Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som skal til kobenhamn inkfest? vurderer dagstur fra oslo lørdagen. tenkte på å spleise på drivstoff så kan jeg stile med bil.

Ååå, det frister veldig!! Fikk forespørsel fra tatovøren min om jeg ikke ville ta neste sesjon der i stedet for nå på torsdag. Men det passer dårlig siden det er full oppussing av leilighet hjemme nå...

Men, jeg skal til Gøteborg i september på Heidi Hay Tattoo Party. Moro om det er flere fra forumet som drar dit også.

Lenke til kommentar

Ååå, det frister veldig!! Fikk forespørsel fra tatovøren min om jeg ikke ville ta neste sesjon der i stedet for nå på torsdag. Men det passer dårlig siden det er full oppussing av leilighet hjemme nå...

Men, jeg skal til Gøteborg i september på Heidi Hay Tattoo Party. Moro om det er flere fra forumet som drar dit også.

Åh, det Heidi Hay Tattoo Party.. høres gøy ut! Får tenke hardt og lenge på det :D

Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor "gammel" bør man egentlig være før man får sin første tatovering?

 

Jeg har hatt lyst på én siden jeg var 16 (fyller 19 i år) og begynner å tenke i de seriøse baner av en tatovering.

 

Og så er det sånn at det er lurt å begynne med noe litt mindre så man ikke kjører på med full-sleve for å innse at permanent-blekk ikke var noe for deg?

 

Beklager sent svar, men mitt tips er å legge ut her hva du har lyst å tattovere. Er du usikker på om du er moden nok for motivet, så får du ihvertfall en respons her som kan påvirke valget ditt drastisk.Har flere ganger sett folk som har hatt lyst å tattovere noe og spurt i denne tråden, for så å ombestemme seg fordi idéen er helt på tryne. Det er alltid du som bestemmer til slutt, men det hjelper veldig på å få positiv/negativ/nøytral respons av folk man ikke kjenner, men som har tattoveringer selv.

 

Jeg tattoverte bare halve halvsleeven min pga økonomi, og det er jeg glad for. Begynn "smått", så finner du fort ut hva du vil ha i ettertid igjen og bygg på videre. Etter å ha hatt min i snart et halvt år, vet jeg ihvertfall hva jeg skal se etter og hvilke detaljer jeg ønsker å ha når jeg skal bygge videre.

Endret av baBuShKa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da har vi hatt vårt første møte med Nick Morte. Hyggelig og profesjonell artist ska du lete lenge etter! Fant ut at portrettet kona skal ha blir på underarmen hennes, med motivet av vår sønn liggende med hodet sovende i hånden hennes. Nå mangler det bare å ta bildet. Så hvis noen har noen gode tips til hvordan vi skal få det til i forhold til lys osv så er vi åpne den for forslag! Min blir et portrett inkl brystkassen til Clayton Carmine fra Gears Of War, innrammet av en Ocolus Medall med skriften "eat dirt and die, Bitch" på øverste halvsirkel og skriften "ohhh... Bacon..." på nederste halvsirkel. Plasseringen blir ribbein og ned mot hofta. Må jo ta det ene stedet hvor det er stor nok plass ihvertfall :). Nick likte ideen så håper dette blir bra! Blir nok tatt i farger men ikke før i august/september pga ferie og slikt.

 

Can't wait!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk plutselig en ide som jeg gjerne ville hatt litt tanker rundt: har lyst til å ta en tatovering til ære for sønnen min. Han heter Achilles (ja, han er døpt det og godkjent av staten) . Men jeg vil ikke ha et sånn portrett men fikk en ide. Hva med et par dog-tags som henger rundt foten og selve tag'sa henger nedover akilleshælen min. Høres det helt idiotisk ut ?

Lenke til kommentar

Jeg forbinder dog-tags med døden, men det er sikkert bare en innbildning.. Militærpersonell bruker dogtags i tilfelle man skulle dø i strid og må kunne identifiseres ved stygge uhell.Men muligens det blir noe helt annet når det er du som bærer de.

 

Når det kommer til skrift, så er det mye dumt der ute.. Men å ha navn på barna syns jeg er helt akseptabelt og ofte fint :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Cosmica faktor 50 for ansikt/solfølsom hud, uten parfyme.

Fås på apoteket.

http://www.dyrevern....g/testet_pa_dyr

 

At folk pr idag ennå bruker produkter som er testet på dyr er rimelig kvalmende..

 

Svare på spørsmål bruker naturlig bioastin tilskudd for å tåle bedre solen samt en god solkrem ifra dermologica og/eller en naturlig solkrem basert på kokos etc.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

http://www.dyrevern....g/testet_pa_dyr

 

At folk pr idag ennå bruker produkter som er testet på dyr er rimelig kvalmende..

 

Svare på spørsmål bruker naturlig bioastin tilskudd for å tåle bedre solen samt en god solkrem ifra dermologica og/eller en naturlig solkrem basert på kokos etc.

 

Ville overrasket meg veldig om ingenting av hva du bruker/er i kontakt med i løpet av en dag, ikke er testet på dyr, eller produsert av barnearbeidere.

Og når man er innom et apotek og ser ting på tilbud, som faktisk passer med hva jeg trenger, setter jeg meg ikke ned og googler om ting er brukt på dyr.

Lenke til kommentar

Ville overrasket meg veldig om ingenting av hva du bruker/er i kontakt med i løpet av en dag, ikke er testet på dyr, eller produsert av barnearbeidere.

Og når man er innom et apotek og ser ting på tilbud, som faktisk passer med hva jeg trenger, setter jeg meg ikke ned og googler om ting er brukt på dyr.

Med andre ord du er ikke en bevist forbruker..

Lenke til kommentar

skal være forsiktig med produkter som inneholder kokkos smør bl.a., den steker huden levende er akkurat som bilrute, den gir ingen beskyttelse bare at du ikke kjenner steken.

Fult klar over det :) Bruker det selvsagt ikke om jeg skal ligge i sola lenge noe jeg sjeldent gjør uansett og merk basert på kokos ikke ren kokos..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...