Gå til innhold

Får ikke sendt MMS (k810i)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla! Som gammel tele2kundebehandler-guru så kanskje jeg har noen triks som fungerer. Prøv å gjøre følgende:

 

1. Gå inn på Innstillinger --> Bla til høyre til du kommer til "Kommunikasjon", Bla ned til "Datakommunikasjon", så "Foretrk. Tjeneste" og velg "KUN LS" (kan hende det heter noe annet, men velg alternativet med KUN".

 

2. Last ned innstillinger i fra Sony Ericsson sin supportside HER. (Brukte denne ofte da Tele2 sine ikke funket)

 

3. Opprett en MMS med kun tekst og skriv "PIXL IS COOL" og send den til deg selv.

 

Funker det nå ? (hvis det ikke funker så skru mobilen av/på og prøv steg 3 igjen. 24-timer opplegget du skriver om er bare bs, prøv å sende med en gang :)

Lenke til kommentar
Det funker ikke. Men på operatørvalg på SE-sin side kan man jo bare velge mellom NetCom, Telenor og TDCSONG. Jeg har tele2... (har prøvd å gjøre det med både netcom og telenor, uten resulatat)

 

Det var da som f* at de fjernet Tele2 i den listen, innstillingene derifra har vært en reddende engel i gudveit hvor mange kundehenvendelser. Uansett, du fikk satt på "kun ls" greia? Prøv om ikke det hjelper å laste ned tele2 innstillingene i fra siden deres en gang til etter det. Hvis det ikke funker da så plag de litt på supporten, skjedde en promillegang at feilen lå i systemene deres og. Husk å ringe med en annen tlf slik at du får gjort tingene de ber deg om samtidig.

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal ha noe å si om foretrukket tjeneste står på på "Kun LS" eller ikke. Jeg har samme telefon, og min står på "PS og LS". Hva betyr det forresten? :dontgetit::hmm:

Jeg har da ikke Tele2, men..... Akkurat nå har jeg MTU og jeg har hatt OneCall også, og begge har fungert. Under Innstillinger -> Kommunikasjon -> Datakontoer har jeg tre "alternativer" WAP, MMS og Internett, med operatørens navn foran. Den har jeg stående på Internett.

 

Håper du får orden på problemet. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke det skal ha noe å si om foretrukket tjeneste står på på "Kun LS" eller ikke. Jeg har samme telefon, og min står på "PS og LS". Hva betyr det forresten? :dontgetit::hmm:

Jeg har da ikke Tele2, men..... Akkurat nå har jeg MTU og jeg har hatt OneCall også, og begge har fungert. Under Innstillinger -> Kommunikasjon -> Datakontoer har jeg tre "alternativer" WAP, MMS og Internett, med operatørens navn foran. Den har jeg stående på Internett.

 

Håper du får orden på problemet. :)

 

Nå er det riktignok 2 år siden jeg arbeidet i supporten der, men begrunnelsen for at vi skulle gjøre slik den gang var i forbindelse med at Tele2 roamet nettet til telenor den gang. Nå er de dog under netcom, men saken er den samme. Anyways, det var i instruksen for mms-fix, og det funket som regel i 90% av tilfellene :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...