Gå til innhold

Samletråd ASUS Eee PC 1000H


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanleg video funker iallefall bra, har ikkje prøvd HD endå, skal sjå om eg har ein film liggande. Det er begrensa spel den klarer å dra, men kan alltids prøve med Red Alert 2 som er installert på den.

 

Det hadde vært kjekkt!

 

 

Vil man merke mye forskjell vis man setter inn en 2GB rambrikke i forhold til den 1GB rambrikken som sitter i?

 

Både ja og nei. Programmene de andre komponentene klarer å kjøre er likevel ikke spessielt minneavhengige, men det utgjør en merkbar forskjell å bytte.

 

Skulle gjerne svart mer spesifikt, men da Komplett bruker 40 år på å levere ting er det litt vansklig..

Lenke til kommentar
Vil man merke mye forskjell vis man setter inn en 2GB rambrikke i forhold til den 1GB rambrikken som sitter i?

 

Det spørs hva du skal bruke maskinen til. Jeg har foreløpig kun 1GB ram i min, jeg har skrudd helt av pagefilen min og kun 1 gang har den klaget over at den har fyllt opp minnet, og da brukte opera alene ca 300MB samt at jeg brukte firefox og endel andre programmer samtidig. Så med mindre du bruker veldig mange programmer samtidig vil du ikke dra noe nytta av 2GB ram, maskinen vil oppføre seg tregere når du begynner å kjøre så mange programmer at du fyller opp minnet allikevel.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Må komme med en oppdatering angående registrering av oppgradert RAM fra 1 til 2 Gb

Jeg kom meg ikke inn i BIOS, som noen anbefalte og prøvde å hjelpe meg med.

Men nå idag, ut av det blå, merket jeg at maskinen var blitt bittelittegranne kjappere ved åpning av programmer etc. Så da måtte jeg sjekke, og jammen var ikke oppgraderingen mirakuløst registrert:)! Og det helt av seg selv!

:)

Lenke til kommentar

Tillater meg et spørsmål om linux og drivere.

Jeg er helt fersk på linux, jeg har aldri prøvd det før enda jeg har holdt på med PC i en del år.

Jeg har en Asus 1000H med XP og EasyPeasy(Ubuntu) dualboot.

Problemet er at jeg ikke får det trådløse nettet til å fungere. Jeg har prøvd å konfigurere det fra System - Brukervalg - Network Configuration. Der har jeg lagt inn WPA2 nøkkel og MAC adresse.

Jeg vet ikke om jeg har driveren installert. Hvordan sjekker jeg det?

Og hvordan legger jeg inn driveren?

Dette er en del av et læringsprosjekt...

Lenke til kommentar
Er det vanlig stor enter tast, eller er det liten avlang på den du får kjøpt i norske butikker/nettbutikker?

 

1000H har en vanlig "avlang" enter tast.

 

Dette er feil, den har vanlig stor enter tast... Altså dobbel høyde på entertasten i forhold til bokstavtastene...

 

Tillater meg et spørsmål om linux og drivere.

Jeg er helt fersk på linux, jeg har aldri prøvd det før enda jeg har holdt på med PC i en del år.

Jeg har en Asus 1000H med XP og EasyPeasy(Ubuntu) dualboot.

Problemet er at jeg ikke får det trådløse nettet til å fungere. Jeg har prøvd å konfigurere det fra System - Brukervalg - Network Configuration. Der har jeg lagt inn WPA2 nøkkel og MAC adresse.

Jeg vet ikke om jeg har driveren installert. Hvordan sjekker jeg det?

Og hvordan legger jeg inn driveren?

Dette er en del av et læringsprosjekt...

 

EasyPeasy skal ha alle driverne inkludert, hos meg var det bare å trykke på trådløsikonet og velge hvilket nett jeg skulle koble meg mot...

 

Definerer du forresten din egen MAC adresse på pcen? Hvorfor bruker du ikke den som er tildelt nettverkskortet fra fabrikken?

Lenke til kommentar
EasyPeasy skal ha alle driverne inkludert, hos meg var det bare å trykke på trådløsikonet og velge hvilket nett jeg skulle koble meg mot...

 

Definerer du forresten din egen MAC adresse på pcen? Hvorfor bruker du ikke den som er tildelt nettverkskortet fra fabrikken?

Som sagt er jeg ikke særlig kjent med Linux og Ubuntu, så derfor spør jeg litt dumt. Jeg har MAC filtrering i routern. Derfor prøvde jeg dette for å få opp tilkoplingen. Men jeg skal prøve igjen. Spør sikkert igjen ;)

Lenke til kommentar

Har i de siste dagene tenkt mye på en slik liten nett-PC, men er veldig usikker på hva den kan drive av programmer.

 

Meningen var at jeg skulle kjøpe en Epson Photo Viewer P-3000 for å overføre bilder fra minnekortet. Men en nett-PC kan også overføre bilder til HD +mye mer og den er lett å ha med seg i fotosekken.

 

Ett program jeg ønkser å bruke har disse systemkravene:

OS : Windows XP / Windows Vista

CPU : Pentium 4 or later (Pentium 4, 2.0GHz or more recommended)

Memory : 512MB or more, Monitor: 1024 x 768 (24 bit full color)

Free disk space : 250MB or more (500MB or more recommended)

 

Vil en slik mini-PC sak klare å drive en slikt program?

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar
EasyPeasy skal ha alle driverne inkludert, hos meg var det bare å trykke på trådløsikonet og velge hvilket nett jeg skulle koble meg mot...

 

Definerer du forresten din egen MAC adresse på pcen? Hvorfor bruker du ikke den som er tildelt nettverkskortet fra fabrikken?

Som sagt er jeg ikke særlig kjent med Linux og Ubuntu, så derfor spør jeg litt dumt. Jeg har MAC filtrering i routern. Derfor prøvde jeg dette for å få opp tilkoplingen. Men jeg skal prøve igjen. Spør sikkert igjen ;)

 

Mac adressen din er hardkodet på nettverkskortet, så det trenger du ikke bry deg med... Angående nettverksveiviseren i easypeasy så har jeg brukt den tidligere og den kan være litt kranglete hvis man skifter mellom forskjellige profiler hvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...