så vidt jeg ser vil avhjelp på den måten komplett insisterer på, skje med betydelig risiko for tap på kundens side. Og sett fra komplett's side, vil ikke et "utlån" 500kr'ers tv-oppheng bety noe særlig økonomisk tap. (100kr avslag på grunn av demobrukt, tipper jeg?) Tror jeg ville gitt komplett mer tid og prøvd å kontakte en annen kundebehandler? Hvis det ikkje hjalp, tatt kontakt med riktig organisasjon for en formell klage og hjelp til løsning. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. november 2008 Rapporter Del Skrevet 19. november 2008 Det er lurt å borre hull først i veggen, og muligens dyppe skruene i zalo føre du skrur de inn. Men jeg syntes ikke at Komplett er urimelige når det gjelder saken her. Når en kunde kunde kommer med en defekt dør til et kjøleskap han har kjøpt, så kan ikke jeg bare åpne opp et nytt kjøleskap, skru av døra og gi det til ham. Jeg må først få inn hele kjøleskapet, også får kunden et nytt kjøleskap igjen. Det blir ikke helt det samme med hvitevarer og tv-feste. Det var mest et eksempel. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Det er lurt å borre hull først i veggen, og muligens dyppe skruene i zalo føre du skrur de inn. Jeg boret selvsagt hull i panelet først, men zalo forsøkte jeg ikke. Det kan jo være et godt tips dersom det gjør plankene mindre sprø. Men jeg syntes ikke at Komplett er urimelige når det gjelder saken her. Når en kunde kunde kommer med en defekt dør til et kjøleskap han har kjøpt, så kan ikke jeg bare åpne opp et nytt kjøleskap, skru av døra og gi det til ham. Jeg må først få inn hele kjøleskapet, også får kunden et nytt kjøleskap igjen. Det blir ikke helt det samme med hvitevarer og tv-feste. Det var mest et eksempel. Det blir en urimelig sammenligning.. Dette er snakk om en lite kostbar del fra en forholdsvis lite kostbar vare, som komplett har hauger av på lager. Med andre ord vil det ikke gi dem noe særlig tap. Men jeg risikerer et vesentlig tap -- og komplett har allerede innrømmet at varen ikke er i henhold! Uansett har jeg gitt opp saken nå, og bestiller nytt veggfeste et annet sted. Jeg orker ikke å bruke mer tid på krangle med udugelige og uhøflige Komplett-ansatte. En ting er sikkert: Jeg holder meg LANGT unna Komplett.no i fremtiden, og jeg kommer til å fraråde alle jeg kjenner å handle der. Maken til dårlig kundeservice har jeg ikke opplevd andre steder. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. november 2008 Rapporter Del Skrevet 20. november 2008 Virker som mange leser de lovene som gagner seg selv og slutter å lese Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Høres ut som en kjip sak det her men har du fått nei på en reklamasjon er jo det lite Komplett kan gjøre. Reklamasjon går jo til produsenten av veggfestet, ikke Komplett. (Hvis ikke de lager veggfester da) Kan alltids ta det via forbrukerrådet men det funker sjeldent, da blir det påstand mot påstand i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 21. november 2008 Rapporter Del Skrevet 21. november 2008 Avean, der det er meningen til en aller annen som har tolket loven på sitt vis. Svært liten verdi i utsagnet så lenge du heller ikke viser til kilde. Det er ikke lovteksten. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 21. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2008 Virker som mange leser de lovene som gagner seg selv og slutter å lese Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Høres ut som en kjip sak det her men har du fått nei på en reklamasjon er jo det lite Komplett kan gjøre. Reklamasjon går jo til produsenten av veggfestet, ikke Komplett. (Hvis ikke de lager veggfester da) Kan alltids ta det via forbrukerrådet men det funker sjeldent, da blir det påstand mot påstand i dette tilfellet. Reklamasjon går til butikken. Produsenten har ikke noe som helst med dette å gjøre. Det eneste tilfellet jeg vet om hvor reklamasjon går mot importør eller produsent, er når en butikk går konkurs. Les lovteksten. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 21. november 2008 Rapporter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) 1. Du må nesten sende inn hele varen, ikke 50% 2. Som håndtverker mener jeg det ville vært rart om panelet sprekker når du skrur UT skruene, de sprakk ikke når du når du brukte makt for å få dem inn? 3. Kan du ikke forklare nøyaktig hvordan festet er feilprodusert? Endret 21. november 2008 av friskies Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. november 2008 Rapporter Del Skrevet 21. november 2008 Heilt riktig angånde Reklamasjonen Når eg les igjennom din sak med komplett hørest det nesten ut som du snakke med ein vegg der inne, For ein så liten fjolle ting burde komplett klare å ordne uten problem, vertfall når feilen ligg oss dei i frå begynelsen av! Det er bedre å bruke litt ekstra service på kunden en å ha ein kunde som kjem aldri igjen! Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 22. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) 1. Du må nesten sende inn hele varen, ikke 50%2. Som håndtverker mener jeg det ville vært rart om panelet sprekker når du skrur UT skruene, de sprakk ikke når du når du brukte makt for å få dem inn? 3. Kan du ikke forklare nøyaktig hvordan festet er feilprodusert? 1. Det vil som jeg har skrevet en del ganger nå utgjøre en vesentlig ulempe for meg, så slik jeg leser forbrukerkjøpsloven, skal det faktisk ikke være nødvendig. Feilen kan ikke ligge i braketten, da denne ikke har innstillingsmuligheter + den er helt i vater horisontalt og vertikalt. 2. Det var begynnende sprekker i panelet, og det sprakk når jeg måtte bite i det sure eplet idag og faktisk skru braketten ned igjen. Imidlertid hadde jeg flaks, og det holder å sparkle litt + male veggen på nytt. Antatt kostnad er vel 500-600kr + arbeid. Det er svært fristende å sende regningen til komplett. 3. Kundeservice hos Komplett.no hevder at det skal være mulig å stille festet til 0 grader -- noe jeg ser at er umulig med sporene som er i TV-delen. På spørsmål om det er en produksjonsfeil dersom det ikke kan stilles inn til 0 grader, svarer kundeservice ja. Jeg tviler litt på dette, og har en mistanke om at det faktisk ikke skal være mulig å stille festet inn til 0 grader. Men når dem gjentar det samme både på telefon og på epost, så har jeg ikke så mye å stille opp med. Jeg har nå kjøpt nytt veggfeste av samme merke, men uten tilt hos en annen nettbutikk. Til tross for at kundeservice hos komplett hevder at disse festene skal kunne brukes med samme veggbrakett, stemmer heller ikke dette. Jeg ble derfor nødt til å skru ned den første braketten. Som nevnt over sprakk ikke veggen opp like mye som fryktet, og det kommer max. på noen få tusenlapper å fikse. Men nok en gang: Ikke stol på kundeservice hos komplett. Dem uttaler seg skråsikkert -- og tar feil. Det er uholdbart. Nå går snart det originale festet i retur, og forhåpentligvis får jeg igjen pengene for dette. Det nye Millimounts-festet er foreløpig ikke skrudd opp, men etter å ha kontrollmålt litt ser jeg at dette gir korrekt 0 graders vinkel på skjermen relativt til vegg. Endret 22. november 2008 av krislarsen Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. november 2008 Rapporter Del Skrevet 22. november 2008 Når Komplett hevder at angreretten faller bort bare man åpner esken, er det ikke rart at de også har feil kunnskap om disse veggfestene. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. november 2008 Rapporter Del Skrevet 22. november 2008 Veggfestet er jo åpenbart "tatt i bruk som sin egen"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå