Gå til innhold

Samletråd ASUS Eee PC 1000H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har oppgradert fra 1gb til 2gb minne: merka dere noen forskjell?

Har inntrykk av at det som evt. gjør den treig er atom-prosessoren, og at det ikke blir så mye forskjell ved bare å sette inn mer minne.. Har en intel core duo pc hjemme med 1gb minne og den er jo kjemperask.. Nå venter jeg på at min eee 1000h skal komme i posten (det tar sin tid! hehe) og er veldig nysgjerrig på hvor rask/treg den er..

Altså: forskjell mellom 1gb og 2gb ram?

Og: hvordan oppleves atom-prosessoren i praksis? Den har jo ganske lav cache, og virker ikke noe særlig bedre enn en celeron-prosessor med klokkehastigheter på under 1gHz ifølge det jeg har lest på nettet...

Skrevet (endret)

det er kun 1 slot sodimm ddr2 667mhz minne på denne som er opptatt med 1gb allerede

muchacha:

du starter programmer osv opp fortere med 2gb + harddisken blir mindre belastet som random access memory "RAM"

Endret av Game-master
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

recovery cd inneholder os til ms, derfor kan ingen lage kopi av os og legge det ut på nett. har du mistet det så er det din feil. men du kan bestille ny på www.asusparts.eu

Endret av Game-master
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som har funnet en annen PC veske enn den som følger med til denne PCen?

Skal forresten snart oppdatere til 2gb minne, blir spennende om jeg kan se forskjell på hastigheten.

Skrevet

Jeg har denne.

Billig og funker bra, med eget rom for lader etc. Den er laget i omtrent samme materiale som den som følger med maskinen. Jeg ville kanskje hatt noe litt mer solid - som gir litt mer beskyttelse.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har selv gått i innkjøp av en Asus Eee 1000H, vurderer nå å bruke Windows 7 som OS. Noen som har prøvd? Flyter det bra på denne PCen og hvordan er det med drivere? :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Har nå optimalisert Pcen helt til det ytterste. Er vel ikke stort mere jeg kan gjøre med den. :) Synes egentlig ytelsen på denne pcen er overaskende bra. Har også bestilt en ram brikke på 2GB + ekstern DVD-rom. :) Men er det noen som har fått 1080p filmer til å kjøre laggfritt? Jeg har selv problemer med å få den til å kjøre rent.

Skrevet

Hva har du gjort får å optimalisere den?

Er det noe grunn for å gå for 1008HA kontra 1000HE? Annet enn at 1008HA er litt mindre i fysisk størrelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...