Gå til innhold

Forumtroll beholder spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte at nå tar det vel ikke lang tid før de begynner å saksøke EA pga at de hadde mistet muligheten til å bruke spillene sine.

 

Nå står det vel ikke akkurat i menneskerettighetene at du skal få spille spillene dine online.

 

Det var jo snakk om å disable spillet helt. EA sitt regime, med eller uten denne forumbanning, for å begrense de som kjøper spillet lovlig sine muligheter til å bruke spillet som man vil er jo helt latterlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Latterlig kanskje, men neppe ulovlig. De rettighetene du har over spill du kjøper er som regel helt minimale og det er nok av eksempler på f.eks nesten nye MMOs som blir "stengt over natta" fordi produsenten ikke vil betale for servere og andre årsaker.

 

 

Er vel på tide å begynne lese den "endeløse" juridiske avtalen som vi alle skipper under install tipper jeg :p

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at nå tar det vel ikke lang tid før de begynner å saksøke EA pga at de hadde mistet muligheten til å bruke spillene sine.

 

Nå står det vel ikke akkurat i menneskerettighetene at du skal få spille spillene dine online.

 

Det var jo snakk om å disable spillet helt. EA sitt regime, med eller uten denne forumbanning, for å begrense de som kjøper spillet lovlig sine muligheter til å bruke spillet som man vil er jo helt latterlig.

 

AtW

 

Hvordan skal EA ha mulighet for å nekte en å spille single player mener du da???

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at nå tar det vel ikke lang tid før de begynner å saksøke EA pga at de hadde mistet muligheten til å bruke spillene sine.

 

Nå står det vel ikke akkurat i menneskerettighetene at du skal få spille spillene dine online.

 

Det var jo snakk om å disable spillet helt. EA sitt regime, med eller uten denne forumbanning, for å begrense de som kjøper spillet lovlig sine muligheter til å bruke spillet som man vil er jo helt latterlig.

 

AtW

 

Hvordan skal EA ha mulighet for å nekte en å spille single player mener du da???

 

Spillet krever aktivering for å virke, mao EAs velvilje, så man er avhengig av EAs godvilje for å spille spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ingen EA spill har vel inneholdt en slik aktivering, og når den først er aktivert og du er offline.

Hvordan skal EA da få hindret deg?

Sier seg selv at dette ikke lar seg gjøre og dermed er dette et utenkelig scenario.

 

Ja, helt til du reinstallerer spillet, reinstallerer OSet, installerer på en annen maskin, eller oppgraderer noe hardware på maskinen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det du legger opp til er at alle spill, også kun singleplayer spill skal kreve nettforbindelse.

EA vil nok aldri legge seg på en slik linje da det ville ekskludert en hel masse potensielle kjøpere.

 

Du kan gjerne fantasere om verst tenkelig mulighet, men sannsynlig blir det ikke.

 

RA3 krever onlie activation før du begynner å spille såvidt meg bekjent.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...