Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tok opp til 5mm med nål i første omgang. Om du har ører og baller/eggstokker til det, kan du også skalpellere opp til 10-12mm og få satt i plugger med en gang.

 

Jeg har ingen problemer med smerte, men er litt usikker på hvor langt jeg faktisk vil gå, så jeg synes det er greit å kunne gjøre det gradvis opp til en størrelse jeg liker. Er det også slik at det ikke trekker seg like mye tilbake dersom man kutter? Jeg er ikke redd for at det ikke skal gro helt igjen, et hull på et par mm går helt greit, men vil helst ikke ha altfor store hull dersom jeg noengang skulle ta dem ut permanent.

 

Jeg regner med at jeg stikker innom på tirsdag og hører litt om hvilke muligheter jeg har.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med smerte, men er litt usikker på hvor langt jeg faktisk vil gå, så jeg synes det er greit å kunne gjøre det gradvis opp til en størrelse jeg liker. Er det også slik at det ikke trekker seg like mye tilbake dersom man kutter? Jeg er ikke redd for at det ikke skal gro helt igjen, et hull på et par mm går helt greit, men vil helst ikke ha altfor store hull dersom jeg noengang skulle ta dem ut permanent.

 

Jeg regner med at jeg stikker innom på tirsdag og hører litt om hvilke muligheter jeg har.

 

Hvorvidt hullet lukker seg igjen, er avhengig av hvordan hullet blir tatt og hvordan du strekker. Worst case scenario er å ta feilplasserte frisørhull og strekke dem som som en villmann før de er grodd. Da sprekker huden som dannes over sårflaten, og den blir seig og arrete og du får typiske katterompe-hull når smykket fjernes. Jeg vil si det beste er å ta hullet med skalpell, da helt ny og fin hud dannes i en omkrets som er nærmere sluttresultatet.

 

Hvor vondt er det å strekke i forhold til å ta selve piercingen?

 

Og Hvor vondt er det å bruke 5mm nål enn 1.6mm når hullet tas?

 

Det er ørene det er snakk om.

 

Om du strekker riktig, skal du ikke kjenne det. Er du utålmodig, kjenner du gjerne litt press. Er du veldig utålmodig, gjør det vondt.

 

En nål er en nål. 5mm-nålen kan være vanskeligere å få gjennom, om a) nålen ikke er av finfin kvalitet og/eller b) pierceren ikke er erfaren med større kaliber.

Lenke til kommentar

Kanskje, kanskje ikke. Hadde stort sett ikke noe voldsomme problemer med blod + 5mm med nål. Brukte rette tuber med 2x o-ringer som første smykke, og klemte o-ringene tett inntil huden for å stoppe evt. tilløp til blødning. Innimellom var det folk som blødde i et par minutter, men man stapper jo t-skjortehalsen full av papir for å fange det opp uansett. Evt. kan man bruke 4.5mm-nåler kjapt etterfulgt av en strekkepinn (taper) på 5mm. Dette gjør at tuben sitter litt strammere i såret, og man slipper stort sett alt av blod.

 

Det er ikke uvanlig å blø litt om nettene i et par dager etterpå, så sov gjerne med et håndkle eller to under putevaret, sånn i tilfelle.

 

Hils Håvard om du tar på Madison.

Lenke til kommentar

Har alltid dratt til pinpoint for å strekke mine ører, mest fordi jeg ikke føler at det koster så mye at jeg tjener noe på å kjøpe eget strekkesett.

Frem til før sommerferien hadde jeg kun hull i ene øret, samtidig som jeg skulle strekke det til 6mm (fra 5mm) så hadde jeg planer om å ta hull i andre øret også på 4mm (som Christiane der sier er det største hun vil stikke fra begynnelsen), men da jeg skulle gjøre det var ikke Christiane der, isteden hadde de besøk av en piercer som vanligvis jobber i Japan, han sa han kunne stikke på 6mm for meg, så slik ble det, og nå sitter jeg her med 6mm i begge ører. Skal ta de til 8 snart så føler jeg meg nok ferdig :p

 

Kan nevnes at jeg synes det var mer vondt å strekke mitt 5mm hull til 6mm enn å ta hullet på 6mm i andre øret :p.

 

Er storfornøyd med pinpoint på alle måter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...