Gå til innhold

Samletråd ASUS Eee PC 1000H


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer denne Asus Eee PC 1000H sterkt, men da må jeg kjøpe en 2 GB-brikke i tillegg. Jeg lette litt rundt på asus sine hjemmesider, men det var ikke lett å finne ut mye om spesifikasjonene der. Men etter å ha googlet litt så forstår jeg det slik at hovedkortet støtter maks 667 MHz? Dermed er det bortkasta å kjøpe 800 MHz. Er det muligheter for å justere tilgangstider (latency) til minnet? Hva er standard tilgangstider? Det ser ut til at standard spenning for disse SODIMM DDR2-brikkene er 1,8 V, så jeg regner med det er standard spenning for Eee også. Den billigste 667 MHz-brikka jeg kom over er denne:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1138127;r:pg

 

Jeg regner med at den vil fungere greit?

 

 

Jeg vil også gjerne høre nærmere hvordan støynivået på denne er? Dette er kanskje det aller viktigste for meg, den må være nærmest lydløs, i hvert fall ved lett bruk.

 

 

EDIT: Jeg kom også over den minnebrikken her, "Specially For EeePC": http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23138976

Jeg regner med at dette bare er en markedsgimmick som gjør at de kan ta ekstra betalt, eller? For øvrig ser jeg at spenningen er oppgitt til 1,6 V istedenfor 1,8 V.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært kun positivt, tastaturet er noe jeg hvertfall vil trekke fram, synes dette er utrolig godt å skrive på, touchpaden synes jeg var vondt i starten men begynner å vende meg til den nå. PCen tar seg av alle de oppgavene jeg skal bruke den til ihvertfall: MSN, surfing, CM01/02 og tekstdokumenter. :)

Lenke til kommentar
Hva bruker dere under: EEE Super Hybrid Engine?

Å hva er forskjellen på Super performance, high performance og auto mode? Er ytelsen mye høyere i Super performance? :)

 

Ytelsen oppleves som mye høyere i Super, ja. Men dette er noe du nesten må prøve deg frem til selv, skal du ha på battery saving må du tolerere at ting tar tid, men du kan også holde på mye lengre en ved Super mode.

 

Råder deg til å ikke bruke knappene på touchpad i det hele tatt, den har multitouch, altså den kan brukes med flere fingre sammtidig. Lær deg kombinasjonene og det går 100 ganger fortere

 

Noen:

Tappe 3 fingre=Høyreklikk

2 fingre=scroll

Lenke til kommentar

Asus Eee PC 1000H Go


Hva med modellen Go med innbygget mobilt bredbånd? Den er jo en del dyrere, -joda, får et større batteri -6 cellers -i tillegg med dette valget.


Ser at Asus Eee PC 1000H er gått ned i pris, og denne frister av den grunn. Ble likevel litt usikker her jeg sitter. Prosessoren Intel Atom N270, er den grei nok?

Lenke til kommentar
Asus Eee PC 1000H Go

Hva med modellen Go med innbygget mobilt bredbånd? Den er jo en del dyrere, -joda, får et større batteri -6 cellers -i tillegg med dette valget.


Ser at Asus Eee PC 1000H er gått ned i pris, og denne frister av den grunn. Ble likevel litt usikker her jeg sitter. Prosessoren Intel Atom N270, er den grei nok?

 

Jeg vil si at prosessoren holder til det man bruker en slik maskin til. Er god nok ytelse synes nå jeg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder batteriet:

 

Jeg har til gode å se en 1000H levert med 3 cellers batteri...

 

(Jeg har for øvrig til gode å se en Wind U100 bli levert med 6 cellers batteri i Norge)

FYI

 

Bortsett fra batteriet da, som er likt i de to modeller.

 

Hva med prosessoren -Intel Atom N270- i disse modeller. Grei nok til oppgaver som office-progr, vider arb med macromedia, adobe photoshop og selvfølgelig Internett surfing?

Endret av kig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...