Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål:

Er det noen her som har tattovering både på innsiden av underarmen, og rett over hoftebeinet (mellom hoftebeient og navelen på en måte), og han fortelle meg hvordan smerten på de to stedene er i forhold til hverandre? :)

 

Ja, jeg vet dette er individuelt, men vil bare ha en liten påpekning om sånn ca hvordan det er.

 

Takk!

 

bump

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har hatt 6 concher totalt, først 2x 2,4mm i hvert øre, så punchet ut til 5mm. Vond å ta som piercing, men så tok jeg dem også på meg selv. Punchingen var ikke ille i det hele tatt. Grotiden er forholdsvis lang, da det er mye vev som skal gjennom, og brusk er i utgangspunktet vanskelig å få til å gro. Mener jeg brukte ca. 3 måneder på de som ble tatt med nål, punchene grodde på vel halve tiden.

 

Du må være forsiktig med høretelefoner, luer, hørselsvern og denslags, og du vil gjerne våkne opp med ømme ører om du har hodet til siden når du sover.

Lenke til kommentar

Har nå sett på en del tatoveringer i det siste og har funnet ut jeg har lyst på en half sleeve som min første tattovering. Kommer til å bli en relativt tradisjonell asiatisk drage med enkelte modifikasjoner og med hawairoser i bakrunnen. Har lest litt om drager og funnet ut at drager i kina har fem tær, japanske tre og koreanske fire. Legender sier at dragen kommer opprinnelig fra kina og desto lenger vekk den fløy fra sitt hjemsted desto flere tær mistet den Jeg kommer til gå for sistnevnte. I den ene "hånda" holder han en slags "orb" som bare de aller mektigste dragene hadde og det gir dem allmakt. Hawairoser er koreas nasjonalblomst. Grunnen til at jeg går for dette temaet er at min mor er fra korea og jeg ble født i dragens år.

 

Tattoveringen har jeg tenkt å ta hos puka hos yakuza tatoo i australia. Du kan se noen av de nyeste tattoveringene hans her Jeg synes arbeidet ser ganske bra ut, men noen som har sett flere tattoveringer har kanskje en annen oppfattning enn meg.

 

Så jeg har ett spørsmål jeg lurer på. Jeg er litt plaget med at sår jeg får gror ganske treigt. Vil dette kunne føre til at tattoveringen gror feil. Det beste er kanskje og oppsøke en lege i forrveien og høre hva han han/hun har og si?

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Jeg tok en tatovering sist Tirsdag.

Jeg har regelmessig vasket og smørt den inn med salven jeg fikk der.

Nå har det kommet sprekker og enkelte plasser flasser blekket. Jeg har aldri pittlet på den men allikevel ser jeg at når jeg vasker den så renner det ned blekkflak.

Dette er en tattovering i kun svart, ingen farge. Den er på brystet, venstre side oppforbi nippelen.

Dette er også den første tatoveringen jeg har tatt.

Jeg kan ta ett bilde om ønskelig.

 

Jeg bare lurer på om dette er normalt, om jeg evnt må fylle på etter det har grodd ferdig og slikt.

Endret av Alexex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Flasser blekket helt vekk? Tror det er normalt at det skal flasse litt, ettersom ny hud dannes under den gamle.

Får du ikke skikkelig svar her er det vel best å høre med tatovøren din? Hvor tok du den, forresten?

Lenke til kommentar

Tok den i Stavanger.

 

Det flasser ikke helt vekk, men det blir sånn veldig svakt. Jeg må nok inn til en påfylling, men jeg trodde ikke det skulle være så mye som flassa vekk. Han duden som tatoverte meg er veldig flink, holdt på i 20 år. Kjenner en kompis som er en del år eldre enn meg som tok for 10 år siden av samme duden, han som anbefalte.

Jeg vet ikke om det bare er uflaks med meg eller om det er huden min. Men jeg må nok til en refill.

Lenke til kommentar

Dersom man skal ta hull i ørene og har planer om å strekke de, er det vanlig å få de strekt 2mm hos pierceren, eller burde man vente til det har grodd helt? Lurer på om jeg skal stikke innom Pinpoint til uka for å pierce ørene.

 

Er også ute etter et taper-sett. Jeg skal ha svarte plugger, så om det er med, er det et pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...