Gå til innhold

Delta i forskningsprosjek om World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Vi er to studenter ved Universitetet i Oslo som holder på med en masteroppgave i kultur, samfunn og sosialpsykologi. Vi holder på med en undersøkelse om World of Warcraft og hvordan spillet påvirker spillerens forhold til venner, familie og eventuell partner(både positivt og negativt). Vi skal ikke se på forholdet mellom spillet og avhengighet. I denne anledning håper vi at spillere kan ta seg tid til å svare på et spørrekjema som tar ca 10 min. Mer informasjon og link til spørreskjemaet finnes på linken under. http://folk.uio.no/kirstiw (send gjerne linken videre til andre som spiller. jo fler som deltar gir riktigere resultater).

Vi trekker ut en vinner fra intervjurunden som får en reise for to.

(kun for spillere som bor i Norge)

Hilsen Kirsti og Mette

Endret av kirstiw
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt hvor mye "forskning" det er blitt på WoW spillere nå, ser ut som alle skal skrive master oppgaver rundt Wow og dets spillere, føler meg nesten som en ape i bur nå.

Skrevet
Fælt hvor mye "forskning" det er blitt på WoW spillere nå, ser ut som alle skal skrive master oppgaver rundt Wow og dets spillere, føler meg nesten som en ape i bur nå.

Følte meg ikke høy i hatten når jeg hadde besøk av kamerafolk heller :p

Skrevet
Det siste spørsmålet.

Kan du si noe mer om det interjuvet?

Send oss en mail på [email protected] og vi svarer på alle spm. Vi sletter epostadressen din etterpå om du ikke er interessert i å være med videre.

Skrevet

I forhold til hva dere sier undersøkelsen handler om, så synes jeg den er vinklet slik at den ikke føles særlig åpen og objektiv.

Det fokuseres veldig på avhengighet, og utformingen av spørsmålene gir i stor grad en følelse av degativ disposisjon til WoW. Jeg sitter også igjen med inntrykket av at dette ikke er en undersøkelse av hva slags sosiale egenskaper man utvikler fordi dere aldri definerer sosiale egenskaper noe nærmere enn forskjellige grader av "social person". Sosiale relasjoner går vel mye dypere enn som så? Unntaket er ett spørsmål der dere har tatt for dere påstanden om at man får bedre lederegenskaper av å spille WoW.

Hva med å utforme litt dypere spørsmål? Hva med samarbeidsevne, organisatoriske egenskaper, motivasjonslære, lojalitet, språkkunskaper, multitasking, generell psykologisk forståelse, sosial taktikk og strategi, diplomati, empati, fokus, tilstedeværelse m.m. Egenskaper man vil få stor bruk for i alle slags sosiale sammenhenger. Ledersituasjoner er jo bare en brøkdel av de situasjonene man kan få bruk for slike egenskaper. Det virker også litt som dere setter likhetstegn mellom kvalitet og kvantitet hva gjelder sosial omgang.

Dere kartlegger hvor mye tid en person bruker på WoW og de umiddelbare effektene dette har på en persons sosiale relasjoner, men dette blir å vinkle slik at de positive egenskapene man (muligens) kan lære seg ved å spille spillet blir utelatt.

Slik jeg oppfatter undersøkelsen, så føles den i mangel av bedre utrykk, noe tabloid...

Skrevet
Hvorfor foregår alt på engelsk når det er bare folk fra norge som får svare?

fordi vi skriver oppgaven vår på engelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...