Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo det, men på en måte ikke. Bodymod er et ord jeg forbinder med piercing, tatovering, branding, scarification og, vel, egentlig det meste man finner på BME. Plastisk kirurgi er også modifisering av kroppen, og det samme gjelder trening, tannregulering, solarium, hårfjerning, men jeg vil likevel ikke klassifisere dem som "bodymods".

Lenke til kommentar
Jeg satt og tenkte jeg har hørt om punching(eller var det dermal punch kanskje det het?) - er ikke det slik at man lager et snitt og går opp til størrelsen man vil med en gang?

 

Ved dermal punching fjernes hud permanent. Du tenker på skalpellering, hvor man lager et snitt av ønsket størrelse i øreflippen. Ser ganske så vondt ut spør du meg. :no:

 

aha. okey. tjah - all smerte får ny betydning etter at man har vært gjennom en fødsel anyway ;)

 

Er så usikker på hva jeg skal gjøre dog. Føler det ikke blir bra å ha plugger 2 steder så nært hverandre. Vurderer å droppe det nederste siden det alt har grodd igjen på venstre siden - men føler at det øverste hullet har litt mer størrelse begrensninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
"Jeg var å modda ut en visdomstann i dag!"

 

 

Nei, høres liksom litt feil ut..

Uttalen har vel ingenting å si på prinsippet som handler om å endre, altså modifisere kroppen sin?

Og hvem sier vel "Jeg fikk modda inn en piercing i går"?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter og tenker på og ta en tatovering for og representere diabetesen og sykdommen jeg har slitt med opp igjennom årene, men spessielt diabetesen.

 

Er det noen tips til hva jeg kan ha? - Selve diabetes symbolet er jo bare en blå ring, blir liksom litt for kjedeli :p - kanskje freshe den opp litt?

 

Et spørsmål: Jeg kjenner ei som skal ha en liten tatovering på innsiden av leppa nede, og lurer på om det ikke er større sjangse for og bli veldig hoven, å kanskje lettere for og få infeksjoner der?

Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke helt.. - Er liksom ikke min stil å ha en slik tattovering (enda ihvertfall :p ).

 

hadde sett for meg noe enklere :p - ikke umodent (Forbudt skilt med en sukkerbit i f.eks.), men noe som representerer diabetesen, mer jeg tenker på det så ser jeg jo faktisk at sugar skull kunne passet veldig bra som tema :p - har vært en hard nøtt det dær med og bestemme seg for noe man skal ha dær for resten av livet, pluss at det betyr ganske mye for meg.

Lenke til kommentar

haha, not a bad idea :p

 

Tror jeg fikk en liten idè nå: En insulin sprøyte (sprøyte hvor det står insulin elns), som stikker ned i huden min, tenkte å ha den på toppen av armen/skuldra.

 

Flere forslag velkommne! :p - må sette meg ned med noen kompiser og tenke litt over det :) idè myldring så det så fint heter på norsk. :p

Lenke til kommentar
Bilde

 

Er det noe jeg digger så er det Sugar Skulls.... og japansk stil ^^

 

Forøvrig så har jeg utrolig lyst til å begynne å strekke ørene mine, men stoler ikke helt på de studioene her nede. Det beste er vel å vente til jeg kommer hjem. :hrm:

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Rata Body Art i Buenos Aires er dyktige. Jeg er ikke sikker på om alle her gjør piercinger, men alle er dyktige. La City Tattoo i La Plata, Buenos Aires òg (de har i hvert fall en fryktelig dyktig tatovør der, Andres Hurtado elns), disse tar piercinger og er ganske dyktige, til tross for at jeg mistenker Emilio for å være ekhibisjonist. Face Tattoo i Buenos Aires (vet de driver med piercinger), Eze Nunez driver kun med tatoveringer, men legger ham ut allikevel, Suavecito Tattoo, også i Buenos Aires og sikkert veldig mange fler som jeg ikke aner noe som helst om.

 

Det er ikke litt etnosentrisk å ikke stole på studioene i Argentina fordi de ikke er norske? Husk at her i Norge har vi avlet Tattoo World, Tattoo Jo, Tattoo-Harald og Bo i gamlebyen. Du finner ikke et land i verden der det kun er strålende artister og ingen drittsekker som gjør det kun for profitt og driter i å lære seg om krysskontaminasjon og i det hele tatt hvordan sette en nål.

 

Hvis du vet hva du ser etter tror jeg ikke du skal ha store problemer med å finne et skikkelig studio i Argentina.

 

mvh og koz og klemz fra Zealuu sin kjæreste.

Lenke til kommentar
Hvor er "her nede"?

 

Hehe, sorry :p

 

Argentinan nærmere sagt San Luis. Har sett noen studioer, men de virker i overkant shabbye.

 

Rata Body Art i Buenos Aires er dyktige. Jeg er ikke sikker på om alle her gjør piercinger, men alle er dyktige. La City Tattoo i La Plata, Buenos Aires òg (de har i hvert fall en fryktelig dyktig tatovør der, Andres Hurtado elns), disse tar piercinger og er ganske dyktige, til tross for at jeg mistenker Emilio for å være ekhibisjonist. Face Tattoo i Buenos Aires (vet de driver med piercinger), Eze Nunez driver kun med tatoveringer, men legger ham ut allikevel, Suavecito Tattoo, også i Buenos Aires og sikkert veldig mange fler som jeg ikke aner noe som helst om.

 

Det er ikke litt etnosentrisk å ikke stole på studioene i Argentina fordi de ikke er norske? Husk at her i Norge har vi avlet Tattoo World, Tattoo Jo, Tattoo-Harald og Bo i gamlebyen. Du finner ikke et land i verden der det kun er strålende artister og ingen drittsekker som gjør det kun for profitt og driter i å lære seg om krysskontaminasjon og i det hele tatt hvordan sette en nål.

 

Hvis du vet hva du ser etter tror jeg ikke du skal ha store problemer med å finne et skikkelig studio i Argentina.

 

mvh og koz og klemz fra Zealuu sin kjæreste.

 

Takk for de der!

Greia er at jeg bor i en liten by, og er ganske vanskelig å få kommet seg til Buenos Aires. Tro meg, jeg har prøvd mange ganger... Det er ikke det at jeg ikke stoler på noen av studioene her, men de som jeg har sett til nå, som sagt over, virker ikke helt trygge. At det finnes dårlige artister i Norge og er jeg fullt klar over. Jeg mente på ingen måte at det bare var gull og glitter i Norge, mens i Argentina er alt dårlig. Beklager virkelig hvis jeg gjorde meg missforstått.

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Jeg stjeler kontoen hans igjen, jeg. Det var ikke ment som at du svartmalte det argentinske kroppskunstmarkedet, men det virker som den generelle oppfatningen er at siden enkelte idioter drar til "Syden" (verdens nest største land etter "Utlandet") og går i et crappy studio som reklamerer med "CHEAP TATOS" så er alt som ikke er i vest-Europa bedritent. Man finner sikkert gode studioer på populære charterdestinasjoner òg, men de blir liksom ikke like godt representert her i vesten som CHEAP TATOS-stedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...