Gå til innhold

Compaq Armada 7800...?


Anbefalte innlegg

Hva er deres mening om denne maskinen?

(Compaq Armada 7800 PII 266Mhz 128MB RAM, 8 GB HD, cd-rom, floppy.)

Er ikke på utkikk etter nymotens maskin, men en enkel, rimelig bruksmaskin. (blant annet bruk i fjøsen til saueregistrering...)

 

Er dette en grei maskin, eller er den elendig? :oops:

 

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ville DU ha gitt for en slik maskin? Siden du mener den er elendig, så har du kanskje en mening om pris også?

Eller noen andre?

 

Forøvrig sa jeg jo at jeg ikke ville ha en dyr maskin med 30-40 GB HD, en drøss med RAM og Mhz, det er liksom litt bortkasta på en "fjøsmaskin". Er jo ofte en del fukt og drit i en fjøs, og da kan maskinen fort kolapse, dumt da å ha en rådyr prakt maskin...

 

Dessuten skal jeg hovedsaklig ha et saueprogram og litt "tidsfordriv" (under lamming...) på den. :smile:

 

Har stasjonær data til alt annet. :D

Lenke til kommentar

Hei,

 

det er vel det som kalles "Windows 95"-maskin.

 

Du kan alltid få brukt den til noe, f.eks tekstbehandling og internett går vel også. Blant ulempene er at litt avanserte programmer ofte tilhører en programvare-pakke som Office eller tilsvarende. Og da blir det som et eksempel litt vanskelig å bare installere Word fra Office-pakken, med mindre du bruker eldre versjoner.

 

Den bruker kanskje Windows 98 som operativsystem. Windows 2000 vil også fungere, men det går mildt sagt tregt.

 

______

Nasir I.

www.barbara.no

Lenke til kommentar
Hva er deres mening om denne maskinen?

(Compaq Armada 7800 PII 266Mhz 128MB RAM, 8 GB HD, cd-rom, floppy.)

Er ikke på utkikk etter nymotens maskin, men en enkel, rimelig bruksmaskin. (blant annet bruk i fjøsen til saueregistrering...)

 

Er dette en grei maskin, eller er den elendig? :oops:

 

 

:D

 

Det er en bra datamaskin til skriving og surfing men ikke til spilling!!!

Lenke til kommentar

Den er litt sær etter det jeg husker, men ikke en så veldig dum maskin. Mener den har en relativt god skjerm. Ettersom det er 128MB RAM på den, ville jeg i allefall ha forsøkt med Win2000 på det. Husker ikke om jeg prøvde det da jeg jobba med Compaq-maskiner...

 

Prisen bør nok ikke være mer enn 1000-1500,-. Sjekk bedrifter eller firmaer som Greentech for ekstra batteri og evt. mer minne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...