Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det får du bare mene :D

Men og si at det ikke får konsekvenser er feil, holder du det for deg selv er en ting.

Men jeg vet hva jeg hadde gjort hadde en eller annen ukjent dott kommet bort til meg på gata og åpnet munnen sin med noe "blabla, det der er feil og enda mer blabla"

Men hva folk tenker osv. har ikke jeg en døtt med.

Og hvordan du velger og leve er heller ikke opp til meg og kritisere så lenge det du gjør ikke går utover omverden.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Om jeg skal våge meg frempå, så kunne man kanskje tenkt at kulturen til thaier er annerledes enn her oppe. De tenker nok først og fremst trygghet før kjærlighet.... Mener jeg å ha hørt... Men å si kjøpt og betalt blir feil igjen. Annen type kjærlighet, kanskje?

 

Men hvor vil psilocybe henn?

Lenke til kommentar
Ok, jeg håpet at dette spørsmålet ikke trengte å utgreies så mye, men greit nok. Tenker folk a) ekte kjærlighet eller b) kjøpt og betalt når de ser et slikt par?
Jeg ser hvor du vil, men jeg kjenner til folk som har funnet lykken i utlandet før. Så klart jeg tenker at det kan være en mulighet for at det er en typisk situasjon der en mann drar seg ned til thailand og kommer hjem med et "leketøy" uten at de egentlig er forelsket, men det i seg selv trenger ikke være ensidig negativt heller. De får begge to noe ut av det. Han får det han vil ha (en kone, sex, whatever) og hun får en sjanse til et (muligens) bedre og nytt liv. Føler ikke at det er min plass å fordømme det. For mange så fremstår dette som et godt trade off og det kan jeg skjønne.

 

Det er forresten mulig du skriver i litt feil tråd til å dra sammenligningen. Jeg har på følelsen at bodymodere gjerne ikke er like raske til å fordømme på førsteinntrykk som andre. Burde laget en tråd på Kvinneguiden og spurt hva de tenker der. :p

 

 

jeg tenker: Tar hun mye i timen?

Eller så tenker jeg.. Er det egentlig en kvinne?

Haha. Good one den siste der.
Lenke til kommentar
Det er forresten mulig du skriver i litt feil tråd til å dra sammenligningen. Jeg har på følelsen at bodymodere gjerne ikke er like raske til å fordømme på førsteinntrykk som andre. Burde laget en tråd på Kvinneguiden og spurt hva de tenker der. :p

 

Hør, hør

Lenke til kommentar

Ja, hvor vil psilocybe hen med dette, mon tro.

 

Jeg tenker det at mange gjerne liker å tenke at de er fordomsfrie, men et slikt konkret eksempel stort sett får folk til å tenke at de kanskje har like mye fordommer som mannen i gaten. Og, joda, kanskje bodymodere spesielt utgir seg for å være fordomsfrie, da de/vi er en stigmatisert gruppe i utgangspunktet, men jeg tror egentlig bare det er ønsketenkning.

 

Alle har fordommer.

 

Ser du en stygg uteligger, går du i en ring rundt. Han kommer til å lukte urin og være ufin mot deg om du går nærmere.

Tykk dame som spiser på McDonalds. Ingen selvkontroll.

Unger som griner om snop i butikken. Dårlig oppdragelse.

Tribal-tatoveringer og kinategn. Tvilsom karakter som man gjør best å holde seg unna, besitter dårlig smak.

Piercing i øyenbryn og lett dun på overleppen. Kjører moped og går på byggfag.

Trampstamp. Lett på tråden.

Navlepiercing på herrer. Løs i håndleddet.

Boletryne. Kort lunte.

Eldre hvit mann og thai-dame/ladyboy. Kjøpt kjærlighet, og neida, jeg sier ikke at det er noe galt med det. Det er ikke poenget. Poenget er at man faktisk besitter de automatiske tankene fordommer er.

Lenke til kommentar
Ja, hvor vil psilocybe hen med dette, mon tro.

 

Jeg tenker det at mange gjerne liker å tenke at de er fordomsfrie, men et slikt konkret eksempel stort sett får folk til å tenke at de kanskje har like mye fordommer som mannen i gaten. Og, joda, kanskje bodymodere spesielt utgir seg for å være fordomsfrie, da de/vi er en stigmatisert gruppe i utgangspunktet, men jeg tror egentlig bare det er ønsketenkning.

 

Alle har fordommer.

 

Ser du en stygg uteligger, går du i en ring rundt. Han kommer til å lukte urin og være ufin mot deg om du går nærmere.

Tykk dame som spiser på McDonalds. Ingen selvkontroll.

Unger som griner om snop i butikken. Dårlig oppdragelse.

Tribal-tatoveringer og kinategn. Tvilsom karakter som man gjør best å holde seg unna, besitter dårlig smak.

Piercing i øyenbryn og lett dun på overleppen. Kjører moped og går på byggfag.

Trampstamp. Lett på tråden.

Navlepiercing på herrer. Løs i håndleddet.

Boletryne. Kort lunte.

Eldre hvit mann og thai-dame/ladyboy. Kjøpt kjærlighet

 

Tatoveringer av andre motiver enn tribal, kinategn, delfiner og stjerner - Tror de er unike! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg er overbevist om at det ligger i mennesket og dømme andre(...)

Jeg støtter deg her. Fordommer er noe vi alle har, men om det skjer enda heftigere når vi mener at det er noen som er "under oss" tviler jeg på. Jeg kan like lett ha fordommer mot en stressa man i dress som springer rundt med handsfree-en og stresskofferten.

Lenke til kommentar

Heisann folkens :)

 

Dama mi fyller 16 om noen dager, og hun ønsker seg sårt en piercing i navelen. Ettersom jeg vil overraske henne med at jeg skal betale for den (Det er det eneste som hindrer henne) så lurer jeg på om det er noen studioer i Sandefjord / Tønsberg som er anbefalt / frarådet?

 

-Ola

Lenke til kommentar
Heisann folkens :)

 

Dama mi fyller 16 om noen dager, og hun ønsker seg sårt en piercing i navelen. Ettersom jeg vil overraske henne med at jeg skal betale for den (Det er det eneste som hindrer henne) så lurer jeg på om det er noen studioer i Sandefjord / Tønsberg som er anbefalt / frarådet?

 

-Ola

Kjenner ikke til området, men en tur inn til Pinpoint i Oslo kan jo ikke skade. De vet jeg er bra. Du kan jo gjøre det til en slags utflukt. Bare dra henne med deg på toget og si at du har en overaskelse. Kjøp billetter på forhånd slik at hun ikke vet hvor langt dere skal dra og hele tiden få henne til å lure på hva dere egentlig skal. Chicks dig surprises.
Lenke til kommentar

Høres ut som en skikkelig god idè lars!

 

Men hvis du har erfaring derfra, vet du hvordan de er med aldersgrenser? Som jeg nevnte så er hun kun 16, men hun har fått underskrift av foreldrene allerede. (eller fått lov med andre ord). Eller er de ikke så nøye på det der?

 

EDIT: Nvm, fant det selv på nettsia dems :)

"Ingen grense (i følge med foresatt) – øreflipp

15 år (i følge med foresatt) – øre, nese, øyebryn og navel

16 år – tunge, leppe, erl og brystvorte (individuell vurdering for kvinner)

18 år – kinn, surface, genital, skalpellering, dermal punch, cutting og branding."

Endret av Pherol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...