Gå til innhold

Tips til 42" plasma, ein skjerm i toppklassen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bava: Eg kunne sikkert spora det opp sjølv, men har du lenke til desse programmene?

 

Det blir nok sikkert PX80 eller PG6000. PG6000 ser best ut, men i følge forskjellige omtaler og tester så er PX80 hakket betre på sortnivå og til bruk med konsoll, det er litt viktig.

Lenke til kommentar
Bava: Eg kunne sikkert spora det opp sjølv, men har du lenke til desse programmene?

 

Det blir nok sikkert PX80 eller PG6000. PG6000 ser best ut, men i følge forskjellige omtaler og tester så er PX80 hakket betre på sortnivå og til bruk med konsoll, det er litt viktig.

 

 

Jepp!

Her finner du en innbrennings dvd...

 

http://www.eaprogramming.com/

 

Her finner du enda mer av det du trenger...

 

http://www.recordere.dk/download/

Lenke til kommentar
Bava: Eg kunne sikkert spora det opp sjølv, men har du lenke til desse programmene?

 

Det blir nok sikkert PX80 eller PG6000. PG6000 ser best ut, men i følge forskjellige omtaler og tester så er PX80 hakket betre på sortnivå og til bruk med konsoll, det er litt viktig.

 

Fordelen med mange på PG6000 er at den har både hvitvask program og innbrenningsprogram "orbiter" i sin egen bildemeny. PG6000 er også en klart mer lysterk skjerm med mer sprut i fargene og bildemenyen er veldig bra kontra PX80. Design bør jeg vel neppe ta opp for der er LG PG6000 overlegen rett og slett lekker i forhold. Jeg syntes lyd og bilde sin siste test av disse to var mest riktig og den konkluderer med likestilling på sortnivå i normale omgivelser/vanlig opplyst stue og at som skrevet LG var bedre utstyrt,klart bedre bildemeny og friskere i fargene. Jeg har skrevet det mange ganger men ikke sikkert du har fått dette med deg men jeg hadde en PZ80 i 14 dager som gikk i retur grunnet blast/lysvak skjerm og til de grader uklar i mange sammenheng og fargene var matte det virket nesten som et slør var lagt over skjermen og jeg ble aldri fornøyd. Jeg prøvde PS2 mot denne tv-en og min 3 år gamle plasma var mye skarpere på dette og også vanlige tv signaler. Jeg byttet til PG6000 og er en filmentusiast og jeg har aldri vært plaget av svakt sortnivå jeg syntes faktisk den leverer veldig bra også der. Jeg har ikke savnet den PZ80 modellen et sek selv om den har hvert til tops i alle tester... Tester som er gjort av PX/PG så er det marginaler og der PX har fått 6 i karakter så har PG fått 5 og omvendt. Jeg syntes det er greit å ha 4 stk HDMI kontakter bla annet og alle er i bruk, USB er også veldig kjekt og man kan bare plugge inn musikk, video og bilder direkte fra en USB pin på siden av skjermen rett og slett kjempegreit.

Lenke til kommentar
Ellers så har pioneer akkurat lansert en ny tv, jeg tipper det går ann å finne fjorårets 42" til rundt 15000

 

Det vil gruse det meste annet som det diskuteres her.

 

For det første så finner du ikke Pioneer 8 gen i 42 ny til salgs lenger og for det andre så er det idioti å gi dobbelt så mye for denne skjermen som også har sine svakheter...

 

Jeg stjeler noen ord fra Bava som oppsummerer disse forholdene veldig godt og det er ikke snakk om grusing på noe helst måte...

 

Sitat Bama!

 

Både Panasonic og LG sine skjermer er bedre på bevegelse enn Pioneer som faktisk hakker en del i tilter og kjappe panoreringer. Sortnivået er dypere og fargebalansen er avgjort bedre på Pioneer, men igjen så er dette marginale forskjeller og setter man disse tv-ene i forskjellige rom å spaserer mellom dem så vil man ikke se den helt store forskjellen.

 

Sånn..Lykke til Zeph :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Det var bruktkjøp jeg mente.

 

Hvis du innbiller deg at LG eller Panasonic har noe som er bedre enn 8 gen. pioneer så drømmer du.

 

Du må gjerne tro det hvis det får deg til å føle bedre, men det stemmer ikke.

 

 

Ikke bedre men marginaler forskjeller ... Jeg har sett Pioneer 8 gen Kuro maaaange ganger og aldri fått noe AHA opplevelse av den grunn. Klart skrur man av alt lys på en vinterkveld så blir det nok noe AHA opplevelse men både LG og Panasonic er så bra nå så at den vanlige mann/kvinne i gata ikke ser engang forskjellene... Er man entusiast/tv tekniker og har et øye for ekstreme detaljer så ja da kan man jo kjøpe seg en Pioneer men er det verdt å betale det dobble? Hmm nei ikke for oss fleste.

Lenke til kommentar
Det var bruktkjøp jeg mente.

 

Hvis du innbiller deg at LG eller Panasonic har noe som er bedre enn 8 gen. pioneer så drømmer du.

 

Du må gjerne tro det hvis det får deg til å føle bedre, men det stemmer ikke.

 

 

Ikke bedre men marginaler forskjeller ... Jeg har sett Pioneer 8 gen Kuro maaaange ganger og aldri fått noe AHA opplevelse av den grunn. Klart skrur man av alt lys på en vinterkveld så blir det nok noe AHA opplevelse men både LG og Panasonic er så bra nå så at den vanlige mann/kvinne i gata ikke ser engang forskjellene... Er man entusiast/tv tekniker og har et øye for ekstreme detaljer så ja da kan man jo kjøpe seg en Pioneer men er det verdt å betale det dobble? Hmm nei ikke for oss fleste.

 

Jeg hadde en 8 generasjons Pioneer plasma, men byttet den på grunn av hakkingen. Dette var særlig synlig på film materiale, men også på vanlig tv. Derfor byttet jeg til en Panasonic PX80 som gjør en klart bedre jobb på dette. Hadde de hatt PG6000 på den tiden så er det godt mulig jeg hadde gått for den. Det beste var at jeg fikk tilbake masse penger og de brukte jeg på andre ting. Det er slik at når sort oppleves som som sort så slutter man å bry seg om det. Problemet oppstår når det blir grått fordi dybden i bildet blir borte. Den handler rett og slett om dynamikk. Pioneer har en meget bra tv, men prisen skulle tilsi at man bør få hakeslepp av bildet og det var ikke tilfelle for meg. Når det gjelder sortnivået på LG så er det dårligere enn PX80, men siden det er mer sprut i fargene så kompenserer det. Det eneste man kan pirke litt på er at PG6000 ikke spiller blu-ray 24P helt riktig så det blir et lite de-interlace problem. Hvis man skulle plages av det så kan man bare skru av å kjøre det i 25fps. slik jeg ser det så skal jeg betale masse gronker når det nær perfekte kommer, men slik det er med tv-er i dag så kan man like gjerne kjøpe bra tv-er til en billig penge...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Tar opp emnet igjen.. nå har panasonic kommet med "arvtager" til px serien. Panasonic 42" plasma-TV - TX-P42X10Y None med erfaringer på dette punktet?

Lg har en LG 42" Plasma-TV 42PQ6000 er det det samme med denne som med PG ?

 

Har satt disse 3 opp mot hverandre men så er det stopp.. hva skal jeg se etter sånn 100% ?

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4453...&sku=408731

 

Jeg vurderer disse 3 veldig sterkt til min nyheter,film og sport + naturprogrammer titting. Hva sier de med erfaring her?

Lenke til kommentar

Panasonic har bra tver, ikke tvil om det,jeg hadde selv px81 før jeg gikk over til Pioneer, og ja pioneer er bedre men så er det også forskjell i prisen .

Men vær obs på en ting, skal du ha panasonic med innebygget MPEG 4 dekoder (rikstv) så har panasonic slitt med feil på nettop denne enheten på en del modeller, bla px81 .

I starten benektet de dette ,men etterhvert så kom innrømmelsen og de tar disse modellene i retur, bla var det problemet med min, for ordens skyld så gjelder det ikke alle tvene i en serie , men enkelte eksemplarer .

Lenke til kommentar
Ser at man får LG PG6000 50 tommeren til par tusen mer.. Er denne noe å satse på bildemessig. Sitter på ca 3,5 meters avstand.

 

LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=104296

 

Løp og kjøp det er en knallskjerm, jeg har denne og også en Pioneer KRP-500A 50 tommer til 30 lapper og folk kan bable så mye de vil men PG skjermen er jaggu ikke mye dårligere en Pioneer skjermen basta bom.

Lenke til kommentar

Har 42" LG PG6000, og etter litt instillinger med kalibrerings-CD har den virkelig bra bilde. Litt uklart bilde fra vanlige TV-signaler(særlig fotball), men det er vel ikke TV'en sin feil.

Veldig fin TV designmessig, og er veldig glad i menyen hvor man velger inngangssignal. Alt i alt en flott TV med mange tilkoblingsmuligheter, bra design og supert bilde etter litt justeringer.

Lenke til kommentar

Har satt meg søndags kveld som tidspunkt hvor jeg bestemmer meg for hvilken tv jeg bestiller.

Hittill er det LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV til 8995.- som frister aller mest.

 

Mitt bruk er tv titting via parabol og endel dvd filmer. Fotball kamper blir det endel av. :)

HD paraboltuner a'la IPBox 9000HD er neste jeg kjøper inn for å erstatte min DB7000 så da burde denne tv'en være bra nok, eller?

Lenke til kommentar
Har satt meg søndags kveld som tidspunkt hvor jeg bestemmer meg for hvilken tv jeg bestiller.

Hittill er det LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV til 8995.- som frister aller mest.

 

Mitt bruk er tv titting via parabol og endel dvd filmer. Fotball kamper blir det endel av. :)

HD paraboltuner a'la IPBox 9000HD er neste jeg kjøper inn for å erstatte min DB7000 så da burde denne tv'en være bra nok, eller?

 

Ja.

Lenke til kommentar

Da er ordrebekreftelse kommet fra netshop og da lurer jeg på om det er best å kjøre dvd med Break-In Images i hver natt i en uke eller mer?

Noen som har gjort no lignende for å innkjøre skjermen?

 

Har lest på diverse forum men funnet kun noen antydninger men ikke no konkret om dette.

Endret av wolfen2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...