Gå til innhold

Pirater kastes ut av Live (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er helt enig i at pirater skal bannes, poenget mitt var mer at jeg skulle ønske visse ting ikke var ulovlig. Men jeg ser jo hvorfor det ikke er lov og modde på 360en sin.

 

Problemet er jo å finne forskjellen der, og generelt er man lite ivrig på å la ufagkyndige åpne elektroniske aparat siden de lett kan ødelegge de.

 

Cell, dette kommer i oppdateringen som er rett rundt hjørnet.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Dette er typinesk microsoft forslag, som er heilt på tryne. Vist eg kjøper ein ny pc og flasher firmwaren på dvd-spilleren, så har ikkje produsenten av produktet noko han skulle ha sakt. Han skal ikkje kunne søke opp mac-adressa og banne meg frå internet. Det er eit produkt eg har kjøpt, og som eg skal ha rett til å bruke på mine premisser. I og med at Microsoft har monopolisert xboxen sin tilkobling til internet, er det i praksis dette dei no gjør.

Når ein som monopolist selger eit produkt, der vise funksjoner av produktet kun kan benytes gjennom andre produkt frå monopolisten, har ein så mykje markedsmakt at forbrukerene kun må nikke og smile til alt som selskapet bestemer seg for. Hackermiljøet rundt xbox undergraver denne makta, og det er dette Microsoft no forsøker å stoppe.

Lenke til kommentar
Dette er typinesk microsoft forslag, som er heilt på tryne. Vist eg kjøper ein ny pc og flasher firmwaren på dvd-spilleren, så har ikkje produsenten av produktet noko han skulle ha sakt. Han skal ikkje kunne søke opp mac-adressa og banne meg frå internet. Det er eit produkt eg har kjøpt, og som eg skal ha rett til å bruke på mine premisser. I og med at Microsoft har monopolisert xboxen sin tilkobling til internet, er det i praksis dette dei no gjør.

Når ein som monopolist selger eit produkt, der vise funksjoner av produktet kun kan benytes gjennom andre produkt frå monopolisten, har ein så mykje markedsmakt at forbrukerene kun må nikke og smile til alt som selskapet bestemer seg for. Hackermiljøet rundt xbox undergraver denne makta, og det er dette Microsoft no forsøker å stoppe.

Sorry, men den sammenligningen holder ikke vann. Når du registrerer deg og konsollen din på Xbox Live, så godtar du samtidig en avtale om at du ikke skal modifisere konsollen din. Det er faktisk en forutsetning for å kunne bruke tjenesten. Du registrerer deg ikke på en spilltjeneste når du kjøper en PC. Du må ikke godta noen avtaler om ikke å modifisere PC-en din for å kunne komme på internett.

 

Microsoft er faktisk i sin fulle rett til å banne deg fra Xbox Live hvis du har moddet konsollen din. Det dreier seg om å kunne beskytte tjenesten sin, samt å sikre "fair use". Skulle det bli full åpning for dette ville det ikke ta lang tid før det dukker opp modifikasjoner som gir spillere fordeler som andre uten modifikasjoner ikke har. Det ville nokså kjapt drepe Xbox Live, ingen har lyst til å spille online under sånne forhold.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt på sin plass at pirater blir bannet fra XBOX Live. Det er litt dumt at de som ikke er pirat men allikevel har en modda XBOX blir utestengt, men skjønner at Microsoft risikerer det for å bli kvitt piratene. Trur dere ikke det er noen spillutviklere som er villig til å spytte litt mer penger inn når de har noe for å stoppe pirater?

Lenke til kommentar

Husk det at det er ikke IP eller LIVE-bruker som blir bannet, men heller det at LIVE sjekker dvd-keys ++ og vil stanse tilgang til LIVE.

Nå har det jo seg slik at man kan modde xbox'n i den forstand at man bare setter ned hastighet på dvd-rom f.eks, kun for å få litt mindre støy fra boksen. Slikt skulle definitivt vært lov, men Microsoft kan umulig klare å skille mellom hensiktene for å modifisere boksen sin.

 

Og uansett, nei... Ikke alle blir bannet, men ja, de som ikke skjønner helt hva de holder på med blir bannet. Har man en bannet konsoll kan man enkelt oppgradere til nyere fw og dermed ha tilgang til LIVE igjen.

 

For de som er bannet og ikke gidder flashing lenger, ja, flash tilbake til original fw da

Lenke til kommentar
Har man en bannet konsoll kan man enkelt oppgradere til nyere fw og dermed ha tilgang til LIVE igjen.

 

Dette er nok helt feil. Er en konsoll først utestengt, og MS mot formodning ikke trekker det tilbake, så er den utestengt til evig tid. Å endre til bedre/original firmware etterpå hjelper ikke. MS utestenger per console ID, dette er integrert i hardware.

Lenke til kommentar

synes det er helt greit, de som mener at 360en er for dårlig får vente til neste genrasjon, men somsakt tidligere er det fem år's reklamasjon på den så hvis det feiler den nå så er det bare å sende den inn.

jeg støtter microsoft i dette, hadde det vert en bedre måte å få piratene vekk, ville de brukt det.

men jeg synes denne metoden er grei nokk fordi de fleste som modifiserer 360en sin er ute etter å spille gratis.

 

jerkenovdecoq:

men det er jo helt greit siden du allerede har brut avtalen du godtok

Endret av Velarol
Lenke til kommentar
At man skal bli banna for at man fikser ting på 360en sin syns jeg rett og slett er på trynet. Tror du virklig at det handler bare om "brudd på vilkårene"? Nei, Microsoft kjører the great nazi-road. Skal ha full kontroll.

Er enig i det at hvis du blir tatt i og spille pirat-spill osv. så blir man banna, men hvis du foreks. har bare skiftet et drev og blir banna så er det tyttebær-tur vi snakker om.

Ja, jeg vet hvor mye en 360 koster;)

 

Nå er vel ikke Microsoft de eneste som sparker folk ut pga. modding. Vil nok tro Sony hadde gjort noe liknende (dersom de hadde sliti med det samme problemet).

 

Men er ikke enig i at man skal bli bannlyst pga. man modder konsollen sin. Man betaler jo fortsatt for Live tjenesten.

 

(Dette sett at man bruker modding til annet enn piratkopiering, pirater burde selvfølgelig utestenges fra Live).

Lenke til kommentar
Krig er vel å ta litt hardt i. Det er jo fullt mulig å spille med en utestengt konsoll, backups også, så lenge en driter i Live. Hadde MS *virkelig* hatt guts, hadde de gjort konsollen ubrukelig for brukeren.

 

 

det har ikke microsoft lov til.. det vi kjøper er vårt eget.

men fra live kan dem banne,, og det synes jeg bare er rett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...