Gå til innhold

Komplett.no avviser reklamasjon på feilprodusert veggfeste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1) Kjøp ett feste til

2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende

3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist

 

Infleksibel leverandør = kreativ løsning

 

Code#

kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter.

Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar:

"Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre."

 

Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med?

Lenke til kommentar
Hva slags veggfeste er det du har kjøpt?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343579

 

Ok, nærmest et ran til den prisen, men uansett.

Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg så mye mer.

 

Ran ja. Jeg fant et veggfeste på Komplott til 599. Tok turen innom Amentio. Der fant jeg prikk likt veggfeste til 299. Utenom det kan jeg jo nevne at en komplett PC/kabinett jeg satte opp på Komplett og Amentio blei rundt 3000 billigere på Amentio. Og da snakker vi om en PC til rundt 13000 (Amentiopris)... Da bryr jeg meg LITE om den såkalte "servicen" de skal inneha.

Lenke til kommentar
1) Kjøp ett feste til

2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende

3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist

 

Infleksibel leverandør = kreativ løsning

 

Code#

kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter.

Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar:

"Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre."

 

Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med?

I utgangspunktet et helt klart mibruk av angreretten, men i akkurat dette tilfellet vlle jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg tror det er kundebehandleren hos Komplett som har misforstått angreretten hvis han mener at "åpnet vare = ikke angrerett". Dårlig med forbrukerkompetanse i dette leddet av bedriften...

Lenke til kommentar
1) Kjøp ett feste til

2) Ta ut delene du trenger fra den nye pakken når du får den. La den gamle veggplaten bli sittende

3) Returer delene fra det nye festet (veggplaten) + den defekte delen fra det gamle festet på angrefrist

 

Infleksibel leverandør = kreativ løsning

 

Code#

kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Legg frem denne løsningen for Komplett så finner du vel fort ut av om de vil gjøre det vanskelig for alle parter.

Jeg har forsøkt. Fikk følgende til svar:

"Det du foreslår er dessverre ikke en løsning vi kan gå god for. Åpnet vare er det ikke returrett for dessverre."

 

Det er lov å returnere en åpnet vare som angrerett. Hva er det Komplett driver med?

I utgangspunktet et helt klart mibruk av angreretten, men i akkurat dette tilfellet vlle jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg tror det er kundebehandleren hos Komplett som har misforstått angreretten hvis han mener at "åpnet vare = ikke angrerett". Dårlig med forbrukerkompetanse i dette leddet av bedriften...

 

Enormt med angrerettsmisbrukere her til lands da. Man vil gjerne SE varen før man angrer, og ikke bare kose litt med den uåpnede esken. Det er som regel når man har sett på varen og fått holdt den i hånda at man først angrer. Jeg forstår hva du mener, men å dra inn misbruk av angreretten her har ikke noe med saken å gjøre. Og denne kunnskapen og servicen til Komplett skal man liksom betale litt ekstra for (i forhold til Amentio som kanskje ikke er kjent for god service)? Nei, fysj. Det enkle er ofte det beste.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

med tanke på at reklamasjon vil ta mer enn de 2 ukene du har returrett, ser jeg ikke helt hvordan det skulle hjelpe...

 

 

Forbrukerkjøpslovens §30:

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

(...)

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

 

Så vidt jeg ser vil avhjelp på den måten komplett insisterer på, skje med betydelig risiko for tap på kundens side. Og sett fra komplett's side, vil ikke et "utlån" 500kr'ers tv-oppheng bety noe særlig økonomisk tap. (100kr avslag på grunn av demobrukt, tipper jeg?)

 

Tror jeg ville gitt komplett mer tid og prøvd å kontakte en annen kundebehandler? Hvis det ikkje hjalp, tatt kontakt med riktig organisasjon for en formell klage og hjelp til løsning.

Lenke til kommentar

Det er lurt å borre hull først i veggen, og muligens dyppe skruene i zalo føre du skrur de inn.

 

Men jeg syntes ikke at Komplett er urimelige når det gjelder saken her.

Når en kunde kunde kommer med en defekt dør til et kjøleskap han har kjøpt, så kan ikke jeg bare åpne opp et nytt kjøleskap, skru av døra og gi det til ham.

Jeg må først få inn hele kjøleskapet, også får kunden et nytt kjøleskap igjen.

 

Det blir ikke helt det samme med hvitevarer og tv-feste. Det var mest et eksempel.

Lenke til kommentar
Det er lurt å borre hull først i veggen, og muligens dyppe skruene i zalo føre du skrur de inn.

Jeg boret selvsagt hull i panelet først, men zalo forsøkte jeg ikke. Det kan jo være et godt tips dersom det gjør plankene mindre sprø.

 

Men jeg syntes ikke at Komplett er urimelige når det gjelder saken her.

Når en kunde kunde kommer med en defekt dør til et kjøleskap han har kjøpt, så kan ikke jeg bare åpne opp et nytt kjøleskap, skru av døra og gi det til ham.

Jeg må først få inn hele kjøleskapet, også får kunden et nytt kjøleskap igjen.

 

Det blir ikke helt det samme med hvitevarer og tv-feste. Det var mest et eksempel.

Det blir en urimelig sammenligning.. Dette er snakk om en lite kostbar del fra en forholdsvis lite kostbar vare, som komplett har hauger av på lager. Med andre ord vil det ikke gi dem noe særlig tap. Men jeg risikerer et vesentlig tap -- og komplett har allerede innrømmet at varen ikke er i henhold!

 

Uansett har jeg gitt opp saken nå, og bestiller nytt veggfeste et annet sted. Jeg orker ikke å bruke mer tid på krangle med udugelige og uhøflige Komplett-ansatte.

 

En ting er sikkert: Jeg holder meg LANGT unna Komplett.no i fremtiden, og jeg kommer til å fraråde alle jeg kjenner å handle der. Maken til dårlig kundeservice har jeg ikke opplevd andre steder.

Lenke til kommentar

Virker som mange leser de lovene som gagner seg selv og slutter å lese :p

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Høres ut som en kjip sak det her men har du fått nei på en reklamasjon er jo det lite Komplett kan gjøre. Reklamasjon går jo til produsenten av veggfestet, ikke Komplett. (Hvis ikke de lager veggfester da)

Kan alltids ta det via forbrukerrådet men det funker sjeldent, da blir det påstand mot påstand i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Virker som mange leser de lovene som gagner seg selv og slutter å lese :p
Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Høres ut som en kjip sak det her men har du fått nei på en reklamasjon er jo det lite Komplett kan gjøre. Reklamasjon går jo til produsenten av veggfestet, ikke Komplett. (Hvis ikke de lager veggfester da)

Kan alltids ta det via forbrukerrådet men det funker sjeldent, da blir det påstand mot påstand i dette tilfellet.

Reklamasjon går til butikken. Produsenten har ikke noe som helst med dette å gjøre. Det eneste tilfellet jeg vet om hvor reklamasjon går mot importør eller produsent, er når en butikk går konkurs. Les lovteksten.

Lenke til kommentar

1. Du må nesten sende inn hele varen, ikke 50%

2. Som håndtverker mener jeg det ville vært rart om panelet sprekker når du skrur UT skruene, de sprakk ikke når du når du brukte makt for å få dem inn?

3. Kan du ikke forklare nøyaktig hvordan festet er feilprodusert?

Endret av friskies
Lenke til kommentar

Heilt riktig angånde Reklamasjonen

 

Når eg les igjennom din sak med komplett hørest det nesten ut som du snakke med ein vegg der inne, For ein så liten fjolle ting burde komplett klare å ordne uten problem, vertfall når feilen ligg oss dei i frå begynelsen av!

 

Det er bedre å bruke litt ekstra service på kunden en å ha ein kunde som kjem aldri igjen!

Lenke til kommentar
1. Du må nesten sende inn hele varen, ikke 50%

2. Som håndtverker mener jeg det ville vært rart om panelet sprekker når du skrur UT skruene, de sprakk ikke når du når du brukte makt for å få dem inn?

3. Kan du ikke forklare nøyaktig hvordan festet er feilprodusert?

1. Det vil som jeg har skrevet en del ganger nå utgjøre en vesentlig ulempe for meg, så slik jeg leser forbrukerkjøpsloven, skal det faktisk ikke være nødvendig. Feilen kan ikke ligge i braketten, da denne ikke har innstillingsmuligheter + den er helt i vater horisontalt og vertikalt.

2. Det var begynnende sprekker i panelet, og det sprakk når jeg måtte bite i det sure eplet idag og faktisk skru braketten ned igjen. Imidlertid hadde jeg flaks, og det holder å sparkle litt + male veggen på nytt. Antatt kostnad er vel 500-600kr + arbeid. Det er svært fristende å sende regningen til komplett.

3. Kundeservice hos Komplett.no hevder at det skal være mulig å stille festet til 0 grader -- noe jeg ser at er umulig med sporene som er i TV-delen. På spørsmål om det er en produksjonsfeil dersom det ikke kan stilles inn til 0 grader, svarer kundeservice ja. Jeg tviler litt på dette, og har en mistanke om at det faktisk ikke skal være mulig å stille festet inn til 0 grader. Men når dem gjentar det samme både på telefon og på epost, så har jeg ikke så mye å stille opp med.

 

 

Jeg har nå kjøpt nytt veggfeste av samme merke, men uten tilt hos en annen nettbutikk. Til tross for at kundeservice hos komplett hevder at disse festene skal kunne brukes med samme veggbrakett, stemmer heller ikke dette. Jeg ble derfor nødt til å skru ned den første braketten. Som nevnt over sprakk ikke veggen opp like mye som fryktet, og det kommer max. på noen få tusenlapper å fikse. Men nok en gang: Ikke stol på kundeservice hos komplett. Dem uttaler seg skråsikkert -- og tar feil. Det er uholdbart.

 

Nå går snart det originale festet i retur, og forhåpentligvis får jeg igjen pengene for dette.

 

Det nye Millimounts-festet er foreløpig ikke skrudd opp, men etter å ha kontrollmålt litt ser jeg at dette gir korrekt 0 graders vinkel på skjermen relativt til vegg.

Endret av krislarsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...